Gå til innhold

Inspirert; Julekort - er dette noe greit da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fikk "julekort" av min svoger med familie. Et vanlig postkort med et litt kjipt julemotiv (ikke noe fancy, et slikt helt enkelt vanlig postkort med noe reinsdyr og noe greier.). Bak stod det: "God Jul. Hilsen........." med litt slurvete skrift.

Er det virkelig vits i? De bor forøvrig også i samme by... Skal man sende julekort bare for å sende? 

Anonymous poster hash: ff2cc...de3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud..

Anonymous poster hash: e3d10...5ec

Gjest Antarctica
Skrevet

Sett inn ordet "gaver" i stedet:

Skal man gi julegaver bare for å gi?

(Mange gjør det!)

Skrevet

Sett inn ordet "gaver" i stedet:

Skal man gi julegaver bare for å gi?

(Mange gjør det!)

Synes det er tulletet også jeg.... når jeg gir gaver gir jeg jo noe fint som jeg har lagt litt tid i å finne til akkurat den personen. 

HI

Skrevet

Pleier å få slike hos gamletantene mine. Synes det er koselig uansett:) Synes det er rart og trist hvor negativ enkelte er til andres omtanke. Man har blitt så bortskjemt at hvis det er for simpelt så kan man heller spare seg.

Anonymous poster hash: 08894...e26

Skrevet

Pleier å få slike hos gamletantene mine. Synes det er koselig uansett:) Synes det er rart og trist hvor negativ enkelte er til andres omtanke. Man har blitt så bortskjemt at hvis det er for simpelt så kan man heller spare seg.

Ja, det mener jeg. Jeg kan ikke se at det ligger noe særlig omtanke i et kort med veldig standardisert motiv og slurvete skrift. Om man vil skrive julekort så kan man vel ta seg tid til å lage noen fine kort? Om man ikke vil ha bilde-kort så kan man jo ihvertfall skrive noe litt personlig? Eller er poenget bare å masseprodusere og pøse ut? 

HI

Gjest Antarctica
Skrevet

Ja, det mener jeg. Jeg kan ikke se at det ligger noe særlig omtanke i et kort med veldig standardisert motiv og slurvete skrift. Om man vil skrive julekort så kan man vel ta seg tid til å lage noen fine kort? Om man ikke vil ha bilde-kort så kan man jo ihvertfall skrive noe litt personlig? Eller er poenget bare å masseprodusere og pøse ut?

HI

Husker du oldtidens uttrykk "det er tanken som teller"...?

Skrevet

HI

De hadde jo ikke sendt deg kort hvis de ikke hadde gjort det av omtanke? Jeg kunne sendt julekort til hundrevis, men sender kun til de jeg tenker på og bryr meg om. For min del så viser det omtanke at noen sender meg kort uansett form. Jeg forventer det ikke og er glad for at jeg er en av de som de orker å sende til:) Men folk er forskjellige.

Skrevet

Oj, så glad jeg er for at ikke familien min er rasshøl. Og det er ikke svogeren din jeg snakker om.

Gjest Muji81
Skrevet

Jeg sender personlige julekort med bilde og tekst tilpasset den personen. Disse sendes til personer jeg liker.

De jeg ikke liker får julekort fra nille med "god jul" skrevet med billig kulepenn.

Rasshøla vet ikke at de får julekortversjonen av fuck you!

Hehe...neppe.

Skrevet

HI

Og et bildekort er ikke masseprodusert og pøst ut? Hva er egentlig bedre med det?

Anonymous poster hash: 1ef3b...4cf

Skrevet

Vi fikk "julekort" av min svoger med familie. Et vanlig postkort med et litt kjipt julemotiv (ikke noe fancy, et slikt helt enkelt vanlig postkort med noe reinsdyr og noe greier.). Bak stod det: "God Jul. Hilsen........." med litt slurvete skrift.

Er det virkelig vits i? De bor forøvrig også i samme by... Skal man sende julekort bare for å sende?

WTF? DER SA DU DET. SPØRSMÅLET SOM BURDE OPP I FN'S SIKKERHETSRÅD NÅ PÅ MANDAG:

Skal man sende julekort bare for å sende?

Takk, kjære medmenneske. For at du klarer å fokusere på de riktige tingene

Anonymous poster hash: 4f942...731

Skrevet

HI

Og et bildekort er ikke masseprodusert og pøst ut? Hva er egentlig bedre med det?

Anonymous poster hash: 1ef3b...4cf

Mye koseligere å få bilder på julekort. Har familie og venner spredt og syns det er veldig koselig å få bilder til jul. Julekortet som HI beskriver syns jeg er bortkastet å sende ut.

Anonymous poster hash: 43709...3c9

Skrevet

Jeg hadde vært glad for at noen tok seg tid til å sende kort til meg. Faren min sender pene julekort og skriver de fulle med lykkeønskninger og oppdateringer. Moren min sender et postkort med "God Jul". Blir like glad for begge to. 

Skrevet

På et av julekortene vi fikk sto det kun; god jul og godt

Haha😂 Vet ikke fra hvem, men de var tydeligvis trøtte og slitne av å skrive, og glemte å fullføre😂👍

Gjest Antarctica
Skrevet

Haha😂 Vet ikke fra hvem, men de var tydeligvis trøtte og slitne av å skrive, og glemte å fullføre😂👍

Brukerstyrt julekort. Du kan velge om du vil ha godt nytt år, godt lammelår, godt årsregnskap, godt spermtall... Lista er uendelig.

Riktig god jul og et godt lobotomiresultat ønskes dere alle sammen!

Skrevet

Herremin.

Du høres ut som et forferdelig menneske HI.

Anonymous poster hash: b6a78...758

Skrevet

Synes du virker utakknemlig HI... Gamle tradisjon tilsa kun teksten god jul og godt nyttår-og hvem skal bedømme hva som er slurvete håndskrift? Mulig noen har skrevet så godt og pent de bare kan? Jeg hater selv å lage disse pene kortrne so du etterlyser men sender alltid julehilsen for jeg synes det er en koselig tradisjon

Skrevet

Brukerstyrt julekort. Du kan velge om du vil ha godt nytt år, godt lammelår, godt årsregnskap, godt spermtall... Lista er uendelig.

Riktig god jul og et godt lobotomiresultat ønskes dere alle sammen!

Haha😂😂 det har jeg ikke tenkt på!

Ganske genialt ,egentlig😁

Skrevet

Det er alltid koseligere å få julekort, enn å ikke få julekort...

Hva med alle de fancye julekortene folk bestiller med ferdig skrift?! De bruker ikke et sekund på å skrive julekort, bare noen klikk på ei nettbutikk. Hvor mye omtankexer det i det?

Nei, du er nok utakknrmemlig, spør du meg, HI.

Anonymous poster hash: 62612...5fb

Skrevet

Syns dette er trist å lese, ikke fordi du ikke fikk en særoppgave om året som gikk på kortet, men rett og slett mangelen på... Ja, på hva? Mangel på glede kanskje?

Jeg sender hvert år ut julekort med litt bilder av morsomme sener fra det siste året og så står der en tekst jeg har skrevet selv når jeg bestilte kortene. Altså ingen ting håndskrevet. I retur får vi mange flotte kort, de fleste med bilder, noen håndskrevne postkort, noen hjemmelagde, noen laget av venners barn etc. Alle henger vi på en lang snor over det store kjøkkenvinduet vårt og de henger der til langt ut på nyåret. I fjor tok vi de ned til sommerferien. Vi syns det er så fint å se litt fra alle de som har tenkt på oss og som vi bryr oss om. Til og med naboen gir og får vi julekort med.

Jeg ser kun glede i julekort og i min naivitet har jeg trodd andre gjorde det samme. Regner ikke med du står på min julekortliste og det er kanskje like greit. Godt nytt år!

Anonymous poster hash: 93e2b...025

Skrevet

HI her

Ja, mulig jeg er en utakknemlig drittsekk. Men jeg blir ikke særlig imponert over slike kort. Man kan i allefall ta seg tid til å skrive pent og ikke bare rable i vei som en kråke. Og nei, jeg føler ikke at det blir gjort i omtanke når det er slik. Jeg føler at julekort var noe som stod på lista over ting som måtte gjøres og som hun i hui og hast kjøpte i en billig 10-pk med postkort og rablet ned god jul i høyt tempo for å få det unna. 

Så får jeg heller bare være drittsekk da, fordi jeg er lite imponert ;)

Jeg lar meg lett glede over små ting som jeg kan se at folk har lagt litt arbeid eller omtanke i. Hadde det i det minste vært skrevet litt pent og tilført en enkel personlig setning hadde det vært heltannerledes for min del.

HI

Skrevet

Syns dette er trist å lese, ikke fordi du ikke fikk en særoppgave om året som gikk på kortet, men rett og slett mangelen på... Ja, på hva? Mangel på glede kanskje?

Jeg sender hvert år ut julekort med litt bilder av morsomme sener fra det siste året og så står der en tekst jeg har skrevet selv når jeg bestilte kortene. Altså ingen ting håndskrevet. I retur får vi mange flotte kort, de fleste med bilder, noen håndskrevne postkort, noen hjemmelagde, noen laget av venners barn etc. Alle henger vi på en lang snor over det store kjøkkenvinduet vårt og de henger der til langt ut på nyåret. I fjor tok vi de ned til sommerferien. Vi syns det er så fint å se litt fra alle de som har tenkt på oss og som vi bryr oss om. Til og med naboen gir og får vi julekort med.

Jeg ser kun glede i julekort og i min naivitet har jeg trodd andre gjorde det samme. Regner ikke med du står på min julekortliste og det er kanskje like greit. Godt nytt år!

Har aldri bedt om en særoppgave. Hadde det stått type "gleder oss til å se dere ......" eller en annen litt personlig setning, og kortet i det minste var litt pent skrevet hadde det vært noe helt annet for meg. 

HI

Skrevet

Hi igjen

Om 7-åringen min setter seg ned og tegner en krusedull på et ark, så blir jeg ikke særlig imponert og over meg av begeistring da heller.

Skrevet

Hi igjen Om 7-åringen min setter seg ned og tegner en krusedull på et ark, så blir jeg ikke særlig imponert og over meg av begeistring da heller. Anonymous poster hash: ff2cc...de3

Som sagt, det virker som om du mangler evnen til å glede deg. Selv over små kruseduller.

Men det er helt greit det. Du er du og andre er seg selv. Du vil ha mer enn god jul med stygg håndskrift og kruseduller. Point taken!

Jeg sendte ut 55julekort i fjor. Skulle de vært håndskrevne, ville det blitt rimelig kort tekst og håndskriften min er i utgangspunkt et sorgens kapittel, så jeg velger å holdemeg til det maskinskrevne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...