Gå til innhold

Toåring som har siklet i to år...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det tar jo aldri slutt? Kan det være noe jeg ikke vet om?? Det renner i bøtter :o

Anonymous poster hash: c54b9...312

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er så fint st de sikler tidlig! Mine begynte ikke før de var 3 og 5 år, men da hadde de støttehjul

Anonymous poster hash: 32533...528

Skrevet

Jeg syns dette var litt tidlig å begynne å sikle.. Mine begynte ikke å sikle før de var rundt 4 og fikk jeksler... Gikk heldigvis fort over og de er helt normale barn nå

Anonymous poster hash: 58adc...3f2

Skrevet

Tidlig å sikle? Sikler ikke barn når de får sine første tenner? Min sluttet bare ikke når alle tennene var på plass :(

Skrevet

Sikle er jo noe småbabyer gjør når de får tenner for første gang. Til dere som synes det er tidlig, har til gode å se 4-5 åringer sikle pga jeksler og tenner.

Ville fått det sjekket ut, noen har mye spyttproduksjon eller ikke kobler at de må svelge

Anonymous poster hash: 0bb64...5b4

Skrevet

Jenten min på 6 sikler fremdeles, gjort siden fødselen. Er p.g.a svake muskler i munn og tunge.

Anonymous poster hash: b3c28...31a

Skrevet

Jenten min på 6 sikler fremdeles, gjort siden fødselen. Er p.g.a svake muskler i munn og tunge.

Er det noe de bare må leve med? Er det noe som går over? Sjekket det ut?

Skrevet

Min 2-åring sikler fortsatt mye han også. Må bare spørre dere som har barn som sikler mye, hvordan er språket?

Anonymous poster hash: 365ab...000

Skrevet

Det er ikke normalt at siklingen fortsetter i årevis. Etterhvert skal finmotorikken i ansiktet/munnområdet bli mer presis og barnet skal klare å holde spyttet innenfor leppene.

Anonymous poster hash: 8594c...53e

Skrevet

Det varier veldig fra barn til barn.

Jenta vår begynte å sikle da hun var to måneder gammel, og storsikler fortsatt. 13 måneder gammel nå. Vi bruker mange siklesmekker hver dag.

Pappaen hennes siklet til han var 5-6 år i følge svigermor ;) Ble folk av han likevel.

Anonymous poster hash: 6aae0...5cc

Skrevet

Er det noe de bare må leve med? Er det noe som går over? Sjekket det ut?

Hun har blitt bedre i det siste. Det går over, men må trene opp muskelaturen i og rundt munnen. Sugerør, såpebobler og tyggis blir flittig brukt. Har ppt inn i bildet da talen har vært en del utydelig. Har vært store forbedringer i både sikling og språk det siste halve året👍

Skrevet

Ønsker gjerne flere svar.. Særlig hvis flere lurer på det samme..

Skrevet

Takk for alle svar :-)

Hi

Skrevet

Jeg har en sikler på 2 1/2.

Du spurte om språket; det er ganske dårlig. Han snakker kun i enkeltord, og de er ikke så godt artikulert. Han er en frisk og våken gutt med god motorisk utvikling ellers, og skjønner det som blir sagt til ham, så hverken vi eller barnehagen er bekymret.

Barn er veldig forskjellige her, søstrene snakket mye tidligere. Husker ikke hvordan de var med sikling.

Anonymous poster hash: 24eb0...996

Skrevet

Haha. Huff. Det gjorde begge mine også. Alle bilder fra 0-2,5 år var med smekke. Brukte sikkert 30 om dagen, alltid våt smekke. Det stoppet på dagen helt plutselig på begge to. Store nå, aldri siklet siden. Begge var også tidlig med språket, så ingen sammenheng der.

Anonymous poster hash: e0dc2...c8a

Skrevet

Min på 2,5 sikler fortsatt. Holdt opp en periode rundt 1,5 år og startet igjen etter ca en mnd.

Han snakker bra og jeg har aldri tenkt at det kunne ha noen sammenheng med muskulaturen i munnen før nå..

Anonymous poster hash: 39d25...1ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...