Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #1 Skrevet 9. januar 2016 Synes alle eller mange rundt meg setter barna sine i disse kategoriene..hva er normalen? Vi har aktive barn..absolutt ikke rolig, men river ikke ned huset heller. Men når vi har besøk av familie med rolige barn føles det som våre er heelt ute av kontroll for kontrasten er så stor. Har vel selv kalt ungene krevende for de krever en god del av oss og enda har vi bare to. I blant føler jeg meg utilstrekkelig og som en dårlig forelder særlig blant dem med rolige barn. Er de fleste barn roligere? Føler alltid våre er høyt og lavt, herjer, er høylytte osv selv om vi korrigerer dem og oppdrar dem så godt vi kan. Hvordan beskriver du ditt barn?? Hva er normalt hvis det er noe som kan kalles det.. Anonymous poster hash: 7ae56...918
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #2 Skrevet 9. januar 2016 Hjemme er hun høyt og lavt. Vi har faste grenser, men de testes stadig. Føler meg utilstrekkelig i den forstand at jeg har lite energi og ikke klarer å leke nok med henne. Hun er krevende på den måten at hun helst vil ha meg med på alt hele tiden. Når jeg ser henne hos andre og i barnehagen er hun rolig, så det er tydelig forskjell på hvor hun er og hvem hun er med. Anonymous poster hash: c97a4...865
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #3 Skrevet 9. januar 2016 13-åring: Rolig, men rastløs og har alltid vært slik. For å ha adhd er han veldig rolig fordi han aldri har vært typisk hyperaktiv, men har den indre uroen og rastløshet i stedet. Han har vært /er krevende på sine områder da. 11-åring: Normal. Kan både sitte lenge rolig og være veldig aktiv, stille i noen situasjoner, høylytt i andre. 8-åring: Veldig rolig og stille, superenkel å ha med å gjøre. Men ogs sårbar og forsiktig og trenger mye ro. 6-åring: Veldig aktiv, høylytt, trassig og krevende. Gruer meg ofte til å ta henne med på ting og i besøk fordi hun ofte slår seg vrang, skal pelle på alt mulig osv. Anonymous poster hash: 02116...3ee
MarianeA Skrevet 10. januar 2016 #4 Skrevet 10. januar 2016 Tre barn her som alltid har vært rolige. Både hjemme og borte.
Gjest Antarctica Skrevet 10. januar 2016 #5 Skrevet 10. januar 2016 Syns ikke egentlig sånne merkelapper er hensiktsmessige. Hva skal det være godt for å sammenligne og beskrive ungene? Selv har jeg høyt tempo og mye temperatur, og ungene ligner meg til en viss grad. Den ene som ligner meg litt mindre er den jeg kanskje kunne kalle rolig. Men i en annen sammenheng og i en annen familie ville han kanskje ha vært den aktive?
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #6 Skrevet 10. januar 2016 Nei sånne merkelapper er kanskje ikke hensiktsmessige men man sammenligner kanskje ubevisst uansett? Jeg merker jeg gjør det og da særlig når så mange er tilsynelatende "rolige" mest sannsynlig fordi jeg blir redd det er noe ekstra med mine eller noe jeg gjør feil som forelder..virker som det er status å ha rolige barn som ikke trasser osv. Anonymous poster hash: 7ae56...918
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #7 Skrevet 10. januar 2016 Min er veldig rolig. Anonymous poster hash: 8f800...f13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå