Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #1 Skrevet 9. januar 2016 Hva slags kosthold har dere? Med/uten gluten, lavkarbo eller vanlig. Er dere overvektig/undervektig. Noe spesielt dere spiser i perioder dere ikke har krefter i armene engang, altså for å få mer energi? Hva med sukker, spiser dere noen ganger is/sjokolade bare for å få mer energi? Og i så fall får dere en negativ reaksjon i ettertid? Trenger sårt noen innspill Anonymous poster hash: 26bf7...443
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #2 Skrevet 9. januar 2016 Hva slags kosthold har dere? Med/uten gluten, lavkarbo eller vanlig. Er dere overvektig/undervektig. Noe spesielt dere spiser i perioder dere ikke har krefter i armene engang, altså for å få mer energi? Hva med sukker, spiser dere noen ganger is/sjokolade bare for å få mer energi? Og i så fall får dere en negativ reaksjon i ettertid? Trenger sårt noen innspill Anonymous poster hash: 26bf7...443 Følger denne jeg for dette lurer jeg også på Anonymous poster hash: b904b...992
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #3 Skrevet 9. januar 2016 Grovkarbo er nok det mest betegnende navnet på kostholdet mitt. Hvetemel tåler jeg dårlig, får diare, så det spiser jeg veldig lite av. Ellers spiser jeg "grovt og grønt" Vanlig mat egentlig, knekkebrød, havregrøt, kjøtt, fisk, fugl, grønnsaker og frukt. Første årene jeg var syk gikk jeg opp i vekt, gikk opp nesten 15 kg. Både fordi energibehovet gikk veldig ned mens jeg fortsatte spise like mye som når jeg levde et aktivt liv, men også fordi jeg ble helt avhengig av blodsukker-kicket du får av å spise sukker. Erfarte jo at selv om kroppen er slapp og skjelven så det kjennes ut som man må ha noe sukker hjelper det ingenting så jeg måtte lære meg å bytte ut fråtsingen i høykarbomat med sunnere alternativer. Nå spiser jeg bare litt snop i helgene. Anonymous poster hash: ea7d8...79b
moota m storebror&lillebror Skrevet 9. januar 2016 #4 Skrevet 9. januar 2016 Jeg lever på streng lavkarbo diett. Tåler verken sukker eller mel noe særlig og dette funker for meg. Jeg er overvektig. Gikk opp nesten 25 kilo når jeg ble syk. Ekstra kjipt var det fordi jeg hadde akkurat gått ned nesten 30 😕 I dårlige perioder spiser jeg veldig veldig lite, men jeg spiser bare lavkarbo. Bruker gjerne ost som energiboost. Både vanlig gulost og smøreost.
pip pip Skrevet 9. januar 2016 #5 Skrevet 9. januar 2016 Jeg prøvde meg på lavkarbo. Kuttet også ut alt av melkeprodukter, men ble mye dårligere. Etter en laang tid med mye pepsi, sjokolade og potetgull, har jeg nå kuttet gluten, laktose og sukker. Trenger jo å gå ned litt i vekt også Har akkurat startet, så har ingen erfaring å komme med
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #6 Skrevet 9. januar 2016 Grovkarbo er nok det mest betegnende navnet på kostholdet mitt. Hvetemel tåler jeg dårlig, får diare, så det spiser jeg veldig lite av. Ellers spiser jeg "grovt og grønt" Vanlig mat egentlig, knekkebrød, havregrøt, kjøtt, fisk, fugl, grønnsaker og frukt. Første årene jeg var syk gikk jeg opp i vekt, gikk opp nesten 15 kg. Både fordi energibehovet gikk veldig ned mens jeg fortsatte spise like mye som når jeg levde et aktivt liv, men også fordi jeg ble helt avhengig av blodsukker-kicket du får av å spise sukker. Erfarte jo at selv om kroppen er slapp og skjelven så det kjennes ut som man må ha noe sukker hjelper det ingenting så jeg måtte lære meg å bytte ut fråtsingen i høykarbomat med sunnere alternativer. Nå spiser jeg bare litt snop i helgene. Anonymous poster hash: ea7d8...79b Jeg prøvde forresten også lavkarbo, men ble sykere. Har vært syk i snart 7 år nå og funnet ut at grovkarbo med moderat sukkerinntak og minst mulig hvete fungerer best. Anonymous poster hash: ea7d8...79b
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #7 Skrevet 9. januar 2016 Tusen takk dere som har svart! Flere som vil dele sin erfaring? Anonymous poster hash: 26bf7...443
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #8 Skrevet 10. januar 2016 Dytt Anonymous poster hash: 26bf7...443
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #9 Skrevet 10. januar 2016 Spiser normal mat, men må ligge lavt i kalori-inntak for å ikke legge på meg.. Pga så lite bevegelse og lav forbrenning kan jeg ikke spise mer enn 1400kcal om dagen ca. Anonymous poster hash: 0694e...2f1
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #10 Skrevet 10. januar 2016 Jeg er forresten normal i vekt, 169cm og 54kg ca. Anonymous poster hash: 0694e...2f1
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #11 Skrevet 10. januar 2016 Jeg ble litt overvektig etter å ha ligget på sofaen i et par år. Da spiste jeg helt vanlig og alt mulig rart. I juni kuttet jeg sukker helt ut. Mistenkte at det er gift for kroppen min. I høst merket jeg betydelig bedring i formen. Følte meg plutselig helt normal i MED energi! Smertene forsvant. Og en heldig bivirkning; kiloene forsvant!! Om jeg unner meg et kakestykke nå, blir jeg sengeliggende dagen etter med de samme smertene jeg har slitt med de siste årene; føles som om hele kroppen er forgiftet innenfra! Så her kommer det ikke mer sukker inn i min kropp. Men kan spise frukt og naturlig sukker da. Fra neste uke trapper jeg forresten opp til to dager i uken på jobb. Håper du finner ut av hva som funker for deg og at du også blir friskere snart. :-) Anonymous poster hash: 62265...298
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #12 Skrevet 10. januar 2016 Jeg ble litt overvektig etter å ha ligget på sofaen i et par år. Da spiste jeg helt vanlig og alt mulig rart. I juni kuttet jeg sukker helt ut. Mistenkte at det er gift for kroppen min. I høst merket jeg betydelig bedring i formen. Følte meg plutselig helt normal i MED energi! Smertene forsvant. Og en heldig bivirkning; kiloene forsvant!! Om jeg unner meg et kakestykke nå, blir jeg sengeliggende dagen etter med de samme smertene jeg har slitt med de siste årene; føles som om hele kroppen er forgiftet innenfra! Så her kommer det ikke mer sukker inn i min kropp. Men kan spise frukt og naturlig sukker da. Fra neste uke trapper jeg forresten opp til to dager i uken på jobb. Håper du finner ut av hva som funker for deg og at du også blir friskere snart. :-) Anonymous poster hash: 62265...298 Så heldig du er. Jeg spiste sukkerfritt og veldig ren mat i to år uten særlig effekt. Brukte mye supermat og raw food. Ble dårlig der og da av sukker, melk, mel osv, men ble ikke frisk av å kutte det ut. Anonymous poster hash: b68ca...e62
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #13 Skrevet 10. januar 2016 Jeg ble litt overvektig etter å ha ligget på sofaen i et par år. Da spiste jeg helt vanlig og alt mulig rart. I juni kuttet jeg sukker helt ut. Mistenkte at det er gift for kroppen min. I høst merket jeg betydelig bedring i formen. Følte meg plutselig helt normal i MED energi! Smertene forsvant. Og en heldig bivirkning; kiloene forsvant!! Om jeg unner meg et kakestykke nå, blir jeg sengeliggende dagen etter med de samme smertene jeg har slitt med de siste årene; føles som om hele kroppen er forgiftet innenfra! Så her kommer det ikke mer sukker inn i min kropp. Men kan spise frukt og naturlig sukker da. Fra neste uke trapper jeg forresten opp til to dager i uken på jobb. Håper du finner ut av hva som funker for deg og at du også blir friskere snart. :-) Anonymous poster hash: 62265...298 Så heldig du er. Jeg spiste sukkerfritt og veldig ren mat i to år uten særlig effekt. Brukte mye supermat og raw food. Ble dårlig der og da av sukker, melk, mel osv, men ble ikke frisk av å kutte det ut. Anonymous poster hash: b68ca...e62 Så kjedelig da. Jeg har følt meg veldig fin og frisk i 3-4 måneder nå. Men tør ikke erklære meg helt frisk enda. Har gått på så mange slike smeller de siste årene at jeg nå lar det gå en laaaaang stund før jeg erklærer meg helt frisk. Men er overbevist om at sukkeret har hjulpet. Forresten også B12-sprøyter!! Viktig viktig! Fikk boostet nivået mitt opp til 1500. Anbefaler dere å prøve det også. De med ME burde ligge på over 500. Anonymous poster hash: 62265...298
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #14 Skrevet 10. januar 2016 Jeg ble litt overvektig etter å ha ligget på sofaen i et par år. Da spiste jeg helt vanlig og alt mulig rart. I juni kuttet jeg sukker helt ut. Mistenkte at det er gift for kroppen min. I høst merket jeg betydelig bedring i formen. Følte meg plutselig helt normal i MED energi! Smertene forsvant. Og en heldig bivirkning; kiloene forsvant!! Om jeg unner meg et kakestykke nå, blir jeg sengeliggende dagen etter med de samme smertene jeg har slitt med de siste årene; føles som om hele kroppen er forgiftet innenfra! Så her kommer det ikke mer sukker inn i min kropp. Men kan spise frukt og naturlig sukker da. Fra neste uke trapper jeg forresten opp til to dager i uken på jobb. Håper du finner ut av hva som funker for deg og at du også blir friskere snart. :-) Anonymous poster hash: 62265...298 Så heldig du er. Jeg spiste sukkerfritt og veldig ren mat i to år uten særlig effekt. Brukte mye supermat og raw food. Ble dårlig der og da av sukker, melk, mel osv, men ble ikke frisk av å kutte det ut. Anonymous poster hash: b68ca...e62 Så kjedelig da. Jeg har følt meg veldig fin og frisk i 3-4 måneder nå. Men tør ikke erklære meg helt frisk enda. Har gått på så mange slike smeller de siste årene at jeg nå lar det gå en laaaaang stund før jeg erklærer meg helt frisk. Men er overbevist om at sukkeret har hjulpet. Forresten også B12-sprøyter!! Viktig viktig! Fikk boostet nivået mitt opp til 1500. Anbefaler dere å prøve det også. De med ME burde ligge på over 500. Anonymous poster hash: 62265...298 Jeg tar b12 (gått over fra sprøyter til munnspray). Har hatt gode perioder på flere måneder jeg også, men blir dårlig så fort jeg prøver meg i jobb eller bare det at det kommer flere ting i løpet av en uke. F.eks kan jeg føle meg i kjempeform i lang tid fordi jeg bare har vært hjemme, gått turer osv. Så har jeg feks en uke med legetime mandag, foreldresamtale med skolen onsdag, bedt til noen venner lørdag ... og da går jeg rett i kjelleren etterpå.. Dårlig i mange dager, ofte uker eller måneder. Orker ikke gå turer eller noe som helst og må langsomt bygge meg opp igjen. Kjenner ingen forskjell på det da jeg var flink med kosthold og nå som jeg spiser "vanlig", men kjempefint om det fungerer for deg 🙏🏻❤️ Anonymous poster hash: b68ca...e62
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #15 Skrevet 10. januar 2016 Jeg ble litt overvektig etter å ha ligget på sofaen i et par år. Da spiste jeg helt vanlig og alt mulig rart. I juni kuttet jeg sukker helt ut. Mistenkte at det er gift for kroppen min. I høst merket jeg betydelig bedring i formen. Følte meg plutselig helt normal i MED energi! Smertene forsvant. Og en heldig bivirkning; kiloene forsvant!! Om jeg unner meg et kakestykke nå, blir jeg sengeliggende dagen etter med de samme smertene jeg har slitt med de siste årene; føles som om hele kroppen er forgiftet innenfra! Så her kommer det ikke mer sukker inn i min kropp. Men kan spise frukt og naturlig sukker da. Fra neste uke trapper jeg forresten opp til to dager i uken på jobb. Håper du finner ut av hva som funker for deg og at du også blir friskere snart. :-) Anonymous poster hash: 62265...298 Så heldig du er. Jeg spiste sukkerfritt og veldig ren mat i to år uten særlig effekt. Brukte mye supermat og raw food. Ble dårlig der og da av sukker, melk, mel osv, men ble ikke frisk av å kutte det ut. Anonymous poster hash: b68ca...e62 Så kjedelig da. Jeg har følt meg veldig fin og frisk i 3-4 måneder nå. Men tør ikke erklære meg helt frisk enda. Har gått på så mange slike smeller de siste årene at jeg nå lar det gå en laaaaang stund før jeg erklærer meg helt frisk. Men er overbevist om at sukkeret har hjulpet. Forresten også B12-sprøyter!! Viktig viktig! Fikk boostet nivået mitt opp til 1500. Anbefaler dere å prøve det også. De med ME burde ligge på over 500. Anonymous poster hash: 62265...298 Jeg tar b12 (gått over fra sprøyter til munnspray). Har hatt gode perioder på flere måneder jeg også, men blir dårlig så fort jeg prøver meg i jobb eller bare det at det kommer flere ting i løpet av en uke. F.eks kan jeg føle meg i kjempeform i lang tid fordi jeg bare har vært hjemme, gått turer osv. Så har jeg feks en uke med legetime mandag, foreldresamtale med skolen onsdag, bedt til noen venner lørdag ... og da går jeg rett i kjelleren etterpå.. Dårlig i mange dager, ofte uker eller måneder. Orker ikke gå turer eller noe som helst og må langsomt bygge meg opp igjen. Kjenner ingen forskjell på det da jeg var flink med kosthold og nå som jeg spiser "vanlig", men kjempefint om det fungerer for deg 🙏🏻❤️ Anonymous poster hash: b68ca...e62 Så kjedelig st det ikke hjalp deg. Men du har vært utrolig flink og prøvd. Jeg har heller ikke funnet noe som har gitt meg bedring. LP, Ldn, lavkarbo, paleo. Jeg håper det å kutte sukker kan hjelpe:) Anonymous poster hash: 0c1f9...33e
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #16 Skrevet 10. januar 2016 Jeg ble litt overvektig etter å ha ligget på sofaen i et par år. Da spiste jeg helt vanlig og alt mulig rart. I juni kuttet jeg sukker helt ut. Mistenkte at det er gift for kroppen min. I høst merket jeg betydelig bedring i formen. Følte meg plutselig helt normal i MED energi! Smertene forsvant. Og en heldig bivirkning; kiloene forsvant!! Om jeg unner meg et kakestykke nå, blir jeg sengeliggende dagen etter med de samme smertene jeg har slitt med de siste årene; føles som om hele kroppen er forgiftet innenfra! Så her kommer det ikke mer sukker inn i min kropp. Men kan spise frukt og naturlig sukker da. Fra neste uke trapper jeg forresten opp til to dager i uken på jobb. Håper du finner ut av hva som funker for deg og at du også blir friskere snart. :-) Anonymous poster hash: 62265...298 Så heldig du er. Jeg spiste sukkerfritt og veldig ren mat i to år uten særlig effekt. Brukte mye supermat og raw food. Ble dårlig der og da av sukker, melk, mel osv, men ble ikke frisk av å kutte det ut. Anonymous poster hash: b68ca...e62 Så kjedelig da. Jeg har følt meg veldig fin og frisk i 3-4 måneder nå. Men tør ikke erklære meg helt frisk enda. Har gått på så mange slike smeller de siste årene at jeg nå lar det gå en laaaaang stund før jeg erklærer meg helt frisk. Men er overbevist om at sukkeret har hjulpet. Forresten også B12-sprøyter!! Viktig viktig! Fikk boostet nivået mitt opp til 1500. Anbefaler dere å prøve det også. De med ME burde ligge på over 500. Anonymous poster hash: 62265...298 Jeg tar b12 (gått over fra sprøyter til munnspray). Har hatt gode perioder på flere måneder jeg også, men blir dårlig så fort jeg prøver meg i jobb eller bare det at det kommer flere ting i løpet av en uke. F.eks kan jeg føle meg i kjempeform i lang tid fordi jeg bare har vært hjemme, gått turer osv. Så har jeg feks en uke med legetime mandag, foreldresamtale med skolen onsdag, bedt til noen venner lørdag ... og da går jeg rett i kjelleren etterpå.. Dårlig i mange dager, ofte uker eller måneder. Orker ikke gå turer eller noe som helst og må langsomt bygge meg opp igjen. Kjenner ingen forskjell på det da jeg var flink med kosthold og nå som jeg spiser "vanlig", men kjempefint om det fungerer for deg 🙏🏻❤️ Anonymous poster hash: b68ca...e62 Så kjedelig st det ikke hjalp deg.Men du har vært utrolig flink og prøvd. Jeg har heller ikke funnet noe som har gitt meg bedring. LP, Ldn, lavkarbo, paleo. Jeg håper det å kutte sukker kan hjelpe:) Anonymous poster hash: 0c1f9...33e Lykke til 🙏🏻❤️ det er uansett kjempebra for kroppen. Jeg var så dårlig (sengeliggende) da jeg prøvde og har en mild/moderat form nå, så jeg har jo blitt friskere, men nå som jeg spiser normalt blir jeg ikke sykere av sukker og usunn mat. Ikke som jeg registrerer hvertfall. Det som gjorde meg merkbart friskere var svangerskap, fødsel og amming 😊❤️ trodde jeg var frisk jeg, men ble dessverre dårlig med en gang jeg prøvde meg i jobb. Jeg fungerer helt ok for tiden, men som sagt merker jeg ikke så stor forskjell på sukker/ikke sukker (men prøver å ha et normalt sunt kosthold). Før kunne jeg feks lage havregrøt med kokosblomstsukker eller sukrin, men nå bruker jeg ofte vanlig sukker på. Ble slitsomt å være helt nazi når jeg ikke merket noe stor effekt på ME. Men jeg er forsiktig og prøver å velge sunt der det er lettvint å gjøre det (ble sliten av alle de reglene jeg hadde for meg selv..) Anonymous poster hash: b68ca...e62
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #17 Skrevet 10. januar 2016 Jeg ble litt overvektig etter å ha ligget på sofaen i et par år. Da spiste jeg helt vanlig og alt mulig rart. I juni kuttet jeg sukker helt ut. Mistenkte at det er gift for kroppen min. I høst merket jeg betydelig bedring i formen. Følte meg plutselig helt normal i MED energi! Smertene forsvant. Og en heldig bivirkning; kiloene forsvant!! Om jeg unner meg et kakestykke nå, blir jeg sengeliggende dagen etter med de samme smertene jeg har slitt med de siste årene; føles som om hele kroppen er forgiftet innenfra! Så her kommer det ikke mer sukker inn i min kropp. Men kan spise frukt og naturlig sukker da. Fra neste uke trapper jeg forresten opp til to dager i uken på jobb. Håper du finner ut av hva som funker for deg og at du også blir friskere snart. :-) Anonymous poster hash: 62265...298 Så heldig du er. Jeg spiste sukkerfritt og veldig ren mat i to år uten særlig effekt. Brukte mye supermat og raw food. Ble dårlig der og da av sukker, melk, mel osv, men ble ikke frisk av å kutte det ut. Anonymous poster hash: b68ca...e62 Så kjedelig da. Jeg har følt meg veldig fin og frisk i 3-4 måneder nå. Men tør ikke erklære meg helt frisk enda. Har gått på så mange slike smeller de siste årene at jeg nå lar det gå en laaaaang stund før jeg erklærer meg helt frisk. Men er overbevist om at sukkeret har hjulpet. Forresten også B12-sprøyter!! Viktig viktig! Fikk boostet nivået mitt opp til 1500. Anbefaler dere å prøve det også. De med ME burde ligge på over 500. Anonymous poster hash: 62265...298 Jeg tar b12 (gått over fra sprøyter til munnspray). Har hatt gode perioder på flere måneder jeg også, men blir dårlig så fort jeg prøver meg i jobb eller bare det at det kommer flere ting i løpet av en uke. F.eks kan jeg føle meg i kjempeform i lang tid fordi jeg bare har vært hjemme, gått turer osv. Så har jeg feks en uke med legetime mandag, foreldresamtale med skolen onsdag, bedt til noen venner lørdag ... og da går jeg rett i kjelleren etterpå.. Dårlig i mange dager, ofte uker eller måneder. Orker ikke gå turer eller noe som helst og må langsomt bygge meg opp igjen. Kjenner ingen forskjell på det da jeg var flink med kosthold og nå som jeg spiser "vanlig", men kjempefint om det fungerer for deg 🙏🏻❤️ Anonymous poster hash: b68ca...e62 Så kjedelig st det ikke hjalp deg.Men du har vært utrolig flink og prøvd. Jeg har heller ikke funnet noe som har gitt meg bedring. LP, Ldn, lavkarbo, paleo. Jeg håper det å kutte sukker kan hjelpe:) Anonymous poster hash: 0c1f9...33e Lykke til 🙏🏻❤️ det er uansett kjempebra for kroppen. Jeg var så dårlig (sengeliggende) da jeg prøvde og har en mild/moderat form nå, så jeg har jo blitt friskere, men nå som jeg spiser normalt blir jeg ikke sykere av sukker og usunn mat. Ikke som jeg registrerer hvertfall. Det som gjorde meg merkbart friskere var svangerskap, fødsel og amming 😊❤️ trodde jeg var frisk jeg, men ble dessverre dårlig med en gang jeg prøvde meg i jobb. Jeg fungerer helt ok for tiden, men som sagt merker jeg ikke så stor forskjell på sukker/ikke sukker (men prøver å ha et normalt sunt kosthold). Før kunne jeg feks lage havregrøt med kokosblomstsukker eller sukrin, men nå bruker jeg ofte vanlig sukker på. Ble slitsomt å være helt nazi når jeg ikke merket noe stor effekt på ME. Men jeg er forsiktig og prøver å velge sunt der det er lettvint å gjøre det (ble sliten av alle de reglene jeg hadde for meg selv..) Anonymous poster hash: b68ca...e62 Så utrolig bra at du fant noe om hjalp Blir så glad når jeg hører om me pasienter som opplever bedring Jeg ble også betraktelig bedre etter svangerskapet. Hormonet oxytocin tror jeg hjalp utrolig mye. Men siden vesla ikke villa ta puppen, gikk det fort ut av kroppen og jeg ble dårligere. Så prøvde jeg lavkarbo og pleo og ble enda dårligere Men gir ikke opp Anonymous poster hash: 0c1f9...33e
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #18 Skrevet 10. januar 2016 At flere opplever bedring i svangerskap er ikke det også et bevis på at denne sykdommen sitter i immunforsvaret? Når man er gravid settes jo immunforsvaret ned for at kroppen ikke skal støte ut "fremmedlegemet" som fosteret i livmoren jo er..... Anonymous poster hash: ea7d8...79b
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #19 Skrevet 10. januar 2016 Huff. Føler så med dere som ikke blir bedre. ME er en forferdelig sykdom. Føler jeg har mistet de tre årene jeg har vært syk. Hatt så vondt, og det går selvfølgelig utover både mann og barn også. Jeg merker at hele familien har det mye bedre nå som jeg føler meg friskere. Kjefter ikke som før og klarer å være med på ting. Håper virkelig dere også kommer dit en dag, der jeg er nå. Merker selvfølgelig at jeg må ta det roligere enn før jeg ble syk. Blir fortsatt dårlig om jeg gjør for mye, har for mange planer, stresser, trener etc. Forskjellen er at nå tar det kun 1-2 dager å komme seg, og ikke flere uker. Jeg har vært på 4 ukers rehabilitering, og der lærte jeg en god del nyttige ting, som f.eks. aktivitetstilpasning. Jeg fikk meg også hjelpemidler, som arbeidsstol til kjøkkenet og dusjstol i dusjen. Spar energi overalt hvor det er mulig å spare energi! 😊 Sender en klem til dere alle. 💞 Utrolig frustrerende med denne jævla sykdommen. Hilsen meg som ble bedre av å kutte sukker Anonymous poster hash: 62265...298
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå