Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #1 Skrevet 9. januar 2016 Vi har en gutt på snart 14 år som fortsatt er akkurat like morgenfugl som da han var smårolling. Alt i 6-7-tiden spretter han opp, både på hverdager og i helger. I ferier hvor han kan være sent oppe over mange nok kvelder på rad, kan han sove til rundt 7.30-8, men sjeldent lenger. Dette fører jo også til at han må tidlig i seng også i helger og ferier fordi han ellers vil få kronisk søvnunderskudd. Han er godt inne i puberteten. Er det slik at noen rett og slett aldri sover lenge, noen gang? Anonymous poster hash: 32b1e...8df
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #2 Skrevet 9. januar 2016 Mannen min er sånn, har vært sånn hele livet, også hele pubertetstiden. Ikke akkurat noen man rangler på byen med;) Anonymous poster hash: e8aca...6f1
MarianeA Skrevet 9. januar 2016 #3 Skrevet 9. januar 2016 Ja det er nok slik. Jeg sover aldri lengre enn maks åtte. Oftest våkner jeg i fem seks tiden og det har jeg gjort hele mitt voksne liv. Det spiller ingen rolle når jeg legger meg. Det er greit når man skal stå opp for å rekke skole og jobb, men for meg er det feks et mareritt å reise på ferie sammen med andre. Eller bare overnatte. Våkner tidlig og greier ikke bare ligge og slappe av. Uroer andre som prøver å sove uansett hvor stille jeg prøver å være. Og synes det er kjedelig å være våken på timevis mens andre sover.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #4 Skrevet 9. januar 2016 Ja det er nok slik. Jeg sover aldri lengre enn maks åtte. Oftest våkner jeg i fem seks tiden og det har jeg gjort hele mitt voksne liv. Det spiller ingen rolle når jeg legger meg. Det er greit når man skal stå opp for å rekke skole og jobb, men for meg er det feks et mareritt å reise på ferie sammen med andre. Eller bare overnatte. Våkner tidlig og greier ikke bare ligge og slappe av. Uroer andre som prøver å sove uansett hvor stille jeg prøver å være. Og synes det er kjedelig å være våken på timevis mens andre sover. Jeg tror du og sønnen min kunne hatt en fin samtale om dette Han/vi har akkurat samme problemstilling. Han prøver å være stille når han står opp, men det blir jo alltid litt lyd (trekke i snoren etter toalettbesøk, vask som renner når man vasker hender, skritt over gulvet osv) og dette vekker ofte yngre søsken. Alle vennene hans sover til minst 9-10, noen helt til 11-12, så han traver rundt her og holder på å kjede seg i hjel hver morgning i helger og ferier. I tillegg ender han jo opp med å bli overtrøtt og irritabel i forbindelse med overnattingsbesøk fordi han ikke tåler å være så sent oppe som vennene er (for de sover jo ut dagen etter, det gjør ikke han). For prøve å se det positivt da. Han kommer aldri for sent på skolen, og hans potensielle framtidige samboer/kone vil nok elske at han alltid er våken til ås tå opp med barna deres Anonymous poster hash: 32b1e...8df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå