Gå til innhold

Hvordan stemme en fiolin?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min har fått sin første fiolin. Jeg har aldri spilt fiolin selv (kun piano). Lastet ned en app for å stemme den, men når jeg når riktig tone snurrer den greia man skal stemme med ("pinnene" på stolen) tilbake. Hvordan kan jeg få de til å holde seg?

 

Anonymous poster hash: 4c5ad...760

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen min har fått sin første fiolin. Jeg har aldri spilt fiolin selv (kun piano). Lastet ned en app for å stemme den, men når jeg når riktig tone snurrer den greia man skal stemme med ("pinnene" på stolen) tilbake. Hvordan kan jeg få de til å holde seg?

 

Anonymous poster hash: 4c5ad...760

Hvis den ikke er veldig ustemt, så bruk de små knottene nede der strengene er festet på selve fiolinen :)

 

Anonymous poster hash: 71c9d...eaf

Skrevet

 

Sønnen min har fått sin første fiolin. Jeg har aldri spilt fiolin selv (kun piano). Lastet ned en app for å stemme den, men når jeg når riktig tone snurrer den greia man skal stemme med ("pinnene" på stolen) tilbake. Hvordan kan jeg få de til å holde seg?

 

Anonymous poster hash: 4c5ad...760

Hvis den ikke er veldig ustemt, så bruk de små knottene nede der strengene er festet på selve fiolinen :)

 

Anonymous poster hash: 71c9d...eaf

Takk! Det skal jeg prøve :)

 

Anonymous poster hash: 4c5ad...760

Skrevet

 

 

Sønnen min har fått sin første fiolin. Jeg har aldri spilt fiolin selv (kun piano). Lastet ned en app for å stemme den, men når jeg når riktig tone snurrer den greia man skal stemme med ("pinnene" på stolen) tilbake. Hvordan kan jeg få de til å holde seg?

 

Anonymous poster hash: 4c5ad...760

Hvis den ikke er veldig ustemt, så bruk de små knottene nede der strengene er festet på selve fiolinen :)

 

Anonymous poster hash: 71c9d...eaf

Takk! Det skal jeg prøve :)

 

Anonymous poster hash: 4c5ad...760

Bare hyggelig :) Min erfaring er at de "pinnene" du brukte først, trenger litt tid til å sette seg på en måte. Hvis du bare justerer litt OL gangen så vil de ikke sprette seg tilbake :)

 

Anonymous poster hash: 71c9d...eaf

Skrevet

(Og hvis du skrur og styrer for mye, er det lett at strengene ryker.)

 

Anonymous poster hash: 71c9d...eaf

Skrevet

Prøvde nå. D- og E-strengen er helt på bærtur, G og A blir bra. Får sende den med gutten til fiolinlæreren til uka, håper han kan stemme den :)

 

Anonymous poster hash: 4c5ad...760

Skrevet

Prøv å dytte/trykke de svarte "pinnene" forsiktig innover. Hvis de kommer for langt ut, så skjer det du beskriver. Men gjør det forsiktig, strengene kan ryke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...