Gå til innhold

Barnehageplass!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg føder mest sannsynlig nå i januar. 

 

Hvordan gjør dere andre det med tanke på barnehageplass? Forstår det som at om vi søker nå før 1. mars så må barnet begynne i barnehage i august i år? Det syns jeg er alt for tidelig. Vi har permisjon til februar 2017 og det er ønskelig at barnet starter i barnehage da. Men om man søker nå så er det hovedopptak i august 2016, men kan man takke nei til evt. plass man får da? Og være med på fortløpende opptak fram til mars neste år så man kanskje får plass i 2017? 

 

Hvis vi ikke søker før mars 2017 så får man vel ikke plass før august 2017? 

 

Leser at man burde ringe og undersøke rundt omkring. Men om jeg ringer rundt så må jeg vel ha søkt om barnehageplass nå i mars for å evt. få plass tidelig i 2017? 

 

Håper noen er flinke i dette. Syns det er vanskelig! 



Anonymous poster hash: d1efc...ccc



Anonymous poster hash: e94a9...2b3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

 

Mitt barn er født i januar 15. Jeg søkte plass før 1 mars 15 og i feltet hvor man fyller ut når barnet skal starte i barnehagen skrev jeg 1 mars 16 som var da det passet best for oss. Barnet har fått plass fra mars så dette er ikke noe problem.

 

Har hørt at noen må betale fra desember av men jeg har ikke fått noen regning på det hittil hvertfall.

 

Anonymous poster hash: 9aa2d...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: Tusen tusen takk for svar! Det var positivt :) 

Om man ikke får personnummer til barnet før 1. mars er det noen måte å søke på likevel? 



Anonymous poster hash: e94a9...2b3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke søke plass innen 1. Mars 2016.. Med mindre du ønsker oppstart mellom 1.aug og 30. Sep. 1.mars er kun frist for å søke på hovedopptaket. Resten av året er supplerende opptak og du kan søke når som helst og med den datoen man ønsker. For at dere skal få plass midt i barnehageåret må barnehagen ha ledige plasser eller andre barn flytter/bytter barnehage. Så kommer veldig an på hvor dere bor i landet og på hvor god barnehagedekning det er. Men barn som er født etter 30. September 2015 har ikke krav på barnehageplass før august 2017.

 

Anonymous poster hash: 2a4fa...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er forskjellig praksis ut ifra hvor du bor. Jeg ville ringt kommunen din og spurt dem. Snakk med de som er ansvarlig for barnehageopptaket. Jeg bor sentralt i Oslo og vet at det omtrent klin umulig å få plass utenom hovedopptaket i august. Med eldstemann født februar 13 var det bare såvidt vi fikk plass til august 14. Vi ville selvfølgelig tilslutt fått tilbud om en crappy plass langt unna fordi det er lovbestemt, men det er jo ikke egentlig reell plass i mine øyne. Men 3.juli fikk vi endelig plass i en grei barnehage. Nå venter vi nr 2 med termin i februar igjen. Jadda gjør samme feil denne gangen igjen. Lærer aldri ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...