Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #1 Skrevet 9. januar 2016 Jeg har slanket meg nå i to uker. Har ikke spist pasta, mel eller poteter. Heller ikke noe sukkerholdig drikke eller godis. Bruker LifeSum appen så jeg ser hva jeg får i meg. Jeg har ikke gått ned et eneste gram. Hvorfor ikke? Anonymous poster hash: 3e04a...193
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #2 Skrevet 9. januar 2016 Det er begrenset hvor mye man kan gå ned på to uker. Og man kan gå opp av mange årsaker. Kanskje har du gått ned 1-1,5 kg, men ikke ser det på vekten pga mensen, eggløsning, vann i kroppen o.l... Gi det 14 dager til og gå en liten halvtimes tur om dagen så går det nok nedover. Hvor mange kcal tror du at du trenger, og hvor mange spiser du ila en dag? Lurt å ikke legge seg på for lave inntak. Anonymous poster hash: a471e...bbb
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #3 Skrevet 9. januar 2016 Kanskje du spiser for mye av andre ting? Gi det litt mer tid du, to uker er jo ingenting Anonymous poster hash: 9b5a8...88c
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #4 Skrevet 9. januar 2016 Det er begrenset hvor mye man kan gå ned på to uker. Og man kan gå opp av mange årsaker. Kanskje har du gått ned 1-1,5 kg, men ikke ser det på vekten pga mensen, eggløsning, vann i kroppen o.l... Gi det 14 dager til og gå en liten halvtimes tur om dagen så går det nok nedover. Hvor mange kcal tror du at du trenger, og hvor mange spiser du ila en dag? Lurt å ikke legge seg på for lave inntak. Anonymous poster hash: a471e...bbb I følge LifeSum skal jeg ha 1400 kcal om dagen. Jeg har ligget på 900-1100. Hi Anonymous poster hash: 3e04a...193
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #5 Skrevet 9. januar 2016 Da spiser du for lite. Hold deg til 13-1400 kalorier du, så sparer ikke kroppen på det lille den får, men øker heller forbrenningen. Anonymous poster hash: 39fd4...c1d
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #6 Skrevet 9. januar 2016 Da spiser du for lite. Hold deg til 13-1400 kalorier du, så sparer ikke kroppen på det lille den får, men øker heller forbrenningen. Anonymous poster hash: 39fd4...c1d Det er vel ingen overvektige som kan skylde på for lite inntak? Hi Anonymous poster hash: 3e04a...193
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #7 Skrevet 9. januar 2016 Trener du? Anonymous poster hash: 3fca3...5aa
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #8 Skrevet 9. januar 2016 Noterer du alt du spiser og drikker? Juice? Pastiller? Går du ikke ned inntar du flere kcalorier enn du forbruker. Anonymous poster hash: ec105...542
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #9 Skrevet 9. januar 2016 Hvis du er overvektig er det rart at du bare forbrenner 1400 om dagen. mer vekt krever mer energi å flytte. Du bør uansett ikke gå under 1200 per dag vil jeg si. Fordi det ofte er vanskelig å få i seg nok næring på 1000 og under. Går du en halvtimes tur eller gjør aktivt husarbeid o.l en halvtime-time hver dag kan du legge til minst 200 kcal på forbruket, da er du oppe i 1600 +- Så å legge deg på 900 da er for lite. Mer aktivitet og legg deg på minst 1200 er mitt beste råd. Mase fiber, vann, grønnsaker, rent kjøtt også er det lov å ha med litt potet og pasta også. Hvis du vil gjøre det til en livsstil i stedet for å leve på diett bør du ha så normal kost som mulig, bare mindre mengde. Anonymous poster hash: a471e...bbb
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #10 Skrevet 9. januar 2016 Trener du? Anonymous poster hash: 3fca3...5aa Jeg trener ikke. hi Anonymous poster hash: 3e04a...193
VictoriaS Skrevet 9. januar 2016 #11 Skrevet 9. januar 2016 (endret) Spiser du mindre enn 1200 om dagen, vil kroppen gå i sparemodus og holde godt på det den har. Forbrenningen senkes DRASTISK, og kroppen går i hvilemodus: Du fryser, er sykelig sulten, kroppen lagrer masse vann, dårlig humør, ingen energi til aktivitet. Til slutt vil kroppen slippe fett og muskelmasse, etter enda en periode begynner kroppen å tære på organer, du mister hår på hodet, menstruasjon osv.... Holder du på med dette over lengre tid så vil du ødelegge forbrenningen din, likt som andre som sliter med spiseforstyrrelser. Dersom du går opp til over 1400 kcal per dag, proteinrik kost med masse lavkalori grønnsaker som brokkoli osv, så vil du rase ned i vekt!Dette samtidig som du spiser deg god og mett... Du motarbeider faktisk egen vektnedgang med det regimet du har nå. (Dette gjelder altså dersom du FAKTISK kun spiser 900-1100kcal) Endret 9. januar 2016 av ErruSerr
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #12 Skrevet 9. januar 2016 Spiser du mindre enn 1200 om dagen, vil kroppen gå i sparemodus og holde godt på det den har. Forbrenningen senkes DRASTISK, og kroppen går i hvilemodus: Du fryser, er sykelig sulten, kroppen lagrer masse vann, dårlig humør, ingen energi til aktivitet. Til slutt vil kroppen slippe fett og muskelmasse, etter enda en periode begynner kroppen å tære på organer, du mister hår på hodet, menstruasjon osv.... Holder du på med dette over lengre tid så vil du ødelegge forbrenningen din, likt som andre som sliter med spiseforstyrrelser. Dersom du går opp til over 1400 kcal per dag, proteinrik kost med masse lavkalori grønnsaker som brokkoli osv, så vil du rase ned i vekt!Dette samtidig som du spiser deg god og mett... Du motarbeider faktisk egen vektnedgang med det regimet du har nå. (Dette gjelder altså dersom du FAKTISK kun spiser 900-1100kcal) Kan du gi eksempler på proteinrik kost? Hvilke andre grønnsaker enn broccoli? Hi Anonymous poster hash: 3e04a...193
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #13 Skrevet 9. januar 2016 Trener du?Anonymous poster hash: 3fca3...5aa Jeg trener ikke. hiAnonymous poster hash: 3e04a...193 Hvorfor ikke? Jeg gikk ned 40 kilo på 5 måneder ved å ligge på 1500 kalorier om dagen samt trene. Spiste snop hver lørdag og vanlig mat. Det vil si ikke idiot kurer uten det ene eller det andre - vanlig mat bare mindre. Anonymous poster hash: 3fca3...5aa
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #14 Skrevet 9. januar 2016 Spiser du mindre enn 1200 om dagen, vil kroppen gå i sparemodus og holde godt på det den har. Forbrenningen senkes DRASTISK, og kroppen går i hvilemodus: Du fryser, er sykelig sulten, kroppen lagrer masse vann, dårlig humør, ingen energi til aktivitet. Til slutt vil kroppen slippe fett og muskelmasse, etter enda en periode begynner kroppen å tære på organer, du mister hår på hodet, menstruasjon osv.... Holder du på med dette over lengre tid så vil du ødelegge forbrenningen din, likt som andre som sliter med spiseforstyrrelser. Dersom du går opp til over 1400 kcal per dag, proteinrik kost med masse lavkalori grønnsaker som brokkoli osv, så vil du rase ned i vekt!Dette samtidig som du spiser deg god og mett... Du motarbeider faktisk egen vektnedgang med det regimet du har nå. (Dette gjelder altså dersom du FAKTISK kun spiser 900-1100kcal) Kan du gi eksempler på proteinrik kost? Hvilke andre grønnsaker enn broccoli? Hi Anonymous poster hash: 3e04a...193 Egg, kylling, nøtter.. Du burde lese deg opp litt før du kutter så mye av maten din. Skader mer enn du tror å spise feil/for lite.. Jeg gjentar det jeg skrev her tidligere. Spis NORMAL kost, bare i mindre mengder. Da får du i deg det du trenger så lenge det er variert nok. Anonymous poster hash: a471e...bbb
VictoriaS Skrevet 9. januar 2016 #15 Skrevet 9. januar 2016 Spiser du mindre enn 1200 om dagen, vil kroppen gå i sparemodus og holde godt på det den har. Forbrenningen senkes DRASTISK, og kroppen går i hvilemodus: Du fryser, er sykelig sulten, kroppen lagrer masse vann, dårlig humør, ingen energi til aktivitet. Til slutt vil kroppen slippe fett og muskelmasse, etter enda en periode begynner kroppen å tære på organer, du mister hår på hodet, menstruasjon osv.... Holder du på med dette over lengre tid så vil du ødelegge forbrenningen din, likt som andre som sliter med spiseforstyrrelser. Dersom du går opp til over 1400 kcal per dag, proteinrik kost med masse lavkalori grønnsaker som brokkoli osv, så vil du rase ned i vekt!Dette samtidig som du spiser deg god og mett... Du motarbeider faktisk egen vektnedgang med det regimet du har nå. (Dette gjelder altså dersom du FAKTISK kun spiser 900-1100kcal) Kan du gi eksempler på proteinrik kost? Hvilke andre grønnsaker enn broccoli? Hi Anonymous poster hash: 3e04a...193 Skal du ned i vekt er det faktisk for de aller fleste VANSKELIG å spise helt vanlig mat., da er det fort å få i seg for mye! Research er ALT når det gjelder kunnskap om kalori innhold i forskjellig mat. Jeg bruker matvareguiden mye, søk der etter ting du liker å spise og finn ut kaloriinnhold Proteinrik mat er feks: Kyllingfilet Proteiner i rå kyllingfilet uten skinn: 23,8 gram (pr. 100 gram) (Les mer om proteiner i kylling) Egg Proteiner i rå eggeplomme: 15,8 gram (pr. 100 gram) Proteiner i rå eggehvite: 10,2 gram (pr. 100 gram) Proteiner i hele egget (rå): 12,4 gram (pr. 100 gram) (Les mer om proteiner i egg.) Laks Proteiner i skiver laks («laksekoteletter»): 23,6 gram (pr. 100 gram) Ørret Proteiner i rå ørretfilet: 24,2 gram (pr. 100 gram) Tunfisk Tunfisk på boks i vann (etter at du har rent av alt vannet i boksen): 24,1 gram (pr. 100 gram) Biffkjøtt Rå ytrefilet av storfe: 22,2 gram protein (pr. 100 gram) (Detaljert info om næringsinnhold og proteiner i biff.) Erter Frosne erter fra frysedisken: 5,2 gram protein (pr. 100 gram) Sukkerter: 3,5 gram protein (pr. 100 gram) Kikerter på boks: 7,5 gram protein (pr. 100 gram) Bønner Kidneybønner på boks: 8,8 gram protein (pr. 100 gram) Bønner i tomatsaus på boks: 4,8 gram protein (pr. 100 gram) Kokte brune bønner: 8,8 gram protein (pr. 100 gram) Ost Norvegia (eller andre lignende oster): 27 gram protein (pr. 100 gram) Lett type Norvegia: 31,3 gram protein (pr. 100 gram) Brunost: 11 gram protein (pr. 100 gram) Cottage Cheese 12,7 gram protein (pr. 100 gram) Nøtter Hasselnøtter: 15 gram protein (pr. 100 gram) Cashewnøtter: 18,2 gram protein (pr. 100 gram) Valnøtter: 15,2 gram protein (pr. 100 gram) Peanøtter: 25,2 gram protein (pr. 100 gram) Pinjekjerner: 13,7 gram protein (pr. 100 gram) Mandler: 21, 2 gram protein (pr. 100 gram) Paranøtter: 14,3 gram protein (pr. 100 gram) Macademiannøtter: 7,9 gram protein (pr. 100 gram) Makrell Rå makrell (obs! hele fisken, ikke bare fileten): 17 gram (pr. 100 gram) Grovhakket makrellfilet i tomatsaus på boks fra Stabburet: 11,9 gram (pr. 100 gram) (Brødskiver med makrell i tomat er ypperlig etter trening) Skyr Skyr (naturell): 11 gram protein (pr. 100 gram) Kesam Kesam 1 prosent fett: 12 gram protein (pr. 100 gram) Melk Lettmelk 1 prosent fett: 3,4 gram protein (pr. 100 gram) Helmelk 3,3 prosent fett: 3,3 gram protein (pr. 100 gram) Skummet melk: 3,3 gram protein (pr. 100 gram) Til å være drikke, har melk et høyt proteininnhold Havregryn Lettkokte eller store havregryn: 11,4 gram protein (pr. 100 gram) (Havrevelling eller havregrøt til frokost er skikkelig mat for treningsfolk)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå