Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #1 Skrevet 8. januar 2016 Som altså jobber fullt og ikke sliter med noe sykdom eller diagnoser. Hvor mye vondter/smerter har det i kroppen sånn på daglig basis? Tenker da på feks øm/vond rygg, knær, hofter, armer osv. Eller er dere heøt smertefrie hver dag? Og på en skala fra 1-10, hvor vil du evt rangere smerten? Jeg går rundt og har mye vondter i kroppen og lurer på hva som er normalt og ikke Anonymous poster hash: 7bbf3...cbd
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #2 Skrevet 8. januar 2016 Jeg er i slutten av 40-årene, og har noen vondter her og der. Jeg har giktsmerter særlig i forbindelse med væromslag, jeg har slitasjesmerter i skuldre og albuer, en feilstilling i ene fotbladet som smerter for så godt som hvert eneste skritt jeg tar, jeg er stiv og øm i nakken. Alt dette lever jeg greit med, men selvsagt blir jeg sliten. I tillegg har jeg tinnitus, og den er nokså slitsom. Men jeg anser meg som frisk, jeg jobber og studerer, er samfunnsengasjert, er mor og kone, og føler meg veltilpasset. Anonymous poster hash: e747f...11f
TPK Skrevet 8. januar 2016 #3 Skrevet 8. januar 2016 Jeg har vanligvis ingen smerter, det må bli 0-1 på skalaen. Bruker Paracet kanskje tre ganger i året ved feber eller tannverk. Nå har jeg kraftig bekkenløsning og føler meg helt invalid 😔
Gemini77 Skrevet 8. januar 2016 #4 Skrevet 8. januar 2016 Jeg kan ikke svare deg for jeg har bechterew og har derfor mye smerter. Men husker mamma fortalte at hun hadde vært hos legen pga mye smerter rundt i kroppen. Legen hadde ledd og sagt st det ville vært unormalt å IKKE ha vondt etter fylte 30 år..
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #5 Skrevet 8. januar 2016 Jobber fullt og anser meg selv som frisk. Har stikkende smerter under føttene om morgenen. Hver dag, ca 6 på skalaen. Går over i løpet av en halvtime. Smerter øverst i ryggen kanskje 2-3 dager i uken. Det er verst når jeg ikke trener. Skala: 5-6 varierer litt. Smerter i korsryggen med stråling ned i sete og lår, 2-3 ganger i mnd, går over etter en stund.. Skala 7-8. Er aldri hos legen... Anonymous poster hash: 4bb31...78d
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #6 Skrevet 8. januar 2016 Jeg er ikke "frisk" , men frisk. Jeg er i 40 åra og har vært sykemeldt en gang i mitt liv,det var de tre siste ukene i mitt 4. svangerskap. Jeg har aldri vondere når jeg står opp. Sist jeg var borte fra jobb var for 2,5 år siden. Da hadde jeg tannverk på 10 ++ på skalaen. 😯 Heldigvis ser det ut til at alle ungene har arvet min stålhelse. Bank i bordet... Vi er velsignet med veldig god helse. 😊 Anonymous poster hash: b34a9...fcd
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #7 Skrevet 8. januar 2016 Pleier ikke å ha vondt eller smerter. Er snart 40. Jobber fullt. Men er til tider veldig trøtt og sliten. Anonymous poster hash: 3dc1c...4ca
skjotta Skrevet 8. januar 2016 #8 Skrevet 8. januar 2016 Jeg er "frisk" har tilbakevendende prolaps i korsryggen og en del belastningsskader i hofte, kne, ankel pluss mye låsninger og knuter opp i skuldre og nakke. Våkner med en del vondter, jobber dem ut av kroppen innen jeg kommer til jobb, arbeidsdagen og ettermiddagen går greit men er temmelig gåen når kvelden kommer. Når prolapset slår seg vrangt er smertene 10+ og det tar 1-2 uker før jeg fungerer igjen.
lisa2 Skrevet 8. januar 2016 #9 Skrevet 8. januar 2016 Har aldri vondt noe sted, bortsett fra når jeg er støl. Har ikke hatt en egenmelding eller sykemelding på 15 år. Kun hjemme av og til med syke barn. Er veldig frisk. Jobber i barnehage og barna kan nyse, snørre og spy på eller i nærheten av meg, blir aldri smitta.
lisa2 Skrevet 8. januar 2016 #10 Skrevet 8. januar 2016 Glemte å si at jeg jobber fullt og har tre barn.
Førstemann Skrevet 8. januar 2016 #11 Skrevet 8. januar 2016 Frisk, jobber 100%, 2 barn. Jeg har jevnlig smerter i rygg på grunn av sår på noen ryggskiver. Får også smerteanfall i eggstokkene som er 8-9 på skalaen, men de går så fort over at smertestillende er uaktuelt. Kommer noen dager hver måned. Har også endel smerter i føttene pga høye hæler, kanskje 2-3?
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #12 Skrevet 8. januar 2016 Er 37 og har ingen spesielle smerter til daglig, men sliter litt med armer som "sover" når jeg ligger på dem eller har dem for mye bøyd om natta. Har ikke vært til legen med dette, skal gjøre det en gang.... Ellers er det et kne som protesterer hvis jeg går langt (over to timer) men det gjør jeg så sjelden at det ikke er noe problem. Men kjenner at det er på tide å komme i bedre form for å forebygge eventuelle kommende problemer og vondter som kan komme. Har aldri vært sykmeldt, jobbet fullt eller 80 % i 10 år nå. 2 barn. Anonymous poster hash: 40896...4c6
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #13 Skrevet 9. januar 2016 Litt varierende her, men godt å høre at flere har vondter selvom dere tilsynelatende er friske Anonymous poster hash: 24b6a...cc1
☆☆☆ Skrevet 9. januar 2016 #14 Skrevet 9. januar 2016 Kjem jo an på mange faktorar. Kan kjenne litt i rygg, hofter og kne etter en hard dag på jobb, kanskje 2 på skalaen. Etter ein rolig dag er det 0 på skalaen. Relaterar det til at eg er relativt utrent og ikkje like ung som eg eingong var. Det beste er å ikkje kjenne for nøye etter har eg funne ut.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #15 Skrevet 9. januar 2016 Er 38 år og jobber som gårdbruker. Mye fysisk tungt arbeid. Ingen smerter bortsett fra vanlige muskelsmerter noen ganger etter en ekstra tung arbeidsdag. Anser meg som heldig, hører mange sliter med rygg, nakke osv. Anonymous poster hash: 0158d...5f5
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #16 Skrevet 9. januar 2016 Er 44, frisk og har ikke vondt noe sted til daglig. Hvis jeg plutselig har hodepine el lign, blir jeg veldig overrasket og regner med at det er forstadium til influensa eller en annen sykdom. Anonymous poster hash: 5e406...39c
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #17 Skrevet 9. januar 2016 Er 44, frisk og har ikke vondt noe sted til daglig. Hvis jeg plutselig har hodepine el lign, blir jeg veldig overrasket og regner med at det er forstadium til influensa eller en annen sykdom. Anonymous poster hash: 5e406...39c Jeg er også i 100% jobb og har tre barn Anonymous poster hash: 5e406...39c
Ophiophagus Hannah Skrevet 9. januar 2016 #18 Skrevet 9. januar 2016 Har barn og jobber 100%. Har aldri vært sykemeldt, og sjeldent egenmelding. Er frisk, men har mye vondt i magen, særlig i stressende perioder. Vurderer å dra til legen å spørre om kostholdsråd eller lignende, da dette har litt negativ påvirkning på meg i jobbsammenheng, særlig i forhold til lange møter. Har en del vondt i korsryggen, startet da jeg var gravid, og har aldri blitt helt borte - kommer ofte om kvelden, og plager meg ikke vesentlig i hverdagen.
Pobie Skrevet 9. januar 2016 #19 Skrevet 9. januar 2016 Er 33 og har aldri vondt noe sted. En sjelden gang har jeg hodepine.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #20 Skrevet 9. januar 2016 Jobber fullt og er frisk. Sliter med vond rygg og vonde knær, men tar sjelden smertestillende. Går til vedlikehold hos kiropraktor et par ganger i året. Anonymous poster hash: 9731e...1fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå