Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #1 Skrevet 8. januar 2016 Har en 1 åring som jeg prøver å få interessert i potta si!Hver gang vi prøver å sitte på den hylskriker han...er det noen gode pottetreningstips her?  Anonymous poster hash: cf72f...91c
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #2 Skrevet 8. januar 2016 Ja, vente til han er mer klar.. Anonymous poster hash: 17d12...353
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #3 Skrevet 8. januar 2016 Her sto potta på stua lenge og ble brukt til å leke med (altså ikke brukt), satt oppi den osv. Var antakelig ikke klar, for ville ikke prøve den ordentlig. Plutselig en dag begynte hun bare å tisse på do med doring, potte var visst ikke noe. Så la den stå fremme og så blir det når barnet er klar for det.  Anonymous poster hash: 936a0...2e2
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #4 Skrevet 8. januar 2016 1 år.... Vent litt du!!  Anonymous poster hash: c8085...355
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #5 Skrevet 8. januar 2016 Vent nå ihvertfall til han kan fortelle selv om han må på do... Anonymous poster hash: 3ba6a...01d
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #6 Skrevet 8. januar 2016 Ikke hør på de som sier du skal vente, her har barna vært på do siden de var bare noen mnd gamle, og tørre 2+. Gi ham noe å holde på mens han sitter der. Gjør det litt gøy! Jeg blir så oppgitt over fireåringer med bleie og foreldre som mener de "ikke er klare"  Anonymous poster hash: e892a...ec2
hms33 Skrevet 9. januar 2016 #7 Skrevet 9. januar 2016 Hvorfor skal så små barn slutte med bleie?!? Forskjell på en 4 åring og en 1 åring da.....
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #8 Skrevet 9. januar 2016 Hvorfor skal så små barn slutte med bleie?!? Forskjell på en 4 åring og en 1 åring da..... Hvorfor i alle dager skal de IKKE slutte?! Bleier forsøpler enormt, koster penger, og de aller aller fleste er godt nok fysiologisk utviklet til å styre de funksjonene lenge før gjennomsnitlig bleiesluttealder i Norge. Jo tidligere jo bedre  Anonymous poster hash: e892a...ec2
klg,2 boys now:) Skrevet 9. januar 2016 #9 Skrevet 9. januar 2016 Dropp potte og gå rett på doringen er mitt tips også. Hvorfor ikke sette en 1 åring på do,gjør ingen skade.bedre og gjøre det før de begynner og like komforten med at de slipper og gå på do..da har du ordnet deg en større jobb.tror de færreste er klar for og slutte.det er som regel lenge etter de faktisk kunne ha sluttet.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #10 Skrevet 9. januar 2016 Er bare bra at en ettåring blir vant til å sitte på potte, skal de plutselig bli vant til å sitte på do første gang når de er tre?  Anonymous poster hash: 6c93b...6ee
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #11 Skrevet 9. januar 2016 Hvis du presser han så får du motsatt resultat. La potta stå fremme og prøv og gjør det litt gøy rundt potta. Hvis han skriker og protesterer så lar du han være.  Anonymous poster hash: 1439e...7ad
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #12 Skrevet 9. januar 2016 Jeg begynte å sette min på potte etter hun hadde sovet og spist fra 7-8 mnd. Nå er hun 1,5 år og går uten bleie hjemme. Sier fra når hun må tisse eller bæsje. Jeg mener at det er bare å starte og så ta det step by step. Men hvis ungen ikke vil sitte på potta så kan du jo ikke tvinge han.  Anonymous poster hash: 99fe7...82a
MarianeA Skrevet 10. januar 2016 #13 Skrevet 10. januar 2016 Jeg synes potte er ekkelt og har ikke hatt noe slikt i mitt hjem. Mine unger sluttet med bleier like etter fylte to år,og da sa de ifra selv at de ikke ville ha bleie mer. Og brukte toalettet fra første stund. Ellers hvis man absolutt skal bruke potte så hører den hjemme på badet, og ikke på stua. Jeg har flere ganger vært hos folk som driver pottetrening og poden sitter foran kaffebordet og gjør smått og stort. Og ikke blir resultatet fjernet etterpå heller. Ekkelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå