Gå til innhold

noen som gir til fattighuset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ga dem noe klær og en barnevogn. Det er mindre folk som gir til de nå. Er det flere gjerrige blant oss?

Anonymous poster hash: d041a...72c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke fattighuset her hvor vi bor, men jeg gir penger til røde kors, og Frelsesarmeen, og ting da i form av Fretex.

Jeg er sterkt engasjert i fattigdomsproblematikk. Det er ikke greit å ikke ha nok. Folk skulle forsøkt det selv.

Anonymous poster hash: e8c16...c4b

Skrevet

Tror noe av grunnen er at det stadig finnes flere lokale grupper som har sider på facebook etc som folk gir støtte til. "Sammen for Oslo/Akershus", "hjelpende hender Skedsmo" f.eks.

Har opplevd Fattighuset som noe kronglete å gi til grunnet inntaksstopp, spesifikke ønsker etc selv om jeg har forståelse for at de har begrenset kapasitet. En desember skulle jeg og barselvenninner overlevere julegaver dit, og det var litt upersonlig på et vis, selv om jeg ikke vet helt hva jeg forventet.

Så jeg er nok en av de som har gått over til å gi til lokale grupper, mer gjerrig har jeg ikke blitt! Søsteren min som bor i Oslo sentrum gir til Fattighuset der.

Anonymous poster hash: 29346...6ad

Skrevet

Fattighuset i Oslo har jeg opplevd som litt kronglete å gi til. De har bare levering en gang i uken på bestemt tidspunkt og er veldig spesifikke på hva de vil ha. Jeg gir til Fretex.

Skrevet

I fjor ga jeg en haug med nye julegaver som jeg hadde brukt tid og penger på. Fikk bare et grynt når jeg leverte... Aldri igjen

Anonymous poster hash: 4dbea...722

Skrevet

Jeg ga til Fattighuset i Oslo for noen år siden. Ligger litt kronglete til, men var veldig glade for alt de fikk, særlig pent brukte barnesko til vinterbruk!

Skrevet

Finnes det fattighus? Trodde det var noe de hadde i gamle dager og i Emil...

Anonymous poster hash: e4588...104

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...