Gå til innhold

Bosituasjon?


venternr4

Anbefalte innlegg

Er gravid med nr 3 å bor i en leilighet på 90 kvm, 3 soverom. De fleste spør om vi tenker på å finne oss noe størra, vi MÅ jo ha større plass når vi blir en til. Men det har seg slik at vi trives i vår lille hule, å har det veldig fint her. Barna har hvert sitt soverom, babyen kommer til å sove sammen med oss i starten. Så ser ikke det som noe stress å måtte flytte med en gang. Men etter hvert så forstår jeg at vi trenger større plass. Er litt nysgjerrig på hvordan deres bosituasjon er ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Venter nr tre også. Eier hus på ca 150 kvm, men leier ut rundt 45 av dem. Tre soverom, så barna nå dele etter hvert. Ser ikke problemet når de er små. Etter hvert kan vi la være å leie ut og ta leiligheten inn i vår del, så får alle hvert sitt rom + kjellerstue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leier sokkel på 146 kvm, 4 soverom og nr.2 på vei :) så vi har et soverom til oss, et hver til barna og et gjesterom, men jeg synes dette begynner å bli for lite :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en smaksak, noen trenger mer plass enn andre. 😊 Huset vårt er på ca 140 kvm, fordelt på 2 etg og fire soverom. Vi venter nr 3 og syns det blir litt trangt. Skulle gjerne hatt gjesterom/kontor og et bad til. Men, det går en stund til, uten problemer! 😊

 

Anonymous poster hash: c7e66...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi leier et middels stort hus med tre etg, tre soverom osv. Er litt lite kjøkken og stue, men vi klarer oss greit 😊 blir vår første vi får nå, men sambo har en sønn fra før spm er her i helger og ferier. Lille baby blir nok å sove på vårt rom første tiden, men etter hvert får begge barna eget rom 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har frem til leid en enebolig på 90 kvm med 3 soverom. Kjøpte oss hus i høst som vi tar over snart. 130 kvm, 3 soverom. Skal lage et soverom til, da vi venter nr 3. Kjenner det skal bli godt med litt større plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker å ha litt stor plass...

Har i dag 4 soverom, kontor, kjellerstue og 2,5 bad. Venter nr 3. Nå deler de eldste soverom fordi di syntes det er koselig, og bruker ekstrarommet til lekerom. Gjesterommet tenker jeg blir mitt og babyens de første 2-3 mnd for å gi alle i familien mest mulig søvn (yngste våkner mye på natta og kommer inn til oss).

Leier ut en liten hybel og "drømmen" min er å få økonomi til å slippe behovet for utleie, bygge om hybelen til et stort soverom til oss voksne med walk-in garderobe, og eget bad bare til meg -mannen får dele med barna ;)

 

Anonymous poster hash: adab1...35e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

205 kvm. Helt passelig. Nr. 3 kommer snart 😊 Har 5 soverom så alle får hvert sitt soverom og da har vi et rom til gjester i tillegg 😊 Veldig deilig med loftstua og at barna har egen etasje til lek og venner.

Uansett. Er nok ikke huset det står på. Mange takler både mer rot og bråk enn andre. Når vi bygde hus bodde vi 1 år på 60 kvm med et sovereom og 2 barn. Det gikk det også, men var litt trangt.

 

Anonymous poster hash: 3f06b...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere trives godt, så er det vel ingen grunn til å flytte. Man MÅ ikke ha stor plass selv om man har barn. Det kommer jo an på hva man liker  og hva man trives i. 

 



Anonymous poster hash: 7e7b6...901
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi venter nummer tre nå, bor på ca 130 kvm, MEN skal flytte til under halve plassen om et par år. Tenker det går helt fint om man har ikke har så alt for mange ting. I nyhuset må de to eldste (da ca 7+9) dele et lite rom og den minste får bo med oss. Har sovet sammen med syvåringen nesten en måned nå fordi senga hans er så skikkelig god, han synes bare det er koselig, og leker uansett nesten bare i stua når han har besøk, så tenker det ikke blir noe problem. Mindre å vaske blir det også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten kan man også tenke på hva plass betyr ift penger og tid. Vi kunne godt tatt opp masse lån og bygd nyhuset kjempestort med en gang, men da måtte begge ha jobbet mye, og jeg kunne ikke tatt fri på røddager (som jeg pleier nå). I stedet prioriterer vi å ha mindre plass og at begge kan jobbe redusert/lang permisjon når babyen kommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...