Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #1 Skrevet 8. januar 2016 Hei. Er mor til n liten pjokk på 4 år. Han viser tegn til forsinket utvikling. Han har dårlig utviklet språk og jeg merker han strever med hukommelse. Er det noen foreldre der ute, som har barn med sen utvikling, enten i barnehage eller på skole, som vil dele sine erfaringer. Jeg er veldig lei meg for tiden og bekymrer meg mye. Har Ppt inne og det er tiltak i baneehagen. De hjelper ikke nevneverdig. Æsj, lei meg:-( Anonymous poster hash: 2e8e8...43c
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #2 Skrevet 8. januar 2016 Sønnen min er også forsinket i utviklingen men språket hans er gjennomsnittlig heldigvis. Han sliter mer med at han er ganske umoden å ikke helt skjønner de sosiale lekekodene. Han har så lyst å leke med andre barn men ser ikke ut som han helt skjønner HVORDAN han skal leke med andre. Motorisk er han også sen så nå skal vi til legen å bli henvist til fysioterapaut så håper det hjelper Greit om han får hjelp før han begynner på skolen Han er bare 4 år enda da heldigvis Anonymous poster hash: 0e878...900
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #3 Skrevet 8. januar 2016 hukommelsen strever også sønnen min veldig mye med! Men virker som det egentlig er konsentrasjonsvansker sønnen min har. Anonymous poster hash: 0e878...900
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #4 Skrevet 8. januar 2016 Hi, her. Hvordan opplever dere det rent emosjonelt? Jeg er så lei meg og bekymrer meg så mye. Frykter for fremtiden. Tenker du mye på det? Føler at livet har stoppet opp, orker ikke å forholde meg til annet. Anonymous poster hash: 2e8e8...43c
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #5 Skrevet 8. januar 2016 Jeg har en jente som ikke snakket et ord før hun var 3,5. Hun fikk logopedhjelp, snakket rent ( til og ned R ) da hun begynte på skolen. Anonymous poster hash: 7581a...041
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #6 Skrevet 8. januar 2016 Så flott, og hvilken utvikling hun har hatt. Er det lov å spørre om hvordan det går på skolen? Anonymous poster hash: 2e8e8...43c
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #7 Skrevet 8. januar 2016 Så flott, og hvilken utvikling hun har hatt. Er det lov å spørre om hvordan det går på skolen? Anonymous poster hash: 2e8e8...43c Det går bra! Hun er en helt gjennomsnittlig elev. Best på kreative utfordringer, men både leser og skriver bra! Anonymous poster hash: 7581a...041
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #8 Skrevet 8. januar 2016 Jeg har en gutt som har vært veldig forsinket språkmessig. Han er nå fem år og får hjelp av logoped i barnehagen. Jeg er egentlig ikke så veldig bekymret, kanskje spesielt fordi språk er noe som kommer på plass en gang uansett. Nå jobber vi med å få på plass de viktigste lydene han strever med før skolestart, og det tror jeg kommer til å gå fint. Ellers er han ganske normal, men ha en forferdelig dårlig konsentrasjon. Det bekymrer meg mest fordi det kommer til å bli en utfordring ved skolestart, men det får jeg heller bekymre meg over da. Jeg prøver å ikke bekymre meg så mye. Jeg gjør det jeg kan for å hjelpe ham og det er faktisk alt man kan gjøre. Nå syns jeg ikke hverken vi eller dere Utfra det du beskriver) har så veldig alvorlige problemer, dette er jo noe som greit kan falle på plass innen få år. Vi får tenke at vi er heldige for det kunne vært mye verre problemer! Forøvrig vil tiltak ta tid før man ser de store resultatene, men det skjer gjerne litt etter litt Anonymous poster hash: d5b97...68c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå