Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #1 Skrevet 8. januar 2016 Skal inn for et lite inngrep neste uke, dagkirurgi, så får dra hjem samme dagen Er ikke nervøs for selve inngrepet, men narkosen gjør meg vettskremt!! Har aldri hatt det før, og med en liten en hjemme på fire mnd kjenner jeg faktisk litt på dødsangsten! Noen som kan fortelle meg litt hva som skjer? Hva de gjør og hvordan det settes osv, hvordan de er mot deg når man skal få den osv?! Sikkert en veldig teit greie å være så redd, men jeg er nå det likevel.. Anonymous poster hash: ddb44...351
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #2 Skrevet 8. januar 2016 Jeg har hatt tre operasjoner ; du kommer til operasjonssalen, hilser på de som jobber der, blir vist til sengen/bordet og blir koblet til intravenøsslangene. Så sier de at de skal sette i gang og vips så er du i drømmeland. Det eneste jeg har opplevd som ubehagelig er oppvakningen. En er ganske trøtt og skjelver ofte en del. Men det går raskt over. Ganske deilig med narkose egentlig. Anonymous poster hash: c9f89...eb3
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #3 Skrevet 8. januar 2016 Ikke sikkert du må ha,spørs på hva de skal operere. Anonymous poster hash: 87fef...bbc
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #4 Skrevet 8. januar 2016 Takker for svar Har lest litt statistikk også, og det er forsvinnende liten sjanse for å dø, men nervøs er jeg likevel. Kan man få noe beroligende i forkant? Det kunne bli forsinkelser sto det i brevet. Til nr2: jeg må ha narkose. Anonymous poster hash: ddb44...351
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #5 Skrevet 8. januar 2016 Takker for svar Har lest litt statistikk også, og det er forsvinnende liten sjanse for å dø, men nervøs er jeg likevel. Kan man få noe beroligende i forkant? Det kunne bli forsinkelser sto det i brevet. Til nr2: jeg må ha narkose. Anonymous poster hash: ddb44...351 Barnet vårt måtte opereres i fjor , hadde ikke vært borte i narkose før ( unntatt når jeg var liten selv ) og det var akutt så var rett inn på operasjons bordet . De satte intravenøs og jeg sto å strøk han over håret da han fikk maske med narkose , tok bare ett par sekunder før han var borte . De hadde satt narkosen litt feil intravenøst , så han brukte 10 timer på å våkne ordentlig ( ble lager under huden med narkose ) selvom de oppdaget det fort ble det liggende under der . Operasjonen var ikke vellykket så 6 timer etter han våknet måtte han i full narkose igjen . Da gikk det mye bedre . Våknet før 2 timer etter endt operasjon , og var skikkelig sint jeg var ganske redd pga narkose to ganger på ett døgn , men de lovte meg ikke var større risiko enn gang nr 1. Har en venninne som er anestesi sykepleier og hun sier at man aldri er tryggere nesten enn under full narkose da man har så mange som overvåker deg hvilket sykehus skal du på? Masse lykke til , dette går bra Anonymous poster hash: 77426...835
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #6 Skrevet 8. januar 2016 Jeg merket overhodet ingenting. Var redd jeg også for det var første gangen jeg skulle ha. Jeg lå på operasjonsbordet og anestesilegen var på siden av meg. Noen sykepleiere tuslet rundt i rommet og vi snakket om vær og vind. Anestesilegen satte veneflon på meg og sprøytet noe i den, i neste øyeblikk våknet jeg på intensivavdelingen og operasjonen var over. Jeg merket overhodet ikke at jeg sovnet. Anonymous poster hash: f5c42...a50
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #7 Skrevet 8. januar 2016 Jeg merket overhodet ingenting. Var redd jeg også for det var første gangen jeg skulle ha. Jeg lå på operasjonsbordet og anestesilegen var på siden av meg. Noen sykepleiere tuslet rundt i rommet og vi snakket om vær og vind. Anestesilegen satte veneflon på meg og sprøytet noe i den, i neste øyeblikk våknet jeg på intensivavdelingen og operasjonen var over. Jeg merket overhodet ikke at jeg sovnet. Anonymous poster hash: f5c42...a50 Vil legge til at jeg ikke var noe kvalm eller dårlig da jeg våknet. Jeg bekymret meg for det på forhånd, kaste opp med operasjonssår. Men ble beroliget med at alle fikk kvalmestillende og den var så effektiv at det var få som ble dårlig, det var i "gamle dager" det. Jeg var litt surrete i hodet av morfinen de hadde gitt som smertestillende, men ikke antydning til dårlig. Anonymous poster hash: f5c42...a50
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #8 Skrevet 8. januar 2016 om du er veldig nervøs kan du på en beroligende tablett før inngrepet, dette hjelper deg å slappe av. narkosen får du på operasjonsstuen. du får tilført noe å sove på via oksygen masken. og blir så stukket i armen for narkose og evt annet du måtte trenge under inngrepet, nå vet jeg ikek hvor lenge du skal ligge, men det er vanlig å bli intubert etter man har sovnet, og da blir man koblet på en pustemaskin. du har en anestisykepleier og anestesilege til stedet som passer på deg, og fere operasjonssykepleiere og kirurger som tar seg av operasjonen, så du er i de beste hender absolutt. etterpå blir du rullet inn på oppvåktning, og der er det intensivsykepleiere som tar seg av deg. og sjekker målingene dine hele tiden. jeg vil påstå at det tryggeste stedet å være p åett sykehus er på operasjonsstuen. masse lykke til Anonymous poster hash: ba3e9...6e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå