Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #26 Skrevet 8. januar 2016 Spiser virkelig så mange av dere pizza og taco hver bidige helg?  Anonymous poster hash: 808ec...b50 Ja, taco i en eller annen form en dag i uken fordi barna skal føle at de har litt bestemmelsesrett, dessuten er det mye enklere å "trumfe" igjennom fisk to ganger i uka når barna får taco en gang i uken ( som den i tillegg lager selv så happy bunnies all around🎉)  Anonymous poster hash: 61492...357
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #27 Skrevet 8. januar 2016 Taco idag, entrecote imorgen og pai på søndag.  Anonymous poster hash: e9e46...471
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #28 Skrevet 8. januar 2016 Laksewok i dag, fiskegrateng i morgen. Usikker på søndag enda..  Anonymous poster hash: 65eaa...01b
MammantilNurket Skrevet 8. januar 2016 #29 Skrevet 8. januar 2016 Fredag: Pannestekt kyllingfilet marinert med hvitløk, olivenolje, hvitvinseddik, oregano og basilikum. Servert med pommes frites og babyleafsalat m/cherrytomater og hjemmelaget sennepsvinaigraitte. Lørdag: Sushi (take away) Søndag: Ovnsbakt laks med hollandaise, båtpoteter, agurksalat og asparges.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #30 Skrevet 8. januar 2016 I dag har vi spist ovnsbakt kylling med bbq-marinade, ris og salat I morgen blir det hjemmelaget pizza med skinke, sopp og paprika. Og salat Søndag blir det svinestek med tilbehør (kjøpte 5 stk på halvpris før jul, kommer til å bli kjempelei før vi har spist ut av fryseren )  Anonymous poster hash: f38cb...f08
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #31 Skrevet 8. januar 2016 I kveld ble det fjordland på meg da det var en travel ettermiddag og mannen skulle i bursdag! Ellers har vi kjøpt inn så vi har til både laks, taco og indisk kylling Anonymous poster hash: 52b6f...971
Cat.68 Skrevet 8. januar 2016 #33 Skrevet 8. januar 2016 Idag ble det rakfisk veitja på 10 elsker det 😊 I morgen skal vi ga gjester så da lager jeg Stjälknöl og fløtegratinerte poteter,frisk sallat og peppersaus. Søndag skal jeg helsteke en stor kylling med ris og karrisaus.😊
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #34 Skrevet 8. januar 2016 I dag var det spagetti med kjøttsaus, i morgen tror jeg det blir lasagne med diverse og søndag blir det oksestek med fløtepoteter, grønnsaker og saus.  Anonymous poster hash: cf21f...10e
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #35 Skrevet 8. januar 2016 I dag kjøttdeig og pasta med saus. I morgen grøt til middag og nachos til kveld. Og søndag juleskinke med poteter, saus og grønnsaker. Anonymous poster hash: 55528...3ef
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #36 Skrevet 9. januar 2016 Bolognese i kveld Grønnsakssuppe med pinnekjøtterester søndag  Anonymous poster hash: 9e4a5...b36
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #37 Skrevet 9. januar 2016 I dag pizza Søndag. Viltgryte  Anonymous poster hash: 33ee5...c80
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #38 Skrevet 9. januar 2016 Fredag: kjøttkaker, poteter, ertestuing og kålstuing Lørdag: lasagne, salat, hvitløksbaguetter Søndag: Ovnsbakt laks, gulrotpasta, broccoli og gulerøtter. Carbonarasaus med bacon oppi.  Anonymous poster hash: 6a753...574
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #39 Skrevet 9. januar 2016 Tom Yum og thaisalat, crispy duck, søndag skal vi bort på middag så da blir det det vi får servert  Anonymous poster hash: 8d4be...b31
Ophiophagus Hannah Skrevet 9. januar 2016 #40 Skrevet 9. januar 2016 I går spiste vi kyllinggryte og ris. (Litt opprensking i kjøleskapet, så jeg blandet i det jeg hadde av grønnsaker, ble veldig bra).  I dag skal vi veldig mye - så det blir kanskje en kyllingshawarma på vei hjem, muligens..  I morgen skal vi ha gryterett med kjøtt og potetmos. Lager gryteretten allerede i dag, slik at når vi kommer hjem fra tur i morgen er det bare å varme opp.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #41 Skrevet 9. januar 2016 Idag ble det rakfisk veitja på 10 elsker det I morgen skal vi ga gjester så da lager jeg Stjälknöl og fløtegratinerte poteter,frisk sallat og peppersaus. Søndag skal jeg helsteke en stor kylling med ris og karrisaus. Hva i herrens navn er stjælknøl? Aldri hørt om  Anonymous poster hash: 06be3...318
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #42 Skrevet 9. januar 2016 Bakt potet i går.  Vet ikke med lørdag og søndag  Anonymous poster hash: d6b92...fa0
Cat.68 Skrevet 9. januar 2016 #43 Skrevet 9. januar 2016  Idag ble det rakfisk veitja på 10 elsker det I morgen skal vi ga gjester så da lager jeg Stjälknöl og fløtegratinerte poteter,frisk sallat og peppersaus.Søndag skal jeg helsteke en stor kylling med ris og karrisaus.Hva i herrens navn er stjælknøl? Aldri hørt om Anonymous poster hash: 06be3...318 Det er en svensk rett. Man tar en dypefryst elgstek/oksestek på ca 1.5 kg. Legger den i ovn på 75 grader i 12 tim. Når den er ferdig legger man den i en på forhånd kokt og avkjølt lake. Der skal den ligge å godgjøre seg i 5 tim. Så skjærer man den i tynne skiver. Spises kald sammen ned fløtegratinerte poteter,peppersaus og grønn sallat
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #44 Skrevet 9. januar 2016 Ååh, så mye godt dere skal ha☺☺ Jeg er 10 uker gravid og sykt kvalm. Har ikke spist middag på mange uker. Har sååå lyst på en skikkelig god middag! Gleder meg til denne kvalmen går over 😀😀  Anonymous poster hash: aa086...602
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #45 Skrevet 9. januar 2016 Fredag: Pannestekt kyllingfilet marinert med hvitløk, olivenolje, hvitvinseddik, oregano og basilikum. Servert med pommes frites og babyleafsalat m/cherrytomater og hjemmelaget sennepsvinaigraitte. Lørdag: Sushi (take away) Søndag: Ovnsbakt laks med hollandaise, båtpoteter, agurksalat og asparges. Er det kylling, pommes fristes og salat du prøver å si?    Anonymous poster hash: c4cbb...405
MammantilNurket Skrevet 9. januar 2016 #46 Skrevet 9. januar 2016 (endret)  Fredag: Pannestekt kyllingfilet marinert med hvitløk, olivenolje, hvitvinseddik, oregano og basilikum. Servert med pommes frites og babyleafsalat m/cherrytomater og hjemmelaget sennepsvinaigraitte. Lørdag: Sushi (take away) Søndag: Ovnsbakt laks med hollandaise, båtpoteter, agurksalat og asparges. Er det kylling, pommes fristes og salat du prøver å si?   Anonymous poster hash: c4cbb...405 ??? Pommes fristes ??? Det var ganske fristende, ja  En salat kan være så mangt. Det kan også være kinakål med mais fra boks og Thousand Island. Likeledes kylling ... Selvmarinert Stangekylling er litt mer spenstig enn en broiler fra Samvirkelaget. Sant?? Endret 9. januar 2016 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #47 Skrevet 9. januar 2016   Idag ble det rakfisk veitja på 10 elsker det I morgen skal vi ga gjester så da lager jeg Stjälknöl og fløtegratinerte poteter,frisk sallat og peppersaus.Søndag skal jeg helsteke en stor kylling med ris og karrisaus.Hva i herrens navn er stjælknøl? Aldri hørt om Anonymous poster hash: 06be3...318 Det er en svensk rett. Man tar en dypefryst elgstek/oksestek på ca 1.5 kg. Legger den i ovn på 75 grader i 12 tim. Når den er ferdig legger man den i en på forhånd kokt og avkjølt lake. Der skal den ligge å godgjøre seg i 5 tim. Så skjærer man den i tynne skiver. Spises kald sammen ned fløtegratinerte poteter,peppersaus og grønn sallat  Det høres jo helt fantastisk ut. men det blir jo bare en gang hvert 5 år man har tid til den den der maraton kokinga  Anonymous poster hash: 06be3...318
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #48 Skrevet 9. januar 2016 Her var vi hos foreldrene mine til middag i går, da ble det mamma's hjemmelagde fiskekaker, poteter, gulrøtter, brun saus og makaroni.  I dag blir det nok hjemmelaget pizza med aioli (mest sannsynlig også hjemmelaget også).  Søndag blir det enten noe med kylling eller noe med laks.  Anonymous poster hash: 5eb6f...d0d
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #49 Skrevet 9. januar 2016 I går var det spicy okseform, med oksekjøtt, sellerirot, eple og byggryn.  I dag blir det en variant av Pho og i morgen blir det pinnekjøtt med potet og kålrotstappe.  Anonymous poster hash: f65d8...59e
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #50 Skrevet 9. januar 2016 I går var det entrecôte, fløtegratinerte poteter, brokkoli, gulrøtter og rødvinssaus. I dag har vi spist hjemmelaget pizza. I morgen skal vi ha helstekt kylling med rotgrønnsaker og mandelpoteter.  Anonymous poster hash: 8a377...440
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå