Gå til innhold

Hva er risikosvangerskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fødte ett stort barn sist, 5,3 kg. Nå er jeg gravid igjen, og lurer på om stor fødselsvekt hos barnet kvalifiserer til risikosvangerskap?

Anonymous poster hash: fb7df...4d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fødte ett stort barn sist, 5,3 kg. Nå er jeg gravid igjen, og lurer på om stor fødselsvekt hos barnet kvalifiserer til risikosvangerskap?

Ikke risikoSVANGERSKAP, med mindre noe annet tilsier det, f eks diabetes? Men kanskje risikoFØDSEL, hvis den neste er like stor.

Anonymous poster hash: 301a8...22d

Skrevet

Jeg hadde risikosvangerskap og risikofødsel grunnet komplikasjoner hos fosteret. Det var ikke høy fødselsvekt.

Spør jm/lege når du skal dit :-)

Anonymous poster hash: c4491...1ff

Skrevet

Tvilsomt, men du bør i alle fall få jevnlig vekstestimering og vurdering av planlagt keisersnitt hvis fødselen ble dramatisk sist.

Anonymous poster hash: fe456...037

Skrevet

Er vel ulike årsaker som ligger til grunn når det er et risikosvangerskap. Jeg hadde diabetes og kort livmorhals. Fikk ikke jobbe fra uke 22, og UL ca 7 ganger ila svangerskapet. Mest på slutten.

Anonymous poster hash: 6dceb...f7c

Gjest Antarctica
Skrevet

Sykdomstilstander

Blødninger

Flerlinger på vei

Mange ulike grunner til å kalle noe et risikosvangerskap.

Skrevet

Jeg hadde risikosvangerskap pga blødninger, svangerskapsdiabetes og livmorhals som krympet pga rier fra uke 23. Stort foster i seg selv regnes ikke som risikosvangerskap.

Anonymous poster hash: d02f2...a28

Skrevet

Jeg hadde det pga medfødt hjertefeil

Skrevet

Jeg har risikosvangerskap nå.

Tidligere har jeg født for tidlig i uke 31 og uke 36. Hun i uke 36 måttevi stoppe fødselen på flere ganger.

Anonymous poster hash: 91788...ad3

Skrevet

Jeg hadde det pga delt livmor og seteleie.

Anonymous poster hash: cba55...e6e

Skrevet

Hadde det pga diabetes, migrene og ustabilt lavt stoffskifte.

Skrevet

Fødte du normalt sist? Svangerdkapsdiabetes? Gjorde du det vil jeg ikke tro du kategoriseres med risikosvangerskap.

Anonymous poster hash: 46960...e79

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...