Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #1 Skrevet 8. januar 2016 Som også er bf. Hun "klikker" om han skal kle på henne, legge henne, sitte vedsiden av osv... " gå vekk pappa du er dumming, mamma er min bestevenn"..........hun kan finne på å begynne å slå, sparke og skrike når han er i nærheten. Dette begynner jeg å ta ganske alvorlig.... Kan det ha skjedd noe mellom dem?! Det er da ikke normal oppførsel. Anonymous poster hash: 9078f...da4
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #2 Skrevet 8. januar 2016 Hun er 3,5 forresten. Min samboer og hun har gått overens tidligere.. Anonymous poster hash: 9078f...da4
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #3 Skrevet 8. januar 2016 Hvor gammel er hun? Vår på fem hadde en slik periode da samboer måtte reise mye med jobb. Helt normalt, hun "straffet" far litt fordi han var borte så mye. Det gikk over. Anonymous poster hash: 1d876...509
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #4 Skrevet 8. januar 2016 Holder en knapp på at det er du som har henne mest. Hun er defor vant til din måte å gjøre ting på, og pappaens måte blir dermed annerledes og "feil". Trenger ikke å være verre en det, men er du i den minste tvil pm noe annet, må du jo selvsagt finne ut av det. Anonymous poster hash: ee2eb...027
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #5 Skrevet 8. januar 2016 Veldig rart at du refererer til han som "min samboer" når han er hennes far... Og hun er 3.5, det er sånn de er. Neste gang er det deg hun ikke vil ha... Anonymous poster hash: 503f3...eef
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #6 Skrevet 8. januar 2016 Kan være så mangt. Noen barn har én forelder de er mest knytta til, da kan det være en måte å markere sin tilknytning på. Fenomenet med å "straffe" en som har vært mye borte er også vanlig. En annen ting kan være at du og far har konflikter som barnet sanser, og at hun ønsker å beskytte deg og markere lojalitet. Anonymous poster hash: 664b8...6b0
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #7 Skrevet 8. januar 2016 Det er jo egentlig ganske merkelig.. Føler han seg som en pappa til henne? Gjør de noe sammen uten deg? Er du veldig til å ta hennes side, og gjøre alt for henne? Har dere flere barn? Reiser han mye? Jobber mye? Krangler dere? Er dere glade i hverandre? Her tenker jeg at det er noe galt md relasjonene deres.. Kanskje noen timer på fvk kan hjelpe.. Du kaller han jo for bf og samboeren din i innlegget, bare det sier meg at det er ett eller annet der som er galt.. Du omtaler han som en "utenfor"... Anonymous poster hash: cb6f4...0f6
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #8 Skrevet 8. januar 2016 Veldig rart at du refererer til han som "min samboer" når han er hennes far... Og hun er 3.5, det er sånn de er. Neste gang er det deg hun ikke vil ha... Anonymous poster hash: 503f3...eef Det tenkte jeg også. Veldig spesielt.. Fins forresten nok av damer som eier barna sine når de er små. Aldri lar far slippe til, så da er det ikke så rart om barnet blir negativ til far. Ellers er det ganske normalt at barn har favoritter. Går i perioder. Er hun høysensitiv feks, kan det være en grunn til at hun reagerer negativt til far. Har et barn som må behandles på en spesiell måte, og kan bli preget og "trasse" dersom man har en dårlig dag, selv om man tror at man ikke viser det. Men det gjelder oss begge da. Anonymous poster hash: b0be0...215
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #9 Skrevet 8. januar 2016 Hvordan er forholdet mellom deg og faren? Barn kan merke evt konflikter og slikt, og "ta side" eller forsvare den ene. Hvordan er forholdet deres egentlig? Er hun trygg på han? Er han involvert i livet hennes på lik linje med deg? Legging? Vanlige rutiner osv? Er han mye borte? Er han temperamentsfull/sint/brå/uberegnelig? Anonymous poster hash: 4cc3f...7b9
Gjest Antarctica Skrevet 8. januar 2016 #10 Skrevet 8. januar 2016 Eller barnet er sjalu og vil ikke dele mammas kjærlighet med en annen.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #11 Skrevet 8. januar 2016 Hvorfor skriver du ikke pappaen hennes, men omtaler han bare som din samboer? Det høres ut som om du og din datter en enhet, og pappaen er på sidelinjen Anonymous poster hash: 8dc66...d03
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #12 Skrevet 8. januar 2016 Hvordan er forholdet mellom deg og faren? Barn kan merke evt konflikter og slikt, og "ta side" eller forsvare den ene. Hvordan er forholdet deres egentlig? Er hun trygg på han? Er han involvert i livet hennes på lik linje med deg? Legging? Vanlige rutiner osv? Er han mye borte? Er han temperamentsfull/sint/brå/uberegnelig? Anonymous poster hash: 4cc3f...7b9 Tenkte ikke over det var rart å skrive det slik? Da er det kanskje noe som ikke helt stemmer? Vi har en konflikt. Han kjefter tidvis på meg som hun hører. Kan være hun vil være lojal da, stakkars jenta 😔 hi Anonymous poster hash: 9078f...da4
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #13 Skrevet 8. januar 2016 Sånn er min gutt på nettop fylt 4. Jeg er mest med han og han foretrekker meg og ber meg kle på, bade, smøre mat ol og protesterer om pappan vil. Eiesyk på meg hehe. Anonymous poster hash: 83e43...d9a
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #14 Skrevet 8. januar 2016 Jeg ville ikke omtalt faren til babyen min som "min samboer som også er bf". Ikke rart det er litt rare forhold hos dere. Anonymous poster hash: 320c5...635
Tough Shit Skrevet 8. januar 2016 #15 Skrevet 8. januar 2016 Synes også hvordan du omtalte far var veldig spesielt. Det virker som en måte å si "datteren er mest min".
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #16 Skrevet 8. januar 2016 Hvis relasjonene i familien er tilnærmet slik du beskriver familieforholdene her så er det kanskje ikke så rart.. "MIN samboer.....som også er bf" 😖 Anonymous poster hash: b0c94...881
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #17 Skrevet 8. januar 2016 Min datter. Min samboer. Bf. Barnets far. Utrolig merkelig måte å betegne sitt barns far på. Anonymous poster hash: 070a1...41d
Gjest Antarctica Skrevet 8. januar 2016 #18 Skrevet 8. januar 2016 Hvordan er forholdet mellom deg og faren? Barn kan merke evt konflikter og slikt, og "ta side" eller forsvare den ene. Hvordan er forholdet deres egentlig? Er hun trygg på han? Er han involvert i livet hennes på lik linje med deg? Legging? Vanlige rutiner osv? Er han mye borte? Er han temperamentsfull/sint/brå/uberegnelig? Anonymous poster hash: 4cc3f...7b9 Tenkte ikke over det var rart å skrive det slik? Da er det kanskje noe som ikke helt stemmer? Vi har en konflikt. Han kjefter tidvis på meg som hun hører. Kan være hun vil være lojal da, stakkars jenta 😔 hi Anonymous poster hash: 9078f...da4 Kanskje du skal innse at jentas reaksjon er sunn, men forholdene hun lever under er usunne? Og så deretter søke hjelp for deg og samboer slik at dere kan lære å kommunisere bedre; og han kan slutte å ta ut sinne og aggresjon på deg, med barnet som tilskuer?
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #19 Skrevet 8. januar 2016 Du mener: hun og FAREN har gått overens tidligere? Anonymous poster hash: c69ad...f55
SickMyDuck Skrevet 8. januar 2016 #20 Skrevet 8. januar 2016 Så lenge du refererer deg selv som BM så er det helt greit å referere far som BF. Alle den tid du ikke gjør det bør du avstå fra å skrive noen som helst plass.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #21 Skrevet 8. januar 2016 Ikke så rart at DIN datter oppfører seg rart mot din SAMBOER. Kjenner de hverandre? Omtaler du henne som DIN datter ellers også? Anonymous poster hash: 8db66...ac5
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #22 Skrevet 8. januar 2016 Haha dere tar helt av!! Skrev litt uheldig da. Han er far, bf, samboer.... Han er FAR til min datter. De kjenner hverandre og jeg har ingen eierrett over henne. Bare så det er klart 😉 hi Anonymous poster hash: 9078f...da4
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #23 Skrevet 8. januar 2016 Grunnen til at det tar av, er jo at dette er helt merkelig, og veldig uvanlig.. Det er jo ikke rart at datteren deres reagerer slik.. Hr må det nok jobbes mye med dere som familie! Anonymous poster hash: cb6f4...0f6
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #24 Skrevet 8. januar 2016 Trodde begrepet BF eller barnefar var forbeholdt de tilfellene mor og far ikke bor sammen? Må dessverre si meg enig med de som mener at ordvalget sier litt om familiedynamikken, og at årsaken til datterens væremåte kan ligge der. Anonymous poster hash: b7407...94f
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #25 Skrevet 8. januar 2016 Veldig rar måte å snakke om familien sin på.. Bf, min samboer, osv. Jaja. Dette er uansett ikke helt normalt, men heller ikke helt unormalt heller. Det kan høres ut som om dere har noen feile relasjoner mellom dere. Er pappa mye deltagende generelt? Og det er da veldig rart å spekulere i om noe har skjedd mellom dem? Hva er det som skulle ha skjedd egentlig? Anonymous poster hash: 06d60...de7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå