Gå til innhold

Er dette normalt. Vekt etter ammeslutt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har siden jeg ble voksen slitt med overvekt.

Tok tak for fem år siden og gikk ned 30 kg.

Ble gravid og gikk opp moderat. 19 kg.

Da jeg begynte å amme rant kiloene på og veide på det meste like mye som jeg gjorde før jeg slanket meg.

Nå er det fem måneder siden jeg sluttet å amme og jeg har gått ned 15 kg uten å anstrenge meg.

Kjenner at jeg ikke er så sulten lengre så spiser normale mengder med mat.

Jeg er langt fra radmager men for en som alltid har måttet kjempe for å gå ned i vekt så funderer jeg mye.

Er det mulig at forbrenningen endrer seg så drastisk etter et svangerskap med påfølgende amming?

Føler meg jo forholdsvis frisk (bare veldig trøtt) men de sier jo man bør oppsøke lege ved uforklarlig vektnedgang. Burde jeg få tatt en blodprøve hos legen? Eller er jeg kjempe teit og rar som tenker mye på dette?

Det ER jo en bra ting for meg egentlig. 🙊

Anonymous poster hash: 88a80...7c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg raste noe veldig ned i vekt etter ammeslutt og ble ganske undervektig til slutt. Dro til legen og tok en del tester, mistet også mensen en god del måneder. Prøvene var normale. Hørt om flere som går ned i vekt ved amming og ammeslutt, men er du bekymret ville jeg tatt en tur til legen.

Skrevet

Noen raser ned i vekt mens de ammer. Noen går ikke ned et gram under amming pga kroppen ikke tar fra lagrene. Noen raser ned etter amming pga igjen endret hormonbalanse

Anonymous poster hash: b03f3...12c

Skrevet

Min vekt svinger og jeg liker heller ikke når den går ned uten innsats. Det er noe med at kroppen lever sitt eget liv og at jeg ikke finner ut hvordan jeg kan kontrollere vekten.

Anonymous poster hash: 42227...a2a
Skrevet

Postpartum tyreoiditt er hos de fleste en forbigående betennelse i skjoldkjertelen som opptrer etter en barnefødsel. Tilstanden vil kunne gi økt stoffskifte en periode før stoffskiftet blir lavt. Ca. 90% gjenvinner funksjonen i kjertelen innen 1 år.

???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...