Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #1 Skrevet 8. januar 2016 Er 3.gangs gravid og straks i 2. trimester. Har ikke fått noen anbefaling av legen ang dette denne gangen, og heller ikke under de forrige graviditetene. Er faktisk kun her på DIB jeg kom over noen tråder ang vaksinering for en stund siden, og leste at det er en anbefaling fra FHI. (Googlet det...) Hadde influensa da jeg gikk gravid med forrige mann, rett i begynnelsen av 2. trimester. Var selvfølgelig dårlig og sengeliggende i ca en uke, men sykdomsforløpet virket likt slik det var da jeg fikk influensa som ikke-gravid ca 6 år før. Har lest at barnet kan få lavere IQ om mor får influensa men i vårt tilfelle har vi et "vidunderbarn" så her er det ihverfall ikke tilfelle... Er litt skeptisk til alt jeg leser må jeg innrømme... Hva gjør/gjorde dere? Fikk dere anbefaling av lege eller JM eller var det på egent initiativ? Oppdaget noen ettervirkninger/noen refleksjoner i ettertid? Anonymous poster hash: 16709...4b9
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #2 Skrevet 8. januar 2016 Kunne ikke få vaksine først fordi jeg var i 1. Trimester. Fikk influensa i 2. Trimester. Fødte 6 uker prematurt uten noe påviselig grunn. Har lurt på om influensa hadde litt av skylda... Anonymous poster hash: 9a26a...20b
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #3 Skrevet 8. januar 2016 Har ikke tatt i noen av de 3 svangerskapene. Fikk influensa med nr en i magen. Ble gsnske dårlig, men ikke noe verre enn mannen. Kan ikke si jeg har sett noen effekt på ungen. Hun er 8 nå og er en av de i klassen med best score på nasjonale prøver, så tror ikke det har hatt noen effekt på intelligensen... Anonymous poster hash: 771d1...ecc
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #4 Skrevet 8. januar 2016 Ja. Men nå begynner det å "haste" med å ta den, influensaen er på fremmarsj. Anonymous poster hash: 72967...bb4
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #5 Skrevet 8. januar 2016 Ja, jeg følger alle vaksineanbefalingene. Anonymous poster hash: c24bd...4c7
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #6 Skrevet 8. januar 2016 Ja, jeg følger alle vaksineanbefalingene. Anonymous poster hash: c24bd...4c7 Men det er akkurat det: jeg har ikke fått anbefaling om å ta vaksine av verken lege eller JM... Følger ellers alltid legens anbefaling. Hi Anonymous poster hash: 16709...4b9
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #7 Skrevet 8. januar 2016 Ja, jeg følger alle vaksineanbefalingene. Anonymous poster hash: c24bd...4c7 Men det er akkurat det: jeg har ikke fått anbefaling om å ta vaksine av verken lege eller JM... Følger ellers alltid legens anbefaling. Hi Anonymous poster hash: 16709...4b9 Jeg er i 3. trimester og har heller ikke fått noen anbefaling om influensavaksine. Jeg har vært veldig i tvil, er liksom enklere å bare la være, men kommer vel til å angre om jeg får influensa... Anonymous poster hash: 771d1...ecc
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #8 Skrevet 8. januar 2016 Nei. Verken lege eller jm har anbefalt meg det. Og når jeg har spurt har det bare blitt avfeid med- Neeeei, det er vel ikke nødvendig.. Anonymous poster hash: 655b7...1bf
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #9 Skrevet 8. januar 2016 Nei, ble frarådet å gjøre det av alle leger, gyn og Jm jeg var i kontakt med. Anonymous poster hash: b7c45...847
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #10 Skrevet 8. januar 2016 Jeg ble anbefalt av ei som jobber på apotek å ikke ta den. Ho mener at den ikke er godt nok testa på gravide ennå. Men jeg har uansett ikke tenkt å ta den, har aldri hatt influensa så satse på jeg slipper unna i år også. Anonymous poster hash: 6955e...52a
Blondzilla Skrevet 8. januar 2016 #11 Skrevet 8. januar 2016 Jeg har ikke tatt den i noen av mine svangerskap. Ikke blitt anbefalt å ta den heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå