Gå til innhold

Legger dere merke til hva folk har på seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om det er folk dere jobber med eller bare passerer på gaten?

For det gjør ikke jeg! Derfor tenker jeg, cubusbukser? Who cares...

Samboeren min derimot! Han kan komme med detaljerte beskrivelser på hva fin har på seg. Blrtsett fra hvis dama har store pupper, da legger han ikke merke til noe annet😂

Anonymous poster hash: f052c...e69

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg legger overhode ikke merke til hva folk har på seg eller frisyre eller sminke. Det eneste må være om det skiller seg ekstremt ut, type neonfarget hår eller noe ala Siv Jensens leppestiftkjole.

Anonymous poster hash: 311c8...e48

Skrevet

Nei, klær interesserer meg ikke.

Anonymous poster hash: 23ffb...5de
Skrevet

Jeg legger overhode ikke merke til hva folk har på seg eller frisyre eller sminke. Det eneste må være om det skiller seg ekstremt ut, type neonfarget hår eller noe ala Siv Jensens leppestiftkjole.

Anonymous poster hash: 311c8...e48

Om det er noe helt ekstremt legger jeg også merke til det da;)

Anonymous poster hash: f052c...e69

Skrevet

Legger merke til det om det er noe som er spesielt fint, (typ i kategorien "den var fin, hvor er den kjøpt, sånn kunne jeg godt tenkt meg") men ellers ikke

Anonymous poster hash: f4788...c96
Skrevet

Ja, det gjør jeg..

Både i positiv ognegativ forstand.

Anonymous poster hash: 1ada0...b7d

Skrevet

Ja, det gjør jeg. Særlig på jobb, men ellers også. Klær forteller mye om folk.

Skrevet

Legger merke til de som enten er utrolig kule/fine eller de som ser ut til å gi faen.

Treningesbukse men hengerumpe og knær ser jeg veldig godt.

Og de som bruker anti-shake tights når de ikke trener. De er skikkelig tåpelige.

Anonymous poster hash: 5b906...4be

Skrevet

Ja, det gjør jeg.

Anonymous poster hash: 9d8be...ac0

Skrevet

Nei

Bare dersom det skiller seg VELDIG ut enten ene eller andre veien.

Anonymous poster hash: be912...b97

Skrevet

Jeg legger merke til det ned til minste detalj. Kan huske hva en venninne hadde på seg når vi spiste lunch sammen for tre år siden liksom. Tror jeg ville blitt et bra øyenvitne. Men nå er det ikke sånn at jeg nødvendigvis tenker noe negativt om det dersom folk går litt avslappet kledd. Jeg bare ser det, og husker der for evig tid.

Skrevet

I utgangspunktet ikke hvis det ikke er helt feil i forhold til årstidene (jøss, vil de gå rundt å fryse i tynne strømpebukser i -10 - eller hvorfor i alle dager canada goose når det er varmegrader osv) eller halve "kroppen" henger uttafor. Det synes jeg er mildt sagt ulækkert.

Anonymous poster hash: daa31...6ce
Skrevet

Jeg legger kun merke til det om det er noe ekstremt eller veldig uvanlig - a la å gå i sommerkjole og tynn jakke i 25 minusgrader og hard vinn eller pelsfrakk i 25 plussgrader på sommeren.

Skrevet

Nei, tenker ikke over hva folk har på seg med mindre det er noe som skiller seg veldig ut.

Har bedre ting å bruke tid og krefter på enn å bry meg med hva andre folk har på seg eller hva de gjør med tiden sin.

Skrevet

Innimellom. Men jeg vurderer det ikke opp og ned i mente. Registrerer det bare. Legger kanskje merke til det dersom det er noe som er veldig fint, eller veldig rart, stygt ol.

Skrevet

Ja, jeg legger vanligvis godt merke til hva folk har på seg og komplimenterer ofte om jeg syns de er fine (noe jeg ofte syns) men jeg husker det ikke, sånn over tid.

Skrevet

Jeg legger spesielt merke til de jeg synes er ekstra flotte. Og de som er ekstremt ille, men da skal det være ille. Så alle midt i mellom der, legger jeg ikke merke til.

Anonymous poster hash: 0b8c2...ec5
Skrevet

Ja, om det er spesielt fint eller merkelig/stygt.

Anonymous poster hash: 00fea...356
Skrevet

Ja, det gjør jeg.

Anonymous poster hash: 58169...7e4

Skrevet

Ja, det gjør jeg. Det er jo unektelig en del av førsteinntrykket når man møter noen, og jeg møter mange nye mennesker i forbindelse med jobb. Om ei kommer inn på mitt kontor i joggebukse med knær, stor, sliten genser og nedtråkka joggesko, så gir jo det et helt annet inntrykk enn om hun kommer i skjørt, støvletter og kåpe eller allværsjakke, jeans og støvler. Det er ikke dermed sagt at jeg husker etterpå hva de hadde på seg eller at ikke inntrykket endrer seg etter noen minutter i samme rom, men jeg lurer jo litt når folk kommer til et møte og ser ut som de akkurat har stått opp og bare dratt på seg det de slapp ned på gulvet da de la seg kvelden før. Enten man vil eller ikke, så påvirker det du har på deg hvordan andre mennesker oppfatter deg. Det er jo bare å kaste et blikk på alle videoene på nettet som viser hvordan folk hjelper opp en mann i dress som har falt, men går forbi den samme mannen når han ser litt shabby ut i klesveien.

Skrevet

Alltid. Legger merke til klær, sminke, hår og tilbehør. Lar meg inspirere og noen ganger irritere. "Stjeler" gjerne idéer og har ingen skrupler med å spørre vilt fremmede hvor de har kjøpt et plagg, gi komplimenter for hår eller tilbehør.

Treffer jeg noen som er helt håpløse gir jeg dem en "mental makeover" inne i hodet mitt :)

Skrevet

Ja, jeg legger godt merke til klær. Kan fortelle ganske detaljert hva folk feks hadde på seg på jobben i dag, men husker ikke hva folk har på seg ved korte møter om det ikke er noe spesielt. Legger også godt merke til at mange i familien ikke gidder å pynte seg når man er bedt i bursdag 😉

Anonymous poster hash: 73235...16f

Skrevet

Ja, definitivt. Klær skaper folk, og betyr MYE for førsteinntrykket.

Jeg er nok litt miljøskadet av å jobbe i helsevesenet, hvor en av de tingene som vurderes er hvordan man ser ut - uflidd, velkledd, passende for årstid og kontekst, osv. Det betyr ikke at jeg dømmer en pasient som kommer i slitt joggebukse og en hettegenser, men jeg legger merke til det, og det er med i vurderingen jeg gjør (innkomstjournaler har faktisk utseende som et eget punkt, selv om det langt i fra alltid brukes).

Jeg er også glad i klær, så jeg er ikke fremmed for å kopiere antrekk, fargekombinasjoner, eller prøve å finne tilsvarende klesplagg. Og jeg synes alle de forskjellige stilene og preferansene folk har er fascinerende :)

...og i mitt stille sinn tenke "DET hadde jeg aldri kunnet gå med", eller "har h*n faktisk sett seg i speilet på vei ut....?"

Så jeg legger merke til det på flere måter, faktisk :P

Anonymous poster hash: 1e642...dbe
Skrevet

Ja, jeg legger vanligvis godt merke til hva folk har på seg og komplimenterer ofte om jeg syns de er fine (noe jeg ofte syns) men jeg husker det ikke, sånn over tid.

Dette.

Det er da normalt å registrere ting rundt seg?

Skrevet

Alltid. Legger merke til klær, sminke, hår og tilbehør. Lar meg inspirere og noen ganger irritere. "Stjeler" gjerne idéer og har ingen skrupler med å spørre vilt fremmede hvor de har kjøpt et plagg, gi komplimenter for hår eller tilbehør.

Treffer jeg noen som er helt håpløse gir jeg dem en "mental makeover" inne i hodet mitt :)

Off topic men. Hva synes du om stilen til denne sama?

http://hbz.h-cdn.co/assets/cm/15/03/54bbc001df8bf_-_hbz-august-2912-dasha-zhukova-xln.jpg

Anonymous poster hash: f6bb8...a44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...