Gå til innhold

Pottetreningen 2,5-åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 6 mnd siden ba jeg bhg sette ungen på potte siden barnet tisset og bæsjet på potte hjemme. Ikke hørt noe, barnet setter seg nå ned i 3 sek, gjør ikke en dritt bokstavelig talt, og sier "ferdig".

Forstår IKKE hva potten er til lenger. Hva gjør jeg? Føler det er på høy tid å slutte med bleier. Hvis hun skal bæsje, sier jeg "vil du bæsje på potta", men nei.. Rekker det ikke før det går i bleia. Har prøvd å forklare at du må si til mamma når du må tisse eller bæsje, så kan vi gå på potta, men forstår det ikke. Liker potta, er stas å sitte på den, men skjønner ikke at noe skal komme UT :P og synd at bhg faktisk ikke fulgte opp...!!!

Anonymous poster hash: e9e00...370

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mi sluttet med bleie når hun var litt over to år, da hadde hun tisset og bæsjet på potta noen ganger. Jeg tok rett og slett av henne bleia, satte på hu truse og minte henne hvert 5 minutt at hun hadde ikke bleie på og bare babyer tisser i trusa. Dette var hun enig i, og så satte jeg henne på do hvert 15 min til hun begynte å gi beskjed selv.

Kjøpte doring, da dette var mer stas enn potte

Anonymous poster hash: 62443...a80

Skrevet

Mi sluttet med bleie når hun var litt over to år, da hadde hun tisset og bæsjet på potta noen ganger. Jeg tok rett og slett av henne bleia, satte på hu truse og minte henne hvert 5 minutt at hun hadde ikke bleie på og bare babyer tisser i trusa. Dette var hun enig i, og så satte jeg henne på do hvert 15 min til hun begynte å gi beskjed selv.

Kjøpte doring, da dette var mer stas enn potteAnonymous poster hash: 62443...a80

Hvert 15.min hele dagen? Det orker jeg ikke, og det tviler jeg på at bhg går med på

Skrevet

Jeg gjorde det en helg, med lengre intervaller mellom hver gang. Søndag kveld kunne hun holde seg en god stund før hun ga beskjed selv og hun hadde ingen uhell i brhg mandagen ( og etterpå). En unge i bleieavvenning vil 90% av tiden svare nei om du spør om de må på do, enten fordi de ikke kobler følelsen eller at de ikke vil, da må vi foreldre si " kom, nå skal vi gå på do".

Men for all del, som du sa var dette ikke sikkert du gadd...

Anonymous poster hash: 62443...a80

Skrevet

Jeg gjorde det en helg, med lengre intervaller mellom hver gang. Søndag kveld kunne hun holde seg en god stund før hun ga beskjed selv og hun hadde ingen uhell i brhg mandagen ( og etterpå). En unge i bleieavvenning vil 90% av tiden svare nei om du spør om de må på do, enten fordi de ikke kobler følelsen eller at de ikke vil, da må vi foreldre si " kom, nå skal vi gå på do".

Men for all del, som du sa var dette ikke sikkert du gadd...Anonymous poster hash: 62443...a80

I helga går det, men langt ifra alle barn blir rene på ÉN helg!?

Kommer jo til å forsøke selvsagt :) bare hun ikke får trassanfall.. Får få en rosin sm premie hvis hun tisser osv

Skrevet

Henger meg på her. Min på samme alder blir livredd når jeg setter henne på doring/potte. Tar med meg alle tips..

Anonymous poster hash: 261e8...b4e
Skrevet

Vi hadde satt av hele sommerferien til å pottetrene snuppa på 2,5, men var gjort på et par dager.

I fokant snakket vi masse om at store jenter brukte truse, hadde potta tilgjengelig på badet,  hun fortalte selv til mange "at hun skulle slutte med bleie i sommer og være stor jente" og sa at hun skulle få være med i butikken å velge egne truser når vi skulle begynne.

Satt på truse og spurte hvert kvarter om hun skulle på do, samt at hun ble med hver gang en av oss voksne skulle. 

Hadde noen bøker og slikt som "hørte til" på badet, som ekstra oppmuntring for å gå dit. Lot det gå litt lenger mellom hver gang vi spurte de neste dagene, og gjorde et stort nummer ut av hver gang det kom noe i potta. Det var hurrarop, tissedans og stor glede av å få dra ned selv. Etter en uke spurte vi om hun var klar for å sove uten bleie, siden den hadde vært tørr noen netter etterhverandre, og det sa hun ja til. Etter det har vi kanskje hatt 5 uhell til sammen dag og natt. 

Anonymous poster hash: 09a0b...46e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...