Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #1 Skrevet 8. januar 2016 Når jeg er på besøk hos ei tante og babyen begynner å bli urolig setter hun henne rett og slett på fanget med øynene rett mot tv'en. Så sitter de og ser på tv sammen. Jeg tror ikke babyen dør av litt tv-titting, men en gang når tanten min passet babyen hos meg tok jeg en lang dusj da jeg kom ned hadde de sett på tv helt siden jeg gikk opp. Prøver som regel å finne på noe som at "nei nå tror jeg det er tid for mat" eller "jeg tar et kjapt bleie skift nå jeg så vi er klare til vi skal gå" Jeg tror ikke babyen dør av tv-titting, men jeg syns det er en unødvendig måte å underholde en baby på 2 mnd. Er jeg sær? Anonymous poster hash: 99fe2...d97
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #2 Skrevet 8. januar 2016 Nei, du er ikke sær. Sært å sette en 2mnd gammel baby foran tv.. Altfor mye inntrykk de ikke klarer å fordøye.. Underholde en baby er jo det letteste i verden.. Trenger bare en leke man kan dingle foran de, som de kan gripe etter og se på... Trenger ikke tv.. Anonymous poster hash: 74d37...a05
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #3 Skrevet 8. januar 2016 Ja! Ikke alle babyer er like vet du. Kanskje babyen hennes bare gråter når den ligger på gulvet. Kanskje hun må underholde og tulle med den hele dagen for at den skal bære fornøyd. Kanskje hun er sliten? Kanskje hun får koblet av når de ser på tv. Da får babyen nærhet og sitte på fanget, mens mor får koblet ut litt. Alt folk skal bry seg med. Sikkert en grunn til at hun gjør det hun gjør. Er da vel ikke noen krise det så lenge ikke babyen blir overstimulert og sliten så kan den vel se på hva den vil? Pass på deg selv og dine unger du! Hun skader den nok ikke med litt tv titting. De fleste har tven på surrende i bakgrunnen når de er hjemme og om babyen ser noen minutter på den så spiller vel ikke det noen rolle. Hver ettermiddag så rigger vi oss til I sofaen med barna i armkroken å ser på barnetv sammen. Er babyen våken, ja så sitter han også sammen med oss... Å så? Anonymous poster hash: f95c8...b3a
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #4 Skrevet 8. januar 2016 Ja! Ikke alle babyer er like vet du. Kanskje babyen hennes bare gråter når den ligger på gulvet. Kanskje hun må underholde og tulle med den hele dagen for at den skal bære fornøyd. Kanskje hun er sliten? Kanskje hun får koblet av når de ser på tv. Da får babyen nærhet og sitte på fanget, mens mor får koblet ut litt. Alt folk skal bry seg med. Sikkert en grunn til at hun gjør det hun gjør. Er da vel ikke noen krise det så lenge ikke babyen blir overstimulert og sliten så kan den vel se på hva den vil? Pass på deg selv og dine unger du! Hun skader den nok ikke med litt tv titting. De fleste har tven på surrende i bakgrunnen når de er hjemme og om babyen ser noen minutter på den så spiller vel ikke det noen rolle. Hver ettermiddag så rigger vi oss til I sofaen med barna i armkroken å ser på barnetv sammen. Er babyen våken, ja så sitter han også sammen med oss... Å så? Anonymous poster hash: f95c8...b3a Oi, jeg glemte å nevne at det er min baby det er snakk om, ikke hennes. Tanten min skulle passe babyen min, og så på TV sammen med henne mens jeg bare skulle en halvtime i dusjen :-) Og nei, babyen gråter ikke når den ligger på gulvet, tvert i mot elsker hun det. Hun elsker å ligge i sofaen og se seg rundt, hun elsker å gå rundt i huset og kikke. Derfor syns jeg det var litt unødvendig å sette henne foran TV´n når det er så mange andre "sunne" måter å underholde babyen på :-) HI Anonymous poster hash: 44386...d09
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #5 Skrevet 8. januar 2016 dør ikke av det, hysterisk !!!!!!! Anonymous poster hash: c7359...5cc
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #6 Skrevet 8. januar 2016 Enig med deg, så små har ikke noe foran tv å gjøre. Bare si det rett ut "Hun er for liten til å se tv" fortell henne at hun heller kan la babyen ligge i babygymmen, sett på musikk, syng for henne, gå litt rundt i huset og se på ting Anonymous poster hash: 58039...36e
Gjest Antarctica Skrevet 8. januar 2016 #7 Skrevet 8. januar 2016 Babyer skal ha menneskelig stimuli, ikke tv.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #8 Skrevet 8. januar 2016 Jeg har ofte tv i bakgrunn og jenta mi er 2 mnd. Ja, hu snur seg mot tv. Lys, lyd og ikke minst beveger det seg! Syns ikke det er rart at det interesserer. Stort sett er det lys hu ser på uansett om det er tv, lamper eller annet. Men jeg sitter jo ikke i sofaen for at hu skal se på tv, stort sett ligger hu og styrer litt for seg selv, får pupp eller kos. Og da står tv i bakgrunnen ja! Sover noen ganger i nærheten av tv også, tenk det! Du har ikke tenkt på at tanta di kanskje har tv på for lyden sin skyld? Anonymous poster hash: d9326...0ac
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #9 Skrevet 9. januar 2016 Jeg har ofte tv i bakgrunn og jenta mi er 2 mnd. Ja, hu snur seg mot tv. Lys, lyd og ikke minst beveger det seg! Syns ikke det er rart at det interesserer. Stort sett er det lys hu ser på uansett om det er tv, lamper eller annet. Men jeg sitter jo ikke i sofaen for at hu skal se på tv, stort sett ligger hu og styrer litt for seg selv, får pupp eller kos. Og da står tv i bakgrunnen ja! Sover noen ganger i nærheten av tv også, tenk det! Du har ikke tenkt på at tanta di kanskje har tv på for lyden sin skyld? Anonymous poster hash: d9326...0ac Åjoda, jeg har også TV på i bakgrunnen hjemme, så babyen har helt klart sett den før. Poenget mitt er ikke at jeg ikke vil at babyen skal se TVén, men at hun ikke trenger å se på tv. Jeg syns det er unødvendig og sette babyen vendt direkte mot skjermen, ingen mulighet til å se tanta mi, eller snu seg vekk. Og det var ikke "tilfeldig at tv stod der hvor babyen har blikket sitt". Hun brukte ordene "Nå kan vi se litt på TV, du og jeg". Og der satt de, i en halvtime. Babyen som vanligvis smiler og ler under babygymmen satt med store øyne og stirret på skjermen. Og dette gjør hun hver gang vi er her, det er liksom hennes måte å få litt babykos uten å måtte underholde og prate. Så er tanta mi over gjennomsnittelig glad i å se på TV også da. Anonymous poster hash: 44386...d09
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #10 Skrevet 9. januar 2016 På barselgruppen min så var det flere som satte babyen i vippestol foran TV i lange tider. Synes ikke noe om det i det hele tatt og synes det er latskap. Hva med å underholde babyen sin selv? Det er forskjell på en baby på 2 måneder og 6 måneder. Anonymous poster hash: 279c9...d3b
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #11 Skrevet 9. januar 2016 Jeg er enig med deg Ts. Det er så unødvendig med tv så tidlig. Så små babyer er fornøyd med kos og litt underholdning så ingen grunn til å bruke tv. Anonymous poster hash: 1866b...4f2
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #12 Skrevet 9. januar 2016 Jeg har 4 barn og her står tv alltid på. Noen ser på, andre ikke. Jammen har ikke alle vokst opp friske og raske uten skadet syn eller andre vitale organer. Hadde skjønt deg hvis babyen satt foran tv i timesvis....men hvor lenge står du egentlig i dusjen? 😄 Anonymous poster hash: 34dfc...851
TinaK 1990 Skrevet 9. januar 2016 #13 Skrevet 9. januar 2016 Hva med å snakke med henne? Hvor ofte er tanta di på besøk? Tydeligvis et problem? Hvis hun er på besøk kun 1-2 ganger i uka og babyen din "ser på tv" de minuttene du dusjer el hadde jeg virkelig ikke laget noen sak av det. Er det snakk om mange timer hver dag, så ja.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #14 Skrevet 9. januar 2016 Jeg har 4 barn og her står tv alltid på. Noen ser på, andre ikke. Jammen har ikke alle vokst opp friske og raske uten skadet syn eller andre vitale organer. Hadde skjønt deg hvis babyen satt foran tv i timesvis....men hvor lenge står du egentlig i dusjen? Anonymous poster hash: 34dfc...851 Hehe står ikke så lenge nei! Men det er litt prinsippsak for meg. Jeg har sagt før at jeg ikke syns små babyer trenger å se på TV. Da syns jeg hun kan godta det. Babyen min har blitt smokkeavhengig også, men tanten min mener at det er mye søtere med babyer som suger på tommelen. Så hun lar heller babyen gråte enn å gi henne smokken når hun trenger trøst! Er så lei av at andre styrer og bestemmer sånn med babyen min. Anonymous poster hash: 44386...d09
Gjest Antarctica Skrevet 9. januar 2016 #15 Skrevet 9. januar 2016 Jeg har 4 barn og her står tv alltid på. Noen ser på, andre ikke. Jammen har ikke alle vokst opp friske og raske uten skadet syn eller andre vitale organer. Hadde skjønt deg hvis babyen satt foran tv i timesvis....men hvor lenge står du egentlig i dusjen? Anonymous poster hash: 34dfc...851 Hehe står ikke så lenge nei! Men det er litt prinsippsak for meg. Jeg har sagt før at jeg ikke syns små babyer trenger å se på TV. Da syns jeg hun kan godta det. Babyen min har blitt smokkeavhengig også, men tanten min mener at det er mye søtere med babyer som suger på tommelen. Så hun lar heller babyen gråte enn å gi henne smokken når hun trenger trøst! Er så lei av at andre styrer og bestemmer sånn med babyen min. Anonymous poster hash: 44386...d09 Søtere å suge på tommelen...? For et fjollete utsagn! (Dessuten kan ikke tanta di eller noen andre "lære" babyen å bruke tommelen. De som gjør det, gjorde det allerede på fosterstadiet.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå