Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #1 Skrevet 8. januar 2016 9-åringen, 4. klasse, måtte ha med seg det andre paret sitt med sko på skolen. Hvorfor? Fordi han skulle låne de bort til kameraten, de skal leke politi og tyv. Da er det viktig å ha lettere sko. Kameraten har tunge vintersko, som til og med var ødelagt. Vet at skoene hans er litt klumpete og sikkert upraktiske å løpe i, men sorten er gode og varme, om de er ødelagt, det vet jeg ikke. Jeg kjenner ikke foreldrenes økonomi, men vil anta den er noenlunde normal. Hadde du latt sønnen få ta med skoene? Skal si hva jeg gjorde og begrunne det etterpå Anonymous poster hash: ced3a...93b
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #2 Skrevet 8. januar 2016 Tja, det kunne fint ha skjedd her også. Ungene er villige til å låne bort alt mulig til hverandre for å få leken til å gå lettere. Jeg hadde nok latt det passere dersom poden hadde vist at han greide å ta med seg ting hjem igjen etter endt skoledag. Anonymous poster hash: b612b...b42
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #3 Skrevet 8. januar 2016 Sagt nei. Sko er for bare et par føtter, blir fort slitt og ødelagt og kan lett bli glemt om de ikke er på beina. Anonymous poster hash: 1478e...500
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #4 Skrevet 8. januar 2016 Nei. Hadde ikke likt om mine barn drev å lånte klær eller sko fra klassekamerater... Anonymous poster hash: 0ff5d...96e
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #5 Skrevet 8. januar 2016 Njææææ, akkurat med sko hadde jeg vært litt i tvil. Mest fordi vi ikke har allverdens gode økonomi selv og jeg ikke har penger til å kjøp flere sko enn akkurat høyst nødvendig til mine egne barn. Da er det kjipt om sko blir borte eller ødelagt fordi andre barn skal låne dem.... Tror jeg hadde sagt nei til det. Men ellers låner min 3.klassing bort ting hele tiden, Hun har en pose med skiftetøy på knaggen sin på skolen, tørre sokker, votter, en buff, en joggebukse, et par vanter.... Det er det langt fra alle som har lenger nå i 3.klasse, men de leker jo fremdeles ute i friminuttet så rett som det er har min datter lånt vekk skiftetøyet sitt til andre som har blitt våte. Ikke alltid vi får det igjen heller. Anonymous poster hash: 76ea4...c84
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #6 Skrevet 8. januar 2016 Jeg lot han ta med skoene i dag, under forutsetning av at de skal bli med hjem. Samt streng beskjed om at han ikke får lov til å låne bort skoene sine for fremtiden. Kan ikke tro de skal bli ødelagt av en gang, men det får ikke lov å bli en vane. Anonymous poster hash: ced3a...93b
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #7 Skrevet 8. januar 2016 Nei. Anonymous poster hash: 6b3eb...00b
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #8 Skrevet 8. januar 2016 Nei, hvorfor skal barnet ditt ta med ekstra sko på skolen? Det kan være foreldrene til det sndre barnet ønsker han skal gå med vintersko pga han fort blir kald og syk. Han har nok alt spurt om å få ta med andre sko hjemme og fått nei. Om barnet mitt hadde fortalt at en frøs og alltid manglet votter og lue hadde jeg kjøpt et sett han kunne gitt slik barnet hadde. Jeg hadde også puttet oppi ekstra votter, lue,kakao,matpakke osv til turdag om barnet mitt fortalte at et barn alltid manglet dette. Anonymous poster hash: 47302...950
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå