Gå til innhold

Hva slags varmekilde bruker dere nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og er det varmt eller kaldt i huset deres?

Her er det mellom -15-18 de siste dagene, vi fyrer med vannbåren varme, men nå tror jeg at jeg skal fyre i ovnen i dag for å redusere strømregningen så jeg regner med at strømprisen er skrudd himmelhøyt disse dagene. Huset vårt er heldigvis godt og varmt, selv uten å fyre.

Anonymous poster hash: 6b922...654

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker hovedsaklig varmepumpe, men nå som deg er så kaldt synes vi det er deilig å fyre med ved i tillegg. Blir en helt annen varme av å fyre med ved og det sprer seg bedre i huset.

Anonymous poster hash: 850cc...9dd

Skrevet

Vi bruker hovedsaklig varmepumpe, men nå som deg er så kaldt synes vi det er deilig å fyre med ved i tillegg. Blir en helt annen varme av å fyre med ved og det sprer seg bedre i huset.

Anonymous poster hash: 850cc...9dd

Skrevet

Fyrer med ved i ene enden av huset. Elektrisk i andre.

Skrevet

Varmepumpe, ved, varmekabler, panelovner. Fyrer når vi er hjemme for å redusere strømutgiftene. Har fri tilgang på ved.

Anonymous poster hash: 1b333...570
Skrevet

Ved. Har kleberstensovn og ved er varmekilden i hovedetasjen. Fyrer også i kjelleren, men der er det varmekabler i tillegg. 

Skrevet

Strøm og ved.

Anonymous poster hash: 2bb0d...9c1

Skrevet

Varmepumpe i oppholdsrom. Varmeovn i garderobe og gang og på ekstra kalde dager fyrer vi i peisen i stue og på soverommet.

Anonymous poster hash: 5d353...9e3

Skrevet

Varmepumpe, i nederste etage har vi varmekabler og bruker også ved. Har 2 klebersteinovner, syns den varmen derfra er deilig, men det tar jo en stund å få de på igjen på morgen eller ettermiddag. Greit å ha grunnvarme da gjennom varmepumpe. Orker ikke fryse.

Skrevet

Strøm og gasspeis

Anonymous poster hash: 95b7b...2b0

Skrevet

Strøm og ved. Har varmepumpe og et par panelovner som holder grunnvarmen i huset og så fyrer vi ved behov. Har selvsagt varmekabler på badet i tillegg.

Skrevet

Vannbåren varme. Bruker bare det. Peisen brukes kun til kubbelys.. hehe :)

Er god temperatur inne, deilige varme gulv.

Anonymous poster hash: c7bd9...f50
Skrevet

Her er det -22,8 grader i dag. Har lagt rundt -20 i det siste. Har vannbåren varme, men fyrer med ved i tillegg nå.

Barna har panelovner på rommene og vi har en varmeovn på i kjelleren.

Anonymous poster hash: 83f85...609

Skrevet

Og er det varmt eller kaldt i huset deres?

Her er det mellom -15-18 de siste dagene, vi fyrer med vannbåren varme, men nå tror jeg at jeg skal fyre i ovnen i dag for å redusere strømregningen så jeg regner med at strømprisen er skrudd himmelhøyt disse dagene. Huset vårt er heldigvis godt og varmt, selv uten å fyre.

Anonymous poster hash: 6b922...654

Hva mener du med at prisene er skrudd himmelhøyt i disse dagene?

Anonymous poster hash: 8f024...0a4

Skrevet

Ved, varmepumpe og strøm. 25 kuldegrader i dag.

Anonymous poster hash: f00df...906

Skrevet

Varmepumpe, varmekabler og ved, selv om kommunen ber oss begrense vedfyring denne uka pga forurensing (Bergen). Vi har det godt og varmt inne, ca 5 minus ute

Skrevet

Strøm.

Holder seg gjevnt på 20 grader dagtid og litt kaldere om natten.

Anonymous poster hash: df20f...e50

Skrevet

Ved og varmepumpe.

26 blå ute nå...

Anonymous poster hash: 1a783...7f6

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet (endret)

Jeg har en vifteovn!! Den er eco-friendly og nekter å guffe på med varme, så om morgenen er det ca 15 grader i leiligheten :P Mellom 10 og 16 blå her jeg bor.

Fyrer i peisen i tillegg, holder å fyre på morgenen (50kvm leilighet), da holder varmen og vifteovnen holder ca 22 grader til jeg går og legger meg :)

Endret av Syltebærtyttetøy
Skrevet

Her går varmepumpa, varmekabler i gangen, badet og soverommet til det barnet som har rom i kjelleretasjen. I tillegg fyrer vi i peisen (har ikke ovn). Ellers har vi panelovner på alle soverom, men de har det ikke vært nødvendig å bruke enda.

Skrevet

Strøm.

Holder seg gjevnt på 20 grader dagtid og litt kaldere om natten.

Anonymous poster hash: df20f...e50

20 grader inne? Da hadde jeg fryst ihjel. Her bruker vi strøm på natta og ved på dagen. Pleier å ligge på mellom 25 - 27 grader inne. 😊 Ute er det - 21 nå.

Anonymous poster hash: 79fb2...794

Skrevet

Varmekabler på soverom, varmepumpe og vedovn i stuen. Bor utenfor Bergen.

Anonymous poster hash: 2db89...464

Skrevet

Bruker varmepumpe. Har ikke grind til ovnen, så fyrer med ved kun på kveldene etter at barna er i seng.

Anonymous poster hash: 1a606...52f

Skrevet

Det er iskaldt. Bruker varmekabler, oljeovner og varmevifte

Anonymous poster hash: 57312...6d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...