Gå til innhold

15 åringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan håndtere 15 år gamle jenter. Blir fulgt opp på alle måter, ikke noe problem barn overhode. Men lat, tror vi er slavene hennes og vil helst være på rommet. Mitt spørsmål er da, skal vi la henne være i fred, eller skal hun mases ut på stua, være med på tur, kino e.l. Eller vil helst 15 åringer være i fred?

Anonymous poster hash: ea891...bbd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke nødvendig å tvinge en 15 åring til å være med familien, de vil helst være i fred ;)

Men det er viktig å finne en fin balanse. Altså, la henne/ham være i fred, men vær deltakende i livet likevel. Spør om hverdagen osv. Middag kan man jo ta felles, da kan alle få snakke om dagen sin :)

Anonymous poster hash: ea85b...d48

Skrevet

Som over sier, finne en balansegang.

Ofte sånn at tenåringer isolerer seg litt fra familien. men det kan gjøre ting verre. Om det er ensomhet eller noe annet inn i bildet.

Kan angre senere og føle seg litt utenfor i familielivet

Anonymous poster hash: 462f5...b75
Skrevet

Jeg har en 15 åring, og det er sjelden jeg tvinger henne med.

Jeg spør henne om hun vil være med, noen ganger gjør hun det, andre ganger ikke. Men som regel har hun andre planer.

Jeg lar henne som regel styre sin egen fritid, men avtalen er da at HVIS jeg først sier hun må være med på noe så må hun det. (Som å besøke oldemor på 99 år, vi aner jo ikke hvor lenge vi har henne her på jorda, eller om vi har avtalt noe hvor det er forventet at hun er med.) Men det er sjelden.

Det funker bra for henne og meg, men småsøskna er litt irritert for at hun "aldri er med oss noe"..

Anonymous poster hash: fb1ec...62d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...