Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #51 Skrevet 8. januar 2016 Spørsmålet er vel mer om det er greit å gå ut i joggebukse, og ikke "cubusbukse". Klart man kan - men da ser man ut som man har joggebukse på. Ute. Ikke farlig - ikke pent. Anonymous poster hash: 6d8f6...9d3
Yellow Brick Road Skrevet 8. januar 2016 #52 Skrevet 8. januar 2016 Om jeg hadde følt for det, så ja. Kunne fint stukket et rask tur bort på butikkene eller på senteret i en sånn bukse om jeg hadde hatt en. Mine "kosebukser" egner seg ikke til utendørsbruk. Åtti-tallet var jo joggedressenes 10-år, så kanskje jeg skulle ha kjøpt meg en bare for nostalgiens skyld....
TPK Skrevet 8. januar 2016 #53 Skrevet 8. januar 2016 Cubusbukse er jo så mangt. Mener du haremsbukser synes jeg de passer best hjemme ja. Man får skikkelig hengerumpe i de. Ikke noe jeg ville vist meg med på et senter i alle fall.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #54 Skrevet 8. januar 2016 Jeg har to sånne svarte, bruker de mest hjemme men har ikke noe problem med å bruke de om jeg bare skulle en liten tur på matbutikk (jeg har troppet opp på butikken i pysjbukse også for den saks skyld) :-) Når jeg skal noe mer (feks på kafè eller på besøk etc) så skifter jeg, tho ;-) Syns ikke de er spesielt fine, og det sitter langt inne å kalle de "fine joggebukser" også, men de er supergode å gå i! Anonymous poster hash: 6b244...c2f
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #55 Skrevet 8. januar 2016 jeg brukte de masse naar jeg var gravid og tiden etterpaa. Brukte de paa rusleturer og tur til matbutikk og selvfoelgelig hjemme. Men ikke ellers ute. Mest pga at de saa veldig 'brukt'/utvaset ut fort. Men synes at folk maa gaa med det de foelger seg komfortabel i. Anonymous poster hash: 309e1...85e
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #56 Skrevet 8. januar 2016 Jeg liker ikke sånne bukser som i linken, men gode treningstights kan jeg gjerne gå i selv om jeg ikke skal trene. De er gode å gå i! Anonymous poster hash: 339d4...75f Treningstights i offentligheten er uberharry! Finnes ikke verre spør du meg! Anonymous poster hash: 78e47...403 Jepp, det er liksom tegn på "se hvor flink og tøff jeg er som trener, og så kan jeg bruke strømpebukse med genser over uten at noen reagerer". Cubusbukse er stygt, men ikke på langt nær som onepiese, haremsbukse (har du bæsja på deg i dag eller?) og joggesko med hæl!! Mye stygt å finne ute altså... Anonymous poster hash: e5119...d22
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #57 Skrevet 8. januar 2016 Sitter her i min grå cubusbukse og har det svært så behagelig. Har ikke vurdert en gang om den var passende til å gå ut med elker ikke, jeg gjør det som lyster meg. Den er ikke akkurat spesielt knæsjfarget eller ekstrem, hvorfor skulle folk sett på hva jeg har på meg? Men de som er redd for å gå ut i slike klær er vel folk som tror at andre har fokus på dem hele tiden. Anonymous poster hash: bce83...d4a
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 8. januar 2016 #59 Skrevet 8. januar 2016 Reagerer ikke om folk går med sånne bukser, men jeg går ikke med dem selv. Jeg har en liten issue når det kommer til joggis/kosetøy som jobbplagg og i offentligheten. For meg er det en hjemmebukse.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #60 Skrevet 8. januar 2016 Bryr meg fint lite om hva folk synes om meg i offentligheten. Jeg kunne fint gått i denne buksa. Man er ikke slaskete om klærne er hele og rene, i min øyne. Skal sies at jeg har måttet gå på butikken med babygulp på genseren også - da var jeg kanskje litt flau, men jeg ble ikke inne av den grunn, må man så man. Når ble norske damer så fine på det? Anonymous poster hash: 071dc...3d7
☆☆☆ Skrevet 8. januar 2016 #61 Skrevet 8. januar 2016 (endret) Brukar cubusbukse til og frå jobb, og då hender det ofte at det blir en tur innom butikken på veg til bhg. Ellers går eg mykje i turbukser. No har eg på meg ei ulljoggebukse frå janus, gråmelert med flekkar som ikkje går vekk. Då snakkar vi heimebukse! Endret 8. januar 2016 av ★
Kremtopp Skrevet 8. januar 2016 #62 Skrevet 8. januar 2016 De buksene brukte jeg mye ute blant folk da jeg gikk gravid, utrolige behagelige bukser! Idag er buksene kastet, og jeg kunne ikke tenke meg å bruke disse annet enn i hjemmet/ på trening om jeg fortsatt hadde dem i skapet.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #63 Skrevet 8. januar 2016 Jeg reagere mer på det som er super stasha uansett tidspunkt . Og som aldri kan gå på butikken eller ut i bossdunken uten karneval sminken og fancy klær . Har noen sånne i nabolaget og bekjente . Jeg er i begge skalaer jeg liker og sminke meg og pynte meg, men går gjerne på butikken usminket og i gråjogge bukse eller i Cubus buksen må faktisk kjøpe meg en ny snart:) Anonymous poster hash: 89371...a65
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #64 Skrevet 8. januar 2016 Hvorfor tror dere at dette med forfengelighet er et nytt fenomen? Kvinner var mye mer forfengelig før. Jeg kan love deg at det var (og fremdeles er) utenkelig for en dame i 70-80årene å dra til byen eller på kafé i daffebukser. Kvinnene brukte tid på å pynte seg før mannen kom fra jobb. De pyntet seg for å gå til banken eller til legen. Å gå i joggebukse var helt utenkelig. Hvor mange eldre damer ser du i joggebukse? Ikke en gang på dødsleiet gikk min farmor med joggis. Det handler ikke om å pynte seg, men å se representanter ut. Anstendig. Mange av de som dasser rundt i slike klær ser ut til å være det som før ble kalt "sosialklienter". Ikke skyt meg for ordet, det er ikke jeg som har funnet det opp. Med det mener resurssvake og litt ute av stand til å kle deg anstendig. Og dere som ikke legger merke til andre. Folk flest gjør det. Jeg legger merke til hva andre har på seg. Jeg har ingen rett til å legge meg bort i hva de ønsker å gå med, og gjør naturligvis heller ikke det. Men jeg legger merke til det. Tenker noe om det. "For en fin jakke", "sånne sko vil jeg ha", "lekker bukse", og i motsatt fall naturligvis. Anonymous poster hash: 9c684...fcb
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #65 Skrevet 8. januar 2016 Jeg får visst fin rumpe i den buksa. Den sitter liksom så bra over der Gikk med en sånn bukse til butikken i dag. Kunne godt ha gått på kjøpesenter med det. Det som gjør det stygt er om man også har en litt genser eller topp på! Iallfall på meg. Ser mye bedre ut med en mitt inntilsittende topp eller genser:) Jeg går lite med jeans ol. Får store smerter av klær som trykker på feil plass pga revmatisme. Skjørt og kjole går jeg ikke med.. Lurer litt på hva vi som ikke kan gå med jeans ol kan gå med i følge dere "jåler" her inne? Ikke stygt ment, lurer oppriktig! Har vært på jakt etter med perfekte buksa i årevis! Anonymous poster hash: a1b9f...26c Skjørt, kjole og strømpebukse nå på vinteren. Like behagelig, men mye mer påkledd enn joggebukse/slaskebukse. Det finnes så mange fine hverdagskjoler som er myke og behagelige å ha på seg. Anonymous poster hash: 4101c...8ce Jeg skrev at jeg ikke går med kjole da. Har aldri likt kjole.. Er så langt fra meg som det går an Anonymous poster hash: a1b9f...26c Prøv allikevel. Det finnes masse kjoler som ikke er hverken pynta eller damete. Selv min supersporty søster, som har bodd i jeans siden hun var 8 og kun brukte kjole på 17.mai (bunad) har begynt å bruke kjole til hverdags nå. Hun går i sånne som dette: http://www.stormberg.com/no/selja-fleecekjole-1.html#10053880003 http://www.gudrunsjoden.com/no/clothes/2015-wintersale/show-all/kjoler/kjole-ghita-i-bomull-56702_xx33_00008 Anonymous poster hash: 4101c...8ce
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #66 Skrevet 8. januar 2016 Jeg kunne vel alltids sneket meg på butikken i en slik "sjuskebukse", men hadde blitt pinlig berørt dersom jeg hadde møtt på sjefen, kollegaer eller andre bekjente. Anonymous poster hash: 397b4...ad4
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #67 Skrevet 8. januar 2016 Bryr meg fint lite om hva folk synes om meg i offentligheten. Jeg kunne fint gått i denne buksa. Man er ikke slaskete om klærne er hele og rene, i min øyne. Skal sies at jeg har måttet gå på butikken med babygulp på genseren også - da var jeg kanskje litt flau, men jeg ble ikke inne av den grunn, må man så man. Når ble norske damer så fine på det? Anonymous poster hash: 071dc...3d7 Joda, hvis man går med haremsbukser, enorm hettegenser som skjuler hele kroppen og hår i alle retninger så ser man slaskete ut. Anonymous poster hash: e5119...d22
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #68 Skrevet 8. januar 2016 Hvorfor tror dere at dette med forfengelighet er et nytt fenomen? Kvinner var mye mer forfengelig før. Jeg kan love deg at det var (og fremdeles er) utenkelig for en dame i 70-80årene å dra til byen eller på kafé i daffebukser. Kvinnene brukte tid på å pynte seg før mannen kom fra jobb. De pyntet seg for å gå til banken eller til legen. Å gå i joggebukse var helt utenkelig. Hvor mange eldre damer ser du i joggebukse? Ikke en gang på dødsleiet gikk min farmor med joggis. Det handler ikke om å pynte seg, men å se representanter ut. Anstendig. Mange av de som dasser rundt i slike klær ser ut til å være det som før ble kalt "sosialklienter". Ikke skyt meg for ordet, det er ikke jeg som har funnet det opp. Med det mener resurssvake og litt ute av stand til å kle deg anstendig. Og dere som ikke legger merke til andre. Folk flest gjør det. Jeg legger merke til hva andre har på seg. Jeg har ingen rett til å legge meg bort i hva de ønsker å gå med, og gjør naturligvis heller ikke det. Men jeg legger merke til det. Tenker noe om det. "For en fin jakke", "sånne sko vil jeg ha", "lekker bukse", og i motsatt fall naturligvis. Anonymous poster hash: 9c684...fcb Kjenner jeg nesten blir oppgitt over deg. Jeg har helt motsatt tankegang en dag. Synes bare det er tullete å skulle stæsje seg opp, for å gå ut av døra. Anstendig handler vel mer om å ikke gå i et ekstremt kort skjørt eller utringa topp. Ikke om en går i en vid bukse eller et skjørt. Anonymous poster hash: 4d606...c80
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #69 Skrevet 8. januar 2016 Jeg får visst fin rumpe i den buksa. Den sitter liksom så bra over der Gikk med en sånn bukse til butikken i dag. Kunne godt ha gått på kjøpesenter med det. Det som gjør det stygt er om man også har en litt genser eller topp på! Iallfall på meg. Ser mye bedre ut med en mitt inntilsittende topp eller genser:) Jeg går lite med jeans ol. Får store smerter av klær som trykker på feil plass pga revmatisme. Skjørt og kjole går jeg ikke med.. Lurer litt på hva vi som ikke kan gå med jeans ol kan gå med i følge dere "jåler" her inne? Ikke stygt ment, lurer oppriktig! Har vært på jakt etter med perfekte buksa i årevis! Anonymous poster hash: a1b9f...26c Skjørt, kjole og strømpebukse nå på vinteren. Like behagelig, men mye mer påkledd enn joggebukse/slaskebukse. Det finnes så mange fine hverdagskjoler som er myke og behagelige å ha på seg. Anonymous poster hash: 4101c...8ce Jeg skrev at jeg ikke går med kjole da. Har aldri likt kjole.. Er så langt fra meg som det går an Anonymous poster hash: a1b9f...26c Prøv allikevel. Det finnes masse kjoler som ikke er hverken pynta eller damete. Selv min supersporty søster, som har bodd i jeans siden hun var 8 og kun brukte kjole på 17.mai (bunad) har begynt å bruke kjole til hverdags nå. Hun går i sånne som dette:http://www.stormberg.com/no/selja-fleecekjole-1.html#10053880003 http://www.gudrunsjoden.com/no/clothes/2015-wintersale/show-all/kjoler/kjole-ghita-i-bomull-56702_xx33_00008 Anonymous poster hash: 4101c...8ce Den ene var jo helt grusom. Ser ikke helt hva som er "bedre" med det. Anonymous poster hash: 4d606...c80
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #70 Skrevet 8. januar 2016 Jeg får visst fin rumpe i den buksa. Den sitter liksom så bra over derGikk med en sånn bukse til butikken i dag. Kunne godt ha gått på kjøpesenter med det.Det som gjør det stygt er om man også har en litt genser eller topp på! Iallfall på meg. Ser mye bedre ut med en mitt inntilsittende topp eller genser:)Jeg går lite med jeans ol. Får store smerter av klær som trykker på feil plass pga revmatisme. Skjørt og kjole går jeg ikke med..Lurer litt på hva vi som ikke kan gå med jeans ol kan gå med i følge dere "jåler" her inne? Ikke stygt ment, lurer oppriktig! Har vært på jakt etter med perfekte buksa i årevis!Anonymous poster hash: a1b9f...26c Skjørt, kjole og strømpebukse nå på vinteren. Like behagelig, men mye mer påkledd enn joggebukse/slaskebukse. Det finnes så mange fine hverdagskjoler som er myke og behagelige å ha på seg.Anonymous poster hash: 4101c...8ce Jeg skrev at jeg ikke går med kjole da. Har aldri likt kjole.. Er så langt fra meg som det går an Anonymous poster hash: a1b9f...26c Prøv allikevel. Det finnes masse kjoler som ikke er hverken pynta eller damete. Selv min supersporty søster, som har bodd i jeans siden hun var 8 og kun brukte kjole på 17.mai (bunad) har begynt å bruke kjole til hverdags nå. Hun går i sånne som dette:http://www.stormberg.com/no/selja-fleecekjole-1.html#10053880003http://www.gudrunsjoden.com/no/clothes/2015-wintersale/show-all/kjoler/kjole-ghita-i-bomull-56702_xx33_00008 Anonymous poster hash: 4101c...8ce Den nederste var mer "sjuskete" enn noen joggebukse eller treningstights jeg har sett. Den øverste kunne jeg gått med sammen med treningstights ;-) Anonymous poster hash: 339d4...75f
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #71 Skrevet 8. januar 2016 Har to stk og de har aldri vært utenfor døra. Jeg er ikke jålete, overflatisk eller opptatt av statuseller merker, men er oppdratt til at man kler seg ordentlig når man er ute blant folk. Det handler bare om å se nogenlunde representativ ut. Enig. Anonymous poster hash: cf5d6...5f9
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #72 Skrevet 8. januar 2016 Folk som tror tights er en bukse.er seriøst det verste jeg ser !! At buksa er behagelig er ingen unnskyldning ! Tights hører til kjole og tunika Anonymous poster hash: 2581f...0fa
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #73 Skrevet 8. januar 2016 Syns godt du kan gå i Cubus-bukse i offentligheten!! Mange ting som er MYE styggere enn det!!! Anonymous poster hash: 5b3b2...854
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #74 Skrevet 8. januar 2016 Alle har vel sett, eller har, ett eller flere par av disse herlige cubusbuksene/alladinbuksene. Er det innafor å bruke de på feks senter? Svart nøytral, ikke grå og slaskete Anonymous poster hash: 66f82...3bf Nei nei nei!! Har den selv men nei🙄 Ikke til utendørsbruk 😂 Anonymous poster hash: 64b6e...a5b
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #75 Skrevet 8. januar 2016 Jeg får visst fin rumpe i den buksa. Den sitter liksom så bra over der Gikk med en sånn bukse til butikken i dag. Kunne godt ha gått på kjøpesenter med det. Det som gjør det stygt er om man også har en litt genser eller topp på! Iallfall på meg. Ser mye bedre ut med en mitt inntilsittende topp eller genser:) Jeg går lite med jeans ol. Får store smerter av klær som trykker på feil plass pga revmatisme. Skjørt og kjole går jeg ikke med.. Lurer litt på hva vi som ikke kan gå med jeans ol kan gå med i følge dere "jåler" her inne? Ikke stygt ment, lurer oppriktig! Har vært på jakt etter med perfekte buksa i årevis! Anonymous poster hash: a1b9f...26c Skjørt, kjole og strømpebukse nå på vinteren. Like behagelig, men mye mer påkledd enn joggebukse/slaskebukse. Det finnes så mange fine hverdagskjoler som er myke og behagelige å ha på seg. Anonymous poster hash: 4101c...8ce Jeg skrev at jeg ikke går med kjole da. Har aldri likt kjole.. Er så langt fra meg som det går an Anonymous poster hash: a1b9f...26c Prøv allikevel. Det finnes masse kjoler som ikke er hverken pynta eller damete. Selv min supersporty søster, som har bodd i jeans siden hun var 8 og kun brukte kjole på 17.mai (bunad) har begynt å bruke kjole til hverdags nå. Hun går i sånne som dette:http://www.stormberg.com/no/selja-fleecekjole-1.html#10053880003 http://www.gudrunsjoden.com/no/clothes/2015-wintersale/show-all/kjoler/kjole-ghita-i-bomull-56702_xx33_00008 Anonymous poster hash: 4101c...8ce Den første fra Stormberg likte jeg faktisk😃 Så var det sko.. Kan av samme grunn ikke gå med høyhelte. Joggesko funker best... Vet jeg høres vanskelig ut, er ikke meningen, men sånn er det dessverre 😕 Passer reis converse sammen med en sånn kjole? Anonymous poster hash: a1b9f...26c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå