Gå til innhold

Sovemedisin til 10 åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er helt desperat.. Hun sovner aldri:-( har ikke én eneste kveld alene. Hun er frisk , aktiv, flink på skolen etc, så det er ingenting som feiler henne. Men hun skal ikke sove! Jeg blir gal av det:-(

Anonymous poster hash: 18443...ab5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Så du har tenkt å dope ned datteren din sånn at du kan få være alene på kvelden? Seriøst?? Hva med å sende henne på overnatting hos en venninne i helgen i stedet? 🙄

Anonymous poster hash: 9317f...90d

Skrevet

Melatonin

Anonymous poster hash: 7150b...3ed

Skrevet

Er hun veldig trøtt om morgenen?

Det er jo mulig at hun bare ikke trenger så mye søvn.

Anonymous poster hash: f1f92...adc

Skrevet

Ho er frisk, aktiv og flink på skulen. Ingen ting av dette tydar på søvnmangel. Kva er det du ønskar å medisinere bort?

Skrevet

Er helt desperat.. Hun sovner aldri:-( har ikke én eneste kveld alene. Hun er frisk , aktiv, flink på skolen etc, så det er ingenting som feiler henne. Men hun skal ikke sove! Jeg blir gal av det:-(Anonymous poster hash: 18443...ab5

Har en niåring som ofte ikke sovner før sent på kveldene. Men her er regelen at etter leggetid må hun holde seg på rommet. Hun kan lese, leke litt o.l. Men hun får ikke sitte oppe i stuen.

Har hun vært sånn hele tiden? Trengt lite søvn? Er humør ok?

Stopp tv og skjerm titting 1-2 timer før legging. Hun bør være i dempet lys og rolige omgivelser. Ikke forskjell på hverdag og helg. Ro til samme tid hver eneste dag. Det kan gi henne en bedre søvnrytme og gjøre at hun begynner å sovne tidligere.

Anonymous poster hash: c570b...7d8

Skrevet

Nei nei nei. Det er veldig avhengighetsskapende :) hilsen en som har studert helseservice og helsearbeiderfag :)

Skrevet

Takk for svar:-) hun er ganske vanskelig å få opp om morgenen. Jeg tenkte ikke å dope henne ned som

En her over skrev, men om det ikke finnes noe ufarlig søvndyssende greier som jeg kunne gitt henne.. Allergimedisin feks?

Skrevet

Takk for svar:-) hun er ganske vanskelig å få opp om morgenen. Jeg tenkte ikke å dope henne ned som

En her over skrev, men om det ikke finnes noe ufarlig søvndyssende greier som jeg kunne gitt henne.. Allergimedisin feks?Anonymous poster hash: 18443...ab5

Prøv melk :)

Skrevet

En her over skrev, men om det ikke finnes noe ufarlig søvndyssende greier som jeg kunne gitt henne.. Allergimedisin feks?

Jeg har allergitabletter til bruk for søvnvansker ved behov. Det er Vallergan. Jegblir utrolig sløv av dem, og sovner, men de sitter lenge i kroppen. De sjeldne gangene jeg tar dem så er jeg som en zombie helt til neste ettermiddag. De gir også veldig munntørrhet som er både ubehagelig og ødeleggende for tannkjøttet.

Derfor ikke å anbefale!

Anonymous poster hash: 48b09...227

Skrevet

Barnet ditt har et problem som må løses. Du må ta henne med til legen og forklare problemet, eller kanskje best, snakk litt med legen om problemet før ungen tas med i samtalen.

Det at ungen er trøtt og vanskelig å få opp om morgenen er et problem. Ungene trenger mindre sovn etter som de blir større. Jeg holder stadig øye med mitt barn. Våkner han uthvilt av seg selv om morgenen, gjerne litt før han må stå opp, tenker jeg at alt er ok. Om han er utslitt om morgenen og ikke vil stå opp ,å han sove mer om natten.

Selv har jeg hatt store problemer med søvn siden så lenge jeg kan huske. Vansklig med å sovne, våkner lett, våkner midt på natten og kan bruke timer på å sovne igjen. Dette har gjort livet mitt vanskelig. Veldig vanskelig, men jeg har til sags dato ikke forstått hvorfor.

Uansett, ta tak i dette, begynn med en legetime. Begynn å registrere søvnmønsteret hennes i dag, og vis det til legen.

Anonymous poster hash: 68c72...6c0

Skrevet

Men da hun sier at hun ikke får sove, får hun da sitte oppe med deg? For da er nok ikke problemet at hun ikke får sove, da er det nok heller bare at hun vil være oppe lenger med deg. Da hadde begge mine barn, plutselig fått søvn vansker og.

Her så må de være på rommet sitt etter leggetid, men de får lese og sånn, hvis de ikke får sove. Og leser man en stund, blir man gjerne trøtt.

Anonymous poster hash: 724fe...f4a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...