Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #1 Skrevet 7. januar 2016 Jeg har to gutter.En med mellomnavn og en uten.Grunnen til at ene har er pga det er så kort fornavn, men nå vil han andre også ha!Gutten det gjelder blir 6 år om en mnd.Han har alltid likt et navn jeg også liker og han er begynt å skrive det ønskede mellomnavnet når han skriver fornavnet sitt.....skal vi la han få et navn til?hva ville dere gjort? Anonymous poster hash: a22f8...db8
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #2 Skrevet 7. januar 2016 Tja, om han er så bestemt, så hvorfor ikke... Så lenge han forstår at det ikke kan endres igjen.. Anonymous poster hash: 7716f...bc3
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #3 Skrevet 7. januar 2016 Jeg har forklart alt til han, men han er fast bestemt!Jeg tenker kanskje det er best å gjøre det nå før han begynner på skolen. Anonymous poster hash: a22f8...db8
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #5 Skrevet 7. januar 2016 Vet ikke om det er vanlig?Jeg hadde ikke gjort det om det ikke hadde vært for at han ønsker det så sterkt...."alle utenom meg har to navn"....ja vi har mellomnavn både pappaen og meg selv...og de fleste i resten av familien Anonymous poster hash: a22f8...db8
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #6 Skrevet 8. januar 2016 Er i alle fall absolutt noe som bør gjøres før han begynner på skolen, ja. Skjønner godt at han ønsker det når alle andre har. Men han vil sikkert komme over det hvis ikke, også. Kan jo være flere typer forskjeller i familier, og noen er kanskje misfornøyd: noen begynner på hvis bokstav, noen fungerer på engelsk, noen er korte, noen er lange osv. Kanskje kan dere vektlegge at dere liker så godt det navnet han har, så det ikke var nødvendig med flere? Dere som foreldre får avgjøre det. Er jo litt rart å endre etter så mange år, men gjør jo forsåvidt ikke så mye heller. Men det bør jo være et "normalt" navn, ikke type Supermann eller noe han bare synes er kult nå. Og noe dere liker. Men det var det vel. Anonymous poster hash: 0aa0a...80b
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #8 Skrevet 8. januar 2016 Hvis navnet er fint og klinger bra med resten, så hvorfor ikke? Anonymous poster hash: 4759a...483
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #9 Skrevet 8. januar 2016 Jeg ville latt han få det,særlig siden det er et navn dere også liker. Selv fikk jeg også "utdelt" kun et fornavn. Nå har riktignok alle andre i familien min også kun et fornavn, men som liten følte jeg på en måte at navnet mitt manglet noe. Da jeg var tidlig i tenårene fikk jeg lov å legge til et fornavn nummer to, noe jeg aldri har angret på. Nå føles navnet mitt "riktig". Anonymous poster hash: abc98...270
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #10 Skrevet 8. januar 2016 Ja, det er lov, begynner å bli vanlig, og bedre å gjøre det nå enn senere Anonymous poster hash: 91821...e7f
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #11 Skrevet 8. januar 2016 Da skal han få lov.Føler også på en måte at navnet hans "mangler"noe selv om fornavnet er lengre.... Anonymous poster hash: a22f8...db8
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #12 Skrevet 8. januar 2016 Jeg ville gitt etter, siden du også liker navnet. Skulle han angre kan han fjerne det igjen selv når han blir 18. Anonymous poster hash: 49bf3...9e3
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #13 Skrevet 8. januar 2016 Okei, ja da ser det ut til at det blir en lykkelig gutt her😂Hehe... Anonymous poster hash: a22f8...db8
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #14 Skrevet 8. januar 2016 Jeg vet om ei lita jente (6 år) som selv bare begynte å kalle seg med et mellomnavn. Moren snakket med henne og foreldrene fant ut st hun skulle få det navnet. Og endret det. Hun er det eneste barnet med no navn (av tre) de andre har ikke sagt noe om å få et ekstra navn (5 og 11 år) Anonymous poster hash: 639b8...812
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå