Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #1 Skrevet 7. januar 2016 Har en baby på 11 uker som nekter å ta flaske. Han bare skriker og skriker. Har allerede prøvd forskjellige stillinger og steder, sukkervann, la pappaen mate, forskjellige flasker og skje. Hva nå?! Anonymous poster hash: a11a3...604
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #2 Skrevet 7. januar 2016 Vente og se, kanskje løsner det til slutt, eller så må du nok dessverre vente til baby starter med grøt/ tutekopp... Anonymous poster hash: 1cbf6...7c8
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #3 Skrevet 7. januar 2016 Ta pause med å prøve. Vi forsøkte så mye at vår fikk flaskevegring. Angrer på at jeg hørte på helsestasjonen om at vi måtte få henne til å drikke av flaske også. Hun ble til slutt hel vill bare vi viste flaska. Hun valgte selv å slutte å amme da hun var 11 måneder og begynte rett på tutekopp med myk tut. Anonymous poster hash: bd3b8...b72
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #4 Skrevet 7. januar 2016 Lot han få puppen først, lot han suge et par ganger. Lirket ut puppen og puttet inn flaska. Etter å ha gjentatt dette noen ganger var han så irritert og sulten at han tok flaska. Anonymous poster hash: a1aae...16f
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #5 Skrevet 7. januar 2016 Jeg følger denne. For hva gjør man når barnet ikke går tilstrekkelig opp i vekt og hs sier vi må begynne med tillegg? Anonymous poster hash: 9b510...ede
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #6 Skrevet 7. januar 2016 Prøvde for noen uker siden, så igjen nå de siste dagene et par ganger om dagen. Men har jo også lurt på hva vi skulle gjort hvis jeg ikke kunne amme. (Nå kan jeg heldigvis det da) Anonymous poster hash: a11a3...604
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #7 Skrevet 7. januar 2016 Har du prøvd flasker med tut som ligner på smokken hvis mini tar smokk? Det måtte til her. Hun tok ingen flasker helt til vi prøvde mam. Vips så gikk det veldig greit. Heldigvis siden hun nektet å ta pupp og hadde begynt å gå ned i vekt. Anonymous poster hash: 39cab...325
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #8 Skrevet 7. januar 2016 Har en baby på 11 uker som nekter å ta flaske. Han bare skriker og skriker. Har allerede prøvd forskjellige stillinger og steder, sukkervann, la pappaen mate, forskjellige flasker og skje. Hva nå?! Anonymous poster hash: a11a3...604 Jeg hadde også en som nektet flaske. For å være ekstra enkel nektet han også pupp på dagtid da han var ca fem måneder. Kastet opp det meste av grøt også. Jeg fikk brystbetennelse på brystbetennelse hele ammeperioden og mindre melk og måtte amme på et mørkt rom annenhver time. Holdt på å bli gal. Da ga jeg han eplejuice på flaska som heh gradvis til mer og mer mme i. Det gikk til slutt, men han la ikke på seg på en måned. Hadde det ikke vært for at jeg fikk en antibiotikakur for en skikkelig brystbetennelse da han var åtte måneder og fikk veldig lite melk fra en dag til en annen, hadde jeg vel ammet han fortsatt.. Det var da jeg begynte med eplejuice. Sikkert ikke å anbefale og uansett kan du ikke gi det til en på to måneder. Du kan prøve tutekopp, prøv når du er ute av huset og baby kan ikke være for sulten. Kanskje andre har noen råd... Anonymous poster hash: 64856...fde
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #9 Skrevet 7. januar 2016 Han tar ikke smokk heller. :/ Men det finnes sikkert flere flasker jeg kan prøve. Har også prøvd å bytte ut puppen med flaska, men da skriker han bare.. Anonymous poster hash: a11a3...604
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #10 Skrevet 7. januar 2016 Mest sannsynlig vil du aldri få han til å få flaske, så sant du ikke nekter han puppen helt og ikke gir deg før han tar flaske. Det er sent å begynne med flaske når de er 11 uker hvis man ikke har prøvd før. De som får det til begynner stort sett mye tidligere og gir flaske minst en gang i uka. Det er i alle fall min erfaring ut fra mine egne og venners babyer. Jeg har hatt en som tar flaske og en som ikke gjør det og måtte bare innse med nr2 (som ikke tok flaske), at jeg måtte være tilgjengelig for amming. Tungvint, men fullt mulig. Hadde han med meg i vogn eller reiseseng hvis jeg skulle bort til venner el på kvelden og passet det ikke at han var med, så kunne jeg ikke dra bort. Anonymous poster hash: df8f8...ae6
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #11 Skrevet 7. januar 2016 Anbefaler mam anti-kolikk. Den får du på apoteket. Varm tuten i oppvarmet vann, så den er ca 37 grader. Ha i pumpet morsmelk om du kan det, og introduserer gradvis MME senere Anonymous poster hash: 45b6d...0ad
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #12 Skrevet 7. januar 2016 Har hatt samme problemet her. Mannen måtte mate med skje en hel dag da jeg ble operert Nå er han 4 mnd, men har kjøpt en tuttkopp fra mam med myk tut, øver litt med den. Den kan han holde litt i selv og leke med Anonymous poster hash: ed4fa...3dd
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #13 Skrevet 7. januar 2016 Jeg følger denne. For hva gjør man når barnet ikke går tilstrekkelig opp i vekt og hs sier vi må begynne med tillegg? Anonymous poster hash: 9b510...ede Hjelpebryst. Sjekk det ut på ammehjelpen. Anonymous poster hash: 64856...fde
Snuppa09 Skrevet 7. januar 2016 #14 Skrevet 7. januar 2016 Hvorfor skal du absolutt gi flaske. De fleste små babyer vil jo ikke ha det når de får bryst. Vent til babyen blir mellom 6-9 mnd da går det lettere.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #15 Skrevet 7. januar 2016 Hvorfor skal du absolutt gi flaske. De fleste små babyer vil jo ikke ha det når de får bryst. Vent til babyen blir mellom 6-9 mnd da går det lettere. Hvorfor skal du på død og liv få henne til å tviholde på pupp fremfor flaske da det ikke er det hun spør om. Hun spør om hvordan babyen skal ta flaske NÅ ikke om 3-6mnd. De fleste babyer tar faktisk flaske i tillegg til pupp hvis man jobber litt for det. Anonymous poster hash: 7c067...5af
Snuppa09 Skrevet 7. januar 2016 #16 Skrevet 7. januar 2016 Hvorfor skal du absolutt gi flaske. De fleste små babyer vil jo ikke ha det når de får bryst. Vent til babyen blir mellom 6-9 mnd da går det lettere.Hvorfor skal du på død og liv få henne til å tviholde på pupp fremfor flaske da det ikke er det hun spør om. Hun spør om hvordan babyen skal ta flaske NÅ ikke om 3-6mnd. De fleste babyer tar faktisk flaske i tillegg til pupp hvis man jobber litt for det. Anonymous poster hash: 7c067...5af Ja hvis man truer de til det..
ØYNE Skrevet 7. januar 2016 #17 Skrevet 7. januar 2016 (endret) Medela Calma. Da brukes samme sugeteknikk som ved brystet. Endret 7. januar 2016 av ØYNE
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #18 Skrevet 7. januar 2016 Hvorfor skal du absolutt gi flaske. De fleste små babyer vil jo ikke ha det når de får bryst. Vent til babyen blir mellom 6-9 mnd da går det lettere.Hvorfor skal du på død og liv få henne til å tviholde på pupp fremfor flaske da det ikke er det hun spør om. Hun spør om hvordan babyen skal ta flaske NÅ ikke om 3-6mnd. De fleste babyer tar faktisk flaske i tillegg til pupp hvis man jobber litt for det. Anonymous poster hash: 7c067...5af Ja hvis man truer de til det.. Du har ikke tenkt på at det kan være en grunn til at hun vil at babyen skal ta flaske??? Anonymous poster hash: 73ff1...7ae
Isola&Lille+julegave Skrevet 7. januar 2016 #20 Skrevet 7. januar 2016 Begge mine nektet flaske. Så jeg bare ammet. Går fint det og 😉
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #21 Skrevet 7. januar 2016 Hvorfor skal du absolutt gi flaske. De fleste små babyer vil jo ikke ha det når de får bryst. Vent til babyen blir mellom 6-9 mnd da går det lettere.Hvorfor skal du på død og liv få henne til å tviholde på pupp fremfor flaske da det ikke er det hun spør om. Hun spør om hvordan babyen skal ta flaske NÅ ikke om 3-6mnd. De fleste babyer tar faktisk flaske i tillegg til pupp hvis man jobber litt for det. Anonymous poster hash: 7c067...5af Ja hvis man truer de til det.. Hah! Hvordan i all verden truer man en baby? Vil han ikke, så vil han ikke. Verre er det ikke. Anonymous poster hash: a11a3...604
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #22 Skrevet 8. januar 2016 Begge mine nektet flaske. Så jeg bare ammet. Går fint det og 😉 Nå er det sannsynligvis en grunn til at hi spør! Hva vet vel du om hun må ta medisiner, skal operere, ikke har nok melk etc.? Anonymous poster hash: 3b7a5...b5a
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #23 Skrevet 8. januar 2016 Hvorfor skal du absolutt gi flaske. De fleste små babyer vil jo ikke ha det når de får bryst. Vent til babyen blir mellom 6-9 mnd da går det lettere.Hvorfor skal du på død og liv få henne til å tviholde på pupp fremfor flaske da det ikke er det hun spør om. Hun spør om hvordan babyen skal ta flaske NÅ ikke om 3-6mnd. De fleste babyer tar faktisk flaske i tillegg til pupp hvis man jobber litt for det. Anonymous poster hash: 7c067...5af Fordi babyen ikke får i seg mat via flaske, kanskje...? Anonymous poster hash: 56a58...c08
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #24 Skrevet 8. januar 2016 Har dere prøvd MAM-flaske med smokk i str. 1? De funker ofte. Ellers tok ingen av mine flaske i den alderen. Fungerte med kun amming også. Anonymous poster hash: 0c246...53f
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #25 Skrevet 8. januar 2016 Tusen takk for svar. Anonymous poster hash: a11a3...604
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå