Gå til innhold

Hvor mye (ca.) forbrenner jeg på disse treningene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

60 minutter saltime, spinning?

60 minutter saltime, styrketrening med vektstenger/manualer?

Jeg er ca 170 cm. (Er usikker på vekt, men bruker typisk str medium/38.)

Anonymous poster hash: 69b0d...13a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forbrenner ca 600 kcal på 60 min spinning (når intensiteten ligger på rundt 80% av makspuls), men er nok endel tyngre enn deg.

På en time styrketrening i sal kan det bli rundt 300 kcal med ganske høy belastning. (Pulsklokka mi sa 230 kcal på 45 min i går..)

Skrevet

Takk for svar. :-)

Jeg har begynt å registrere kalorier inn/ut på Lifesum, og den 'sier' mellom 450 og 500 kcal på 60 min spinning og like under 300 kcal på 60 min styrketrening. Så da stemmer vel det sånn ca, utfra dine tall?

Jeg veier meg ikke, men har lyst å få bort litt "kvaps" på magen og øverst på hofter/lår. Måler med målebånd, og håper på en ok oppstramming i løpet av de neste månedene! :-D

Anonymous poster hash: 69b0d...13a

Skrevet

I tillegg til varighet, er intensitet svært viktig mht forbrenning. Jeg tror nok jeg kunne hatt en spinningtime med svært høyt kaloriforbruk og en med et ganske så moderat kaloriforbruk selv med akkurat samme program.

Anonymous poster hash: dc9ec...506
Skrevet

Hvor mange kalorier du forbrenner kommer an på størrelse og puls. Menn forbrenner mer enn kvinner, og jo større du er jo mer forbrenner du.

Jeg bruker en pulsklokke og en app som heter Endomondo. Den forteller meg hvor mange kalorier jeg har brent basert på puls, høyde og vekt.

Endomondo sender infoen til Myfitnesspal hvor jeg oppgir mat, så jeg ser kalorier ut og inn for hver dag. Hvis du har en iPhone vil Myfitnesspal også vise hvor mye du har forbrent basert på telefonens skritteller. Men dette blir jo ikke helt nøyaktig siden telefonen ikke vet hva pulsen din er. Gir en god pekepinn da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...