Gå til innhold

Nervøs før operasjon! Noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal fjerne flere polypper i livmoren og brenne bort slimhinnene i samme slengen.

Har prøvd å lese litt på nett, og det er så mange som har slitt med mye større/konstante smerter i etterkant. Disse har da fått livmoren fjernet helt.

Nå er ikke det en skummel tanke for meg, å fjerne livmoren, men disse smertene vet jeg ikke om jeg orker.

Noen som har gjort disse inngrepene og er fornøyde? :)

Anonymous poster hash: 11036...992

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter litt :)

Skrevet

Jeg fjernet slimhinner for et års tid siden. Gikk helt greit. Hadde en ukes sykmelding. Det var ihvertfall nok.

Anonymous poster hash: 9eff9...117
Skrevet

Tusen takk for svar :)

Er du fornøyd i dag? Ble blødningene helt borte?

Er ikke redd for smertene i etterkant av operasjonen, mer det mange sliter med seinere, at "menssmertene" forverres og blir konstante slik at jeg må fjerne livmoren.

Hi :)

Skrevet

ta opp dette med lege eller sykepleier der du skal opereres, så får du all den hjelpen og de svarene du trenger.

er jo ofte slik at det er det negative som skrives om, og det går jo like ofte om ikke oftere bra, og ingen komplikasjoner. dette er jo en operasjon som veldig mange tar, så da vil jo også tallet på de som ikke er vellykket være høyere.

ved enhver operasjon, vil det kunne oppstå komplikasjoner, men i de aller fleste tilfeller går det veldig bra :)

Anonymous poster hash: fc03e...d0f
Skrevet

Takk for svar :)

Har snakket med legen og lest statistikker, ca 80% er fornøyde første året, men 1 av 4 ender opp med å fjerne livmoren pga smerter og/eller nye blødninger. Så jeg har forsåvidt tallene på min side, men trenger å høre om noen som er vedvarende fornøyde ;)

Skrevet

Fikk brent bort slimhinnene for 6 år siden. Hadde dritvondt etter inngrepet,- men gikk over i løpet av ettermiddagen/kvelden altså. Men skulle ikke gjøre så vondt,- fikk jeg høre. Endte opp til slutt med og få en morfintablett, sovnet et par timer,- og etter det gikk smertene over. Brente de med laser. En venninne brente det bort med "vannballong". Hun hadde også fryktelig smerter, men bare samme dagen

Jeg ble kvitt blødninger helt etterpå (deilig) men smertene er som før,- ikke verre. Men nå var "mine" menssmerter mer en følge av at hormoner forverret av en mage som slår seg litt vrang rett som det er.  Kun 20% opplever og miste blødninger helt, så er fryktelig glad for at det hendte. Jeg gikk og småblødde (ikke mengder, men litt mer enn noen dråper) hver dag i nesten 2 år med hormonspiral før jeg fikk inngrepet. Prøvde ulike preparat for og få regelmessig mens osv... Gikk ikke.

Ikke sykmelding for dette annet enn inngrepsdagen.

Anonymous poster hash: 52b62...351

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...