Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #1 Skrevet 7. januar 2016 Han er bare litt sliten, og er blank i øynene. Feberen ligger rundt 39,5, og han klager ikke på smerter noe sted, hoster ikke og har ikke snørr. Allmenntilstanden er ganske grei når han er våken, men han spiser lite. Drikker masse. Han har hatt den fjerde barnesykdommen tidligere, og slik jeg har forstått det så får man den bare en gang. Han er 2,5 år. Noen som har noen ideer om hva det kan være? Anonymous poster hash: 65f18...16d
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #2 Skrevet 7. januar 2016 Aner ikke.. Men min er på samme viset nå, og her stålsetter jeg meg for omgangsyken... Den kan jo komme med feber først.. Anonymous poster hash: cceb1...32e
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #3 Skrevet 7. januar 2016 Uæææææææh!!! Anonymous poster hash: 65f18...16d
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #4 Skrevet 7. januar 2016 Fjerde barnesykdommen er sånn. Først 3-4 dager med feber også når feberen forsvinner kommer utslettet. Anonymous poster hash: 6256e...2b5
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #5 Skrevet 7. januar 2016 Min blir slik før omgangssyken. Krysser fingrene for at natten går greit. Hadde lagt er håndkle under lakenet og polstra senga i tilfelle han kaster opp. Anonymous poster hash: 36573...307
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #6 Skrevet 7. januar 2016 Vi har det samme i hus. 3 dager med høy feber og vondt i hodet. Gikk over til forkjølelse når feberen ble borte. Anonymous poster hash: f6317...0c5
Tantrum Skrevet 7. januar 2016 #7 Skrevet 7. januar 2016 Nå er jo feber ett symptom.... Feber får kroppen for å bekjempe en infeksjon; enten en virus- eller en bakteriell infeksjon. Hva slags infeksjon barnet har, er umulig å si uten å ta en senkning av barnet (en enkel blodprøve). Virus må bare gå over av seg selv, en bakteriell infeksjon vil eventuelt behandles med antibiotika derom barnet er medtatt. Så, du får heller behandle symptomet (altså feberen) og passe på at barnet er komfortabelt, drikker og spiser. Gi febernedsettende, pass på at barnet drikker, ikke ha for mye klær på barnet slik at du hjelper kroppen å senke temperaturen og se det an. Enten blir barnet forkjølet med hoste, snørr, halsvondt, og andre vondter, eller så går det over uten at man kan si noe om "hva" som feiler annet enn feber. Sjekk ørene for eventuell ørebetennelse (når barnet ikke er oppmerksom, dra lett i en øreflipp om gangen. Om barnet reagerer på smerte, er det fort en betennelse på gang. Altså som i tar seg til øret, hyler eller lignende når du gjør dette. Det kan også unngå å endre posisjon på øret, feks ikke ville legge seg om det er en ørebetennelse fordi dette gjør vondt i øret). Selv om man ikke blir kvitt feberen ved å gi febernedsettende, så skal feberen gå ned. Gjør den ikke det, skal lege kontaktes for en vurdering Masse god bedring! Blir mange runder med feber framover
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #8 Skrevet 7. januar 2016 Ja, jeg vet feber ikke er en sykdom, men et symptom, det jeg lurte på var hva slag sykdom det kan være der man kun har feber og ingen andre symtpom. Det har vart et døgn nå, så får bare vente og se hva som kommer. Han har som sagt hatt fjerde barnesykdom, så det kan ikke være det. Han har ikke vondt i hodet eller ørene, og ikke hoste eller vondt i halsen.Takk for svar alle sammen! Hi Anonymous poster hash: 65f18...16d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå