Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #1 Skrevet 7. januar 2016 Har en sønn på 9 måneder og ca to uker, og skulle så gjerne vært en tur på butikken som er fem minutter gange unna! Har ikke bil så må ta vognen i så fall. Har masse ull, alt fra dress til tjukke gensere og bukser. Men det er 11 minusgrader her, så det bør jeg kanskje la være? Hvis jeg kan: Burde han ha ull innerst eller går det greit med merinoull innerst for så to lag med ull? Hvis ikke: hvor mildt må det være før jeg kan ta med ham ut? Tusen takk for svar! Anonymous poster hash: b054a...f28
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #2 Skrevet 7. januar 2016 Glemte å legge til at jeg er usikker fordi det står så mye forskjellig på nettet! HI Anonymous poster hash: b054a...f28
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #3 Skrevet 7. januar 2016 Omg Anonymous poster hash: 0466f...3af
VictoriaS Skrevet 7. januar 2016 #4 Skrevet 7. januar 2016 Dette går helt fint! Ville ikke lagt ut på langtur nei, men når turen er såpass kort så er det ingen problem Bare å kle på godt med ull og lue eller balaklava hvis du har. Du kjenner barnet ditt best mtp temp-regulering. Sønnen min er veldig varm av seg, så han trenger ikke så voldsomt mye klær
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #5 Skrevet 7. januar 2016 Merinoull er ull altså.. Anonymous poster hash: 7649b...91f
VictoriaS Skrevet 7. januar 2016 #6 Skrevet 7. januar 2016 Jeg pleier forresten å ha med ekstra klær/teppe "hylla" under vogna. Dersom barnet blir for varmt er det jo bare å plukke av litt klær
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #7 Skrevet 7. januar 2016 Dette går helt fint! Ville ikke lagt ut på langtur nei, men når turen er såpass kort så er det ingen problem Bare å kle på godt med ull og lue eller balaklava hvis du har. Du kjenner barnet ditt best mtp temp-regulering. Sønnen min er veldig varm av seg, så han trenger ikke så voldsomt mye klær Så bra,tusen takk for fint svar. Anonymous poster hash: b054a...f28
rytme Skrevet 7. januar 2016 #8 Skrevet 7. januar 2016 Min på 7,5 mnd har vært ute i 10-11 minus hver dag denne uken. Jeg har forstått det slik at når de skriver at "de minste babyene" ikke bør ut i minus 10,så er det nyfødte de snakker om. Merinoull er jo ull det også, så ha f.eks. tre lag.... Tynn ull innerst, tykk ull eller fleece utenpå der, og en god dress ytterst. Pluss vognpose, og tykk lue med hals på, og votter så klart Du må ikke ha dette på, det er et forslag For å si det sånn, ungen er dødd lei av å kle på seg når du er på vei ut døren
TPK Skrevet 7. januar 2016 #9 Skrevet 7. januar 2016 Fem minutter ute går fint uansett temperatur. Det de anbefaler er at de holdes inne hvis det er under minus tiz men en så kort tur går fint. Merinoull er det samme som ull. Ta på et tynt lag ullundertøy og sokker, tykkere ulldress og utedress, lue, votter, tykke sokker, og legg ham nedi vognposen. Husk å ta av lue og åpne posen og dressen når dere er inne på butikken.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #10 Skrevet 7. januar 2016 Smør en fet krem på kinnene hans minst 30 min før dere går ut, om du vil unngå sår og sprukken hud i kinnene Anonymous poster hash: 732f3...c6f
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #11 Skrevet 7. januar 2016 Min på 7,5 mnd har vært ute i 10-11 minus hver dag denne uken. Jeg har forstått det slik at når de skriver at "de minste babyene" ikke bør ut i minus 10,så er det nyfødte de snakker om. Merinoull er jo ull det også, så ha f.eks. tre lag.... Tynn ull innerst, tykk ull eller fleece utenpå der, og en god dress ytterst. Pluss vognpose, og tykk lue med hals på, og votter så klart Du må ikke ha dette på, det er et forslag For å si det sånn, ungen er dødd lei av å kle på seg når du er på vei ut døren Det er vel barn under 3 mnd Anonymous poster hash: dd4cf...43d
MarianeA Skrevet 7. januar 2016 #12 Skrevet 7. januar 2016 Da vesla ble født var jeg alene med henne, ingen bil og tre km til butikken. Måtte jeg ivei å handle, så gjorde jeg det ,uansett vær og vind. Ungen var alltid god og varm nedi skinnposen uansett hvor kaldt det var.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #13 Skrevet 7. januar 2016 I barnehagen ligger unger på 12 mnd og sover ute i vognen nå, tror ungen overlever en tur på butikken Anonymous poster hash: 0472b...48c
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #14 Skrevet 7. januar 2016 Måtte ut med bikkja i dag og her var det 18 minus. Har en jente på 7 mnd. Hun fikk på seg bomull innerst, så nøstebarn ullfleecedress. Ullsokker og posesko og tykk finlandslue. Lå i vognpose med ullteppe inni vognpose,fottrekket over der igjen. Vi var vel ute i 30 min, sovnet i vogna ute. Da jeg tok henne ut av vognen hjemme var hun veldig god og varm, varm i kinnene tilogmed. Jeg dro ned insektsnettet som også isolerer litt mot kulda. Hun hadde det så fint og godt nedi vogna, så var ikke noe problem å være ute:) Anonymous poster hash: ce202...ef8
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #15 Skrevet 7. januar 2016 Måtte ut med bikkja i dag og her var det 18 minus. Har en jente på 7 mnd. Hun fikk på seg bomull innerst, så nøstebarn ullfleecedress. Ullsokker og posesko og tykk finlandslue. Lå i vognpose med ullteppe inni vognpose,fottrekket over der igjen. Vi var vel ute i 30 min, sovnet i vogna ute. Da jeg tok henne ut av vognen hjemme var hun veldig god og varm, varm i kinnene tilogmed. Jeg dro ned insektsnettet som også isolerer litt mot kulda. Hun hadde det så fint og godt nedi vogna, så var ikke noe problem å være ute:)Anonymous poster hash: ce202...ef8 Bekymringsverdig at du ikke har fått med deg at det ikke handler om at barnet ikke skal FRYSE, men om at barnet ikke skal puste inn kald luft. Spiller ingen rolle hvor mye en kler på barnet, for lufta blir ikke varmere av den grunn. Klart det er mildere i en barnevogn, men det er ikke særlig mye mildere, og når det er -18 er det ALT for kaldt for et så lite barn å være ute! Anonymous poster hash: dd4cf...43d
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #16 Skrevet 7. januar 2016 I barnehagen ligger unger på 12 mnd og sover ute i vognen nå, tror ungen overlever en tur på butikken Anonymous poster hash: 0472b...48c I barnehagen vår har de vognene inni gangen nå som det er så kaldt og lar de sove der. Anonymous poster hash: 13679...48c
VictoriaS Skrevet 7. januar 2016 #17 Skrevet 7. januar 2016 http://www.nrk.no/vestfold/kommuneoverlege_-_-ikke-se-deg-blind-pa-gradestokken-1.12738147
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå