Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #1 Skrevet 7. januar 2016 Vil ikke sende barnet mitt i bhg når hun er 11 mnd Men overlever ikke på 6000 i kontantstøtte. Hvis jeg blir dagmamma for 2 barn en periode, stemmer det at jeg får kontantstøtte pluss det bhg koster, per barn? Og jeg skatter vel ikke mye av så lav lønn? Regner med kontantstøtta fra mitt barn ikke regnes som inntekt? Pleier man ta ekstra for mat eller pleier barna ha med mat? Hva hadde du som mor satt pris på? Hvor ofte varm mat osv? Kom med innspill, og gjerne del erfaringer om du har vært dagmamma Anonymous poster hash: fae4b...713
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #2 Skrevet 7. januar 2016 Har ikke vært dagmamma. Men jeg syns jeg leste her at dagmammalønn er kontantstøtten + bhg. kostnad, så ca. 8500 kr. pr. barn da. Ang. skatt så blir det vel vanlig skattetrekk men selvfølgelig etter din lønn. Men med 2 betalende barn så blir det jo ca. 17000 kr. inn da. Lykke til, har vært innom samme tanke, her er mini 14 mnd. til bhg. start. Men man må vel ha en stor nok vogn, nok stoler o.l til alle barna. 2 barn + sitt eget blir nok hektisk. Anonymous poster hash: cb657...cc2
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #3 Skrevet 7. januar 2016 Her er ikke folk villige til å betale den prisen så jeg orker ikke være dagmamma lenger. Er også få barn som trenger tydeligvis. Vært dagmamma i 3 år nå så jeg kunne være hjemme litt lenger Anonymous poster hash: 2c686...429
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #4 Skrevet 7. januar 2016 Her er det full barnehagedekning så ingen betaler så mye for dagmamma, finnes knapt dagmammaer lenger. Du må sjekke markedet der du bor. Du betaler forresten vanlig skatt, men har fradrag for slitasje på eget hus, renhold, innkjøp av tegnesaker osv så skatteprosenten blir ikke så høy. Anonymous poster hash: 80be8...3e2
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #5 Skrevet 7. januar 2016 Jeg er dagmamma da min egen ikke fikk bhgplass. Får 8500 kr pr barn og da holder de bleier, mat og salver selv. Jeg er barnehagelærer, vet ikke om det har noe å si med tanke på at folk er villige til å betale den prisen. Men tro ikke at det er noen enkle jobb. Det er beintøft med tre 1 - åringer å følge opp hele dagen + at du har null forutsigbarhet over arbeidsdagene dine. Du kan risikere å jobbe laaaange dager. Pluss at den fredagen du trodde de skulle bli hentet kl tre, skjer det noe på jobben til foreldrene som gjør at de ikke kommer før halv fem... Anonymous poster hash: fb71b...ad4
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #6 Skrevet 7. januar 2016 Jeg er dagmamma da min egen ikke fikk bhgplass. Får 8500 kr pr barn og da holder de bleier, mat og salver selv. Jeg er barnehagelærer, vet ikke om det har noe å si med tanke på at folk er villige til å betale den prisen. Men tro ikke at det er noen enkle jobb. Det er beintøft med tre 1 - åringer å følge opp hele dagen + at du har null forutsigbarhet over arbeidsdagene dine. Du kan risikere å jobbe laaaange dager. Pluss at den fredagen du trodde de skulle bli hentet kl tre, skjer det noe på jobben til foreldrene som gjør at de ikke kommer før halv fem... Anonymous poster hash: fb71b...ad4 8500 er ikke mer enn kontantstøtte pluss bhg-regninga, så det er en ok pris. Får like mye om man er renholder eller barnehagelærer om behovet er der her er det mange som sliter med å få bhgplass vet jeg. Vet at det er et slit, men nyfødt, 1 åring og toåring er jeg vant til, så klarer 3 som er over året Anonymous poster hash: fae4b...713
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #7 Skrevet 7. januar 2016 Jeg forlenget permisjonen med å ha to barn i tillegg til min egen fra Jan-aug. Jeg tok kontantstøtten i betaling. Det er der prisnivået ligger i min region, og jeg hadde null referanser, så jeg følte ikke at jeg kunne ta betalt mer. Vi hadde en kontrakt jeg fant på nettet hvor alle regler ang mat, åpningstider, sykefravær osv ble avtalt skriftlig. De hadde med bleier, seng og middagsglass. Brødskivemat sørget jeg for. Det var et koslig halvår, men også utrolig krevende! Anonymous poster hash: d77e9...679
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #8 Skrevet 7. januar 2016 ...og jeg gjorde det hvitt, så jeg registrerte inntekten på et eget skjema fra Skatteetaten som gjaldt barnepass i eget hjem. Jeg tjente ikke så mye at det ble noe særlig skatt av det, men da mister man ikke trygderettigheter Bl.a. Google "dagmamma skatt" så burde du finne god info!😊 Anonymous poster hash: d77e9...679
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå