Gå til innhold

mobbing på arbeidsplassen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, jeg er lærling i ett mannsdominere yrke som jeg opplever mobbing.

Jeg opplever at jeg ikke blir spurt om å jobbe i helger, opplever skriking og frekke/slemme kommentarer. 

jeg får en følelse at jeg ikke er velkommen på jobben...

Dette har gjort at jeg er mye borte fra jobben og at jeg ikke føler meg vel med meg selv.

jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, er det noen av dere som har noen tips til meg?

Anonymous poster hash: fd671...e80

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tillitsvalgt? Ville snakket med sjefen! Sånn kan man ikke ha det.

Anonymous poster hash: c0fa6...b33

Skrevet

Hei.

Jeg er og i ett mannsdominert yrke. Og trives.

Jeg ville snakket med opplæringskontoret.

Kanskje du kan bytte bedrift

Anonymous poster hash: a63ad...b52

Skrevet

Hvis du er mye borte fra jobb, da blir du selvfølgelig heller ikke spurt om å jobbe på helg. Ta deg sammen og møt opp på jobb hver dag!!!

Mannsdominert yrke er tøfft. Damer må jobbe ekstra hardt for å bli likeverdige. Sånn er det, men det blir bedre og bedre.

Plutselig står de og beundrer hvor flink du er, men det må en jobbe for.

Er ikke forskjell på jenter og gutter som ikke møter opp på jobb. Det er ikke akseptabelt. Lærlingetid er ikke skole, der en skulker når en har lyst.

En må vise at en møter opp, og er til å stole på.

En kan ikke være svak og ikke tåle litt motgang når en velger slike yrker, da mister du all respekt.

Vil du fortsette, slutt å synes synd i deg selv, møt opp på jobb, og jobb så svetten renner. Da oppnår du respekt.

Hvis du ikke klarer det så slutt.

Anonymous poster hash: e20de...964

Skrevet

Hvis du er mye borte fra jobb, da blir du selvfølgelig heller ikke spurt om å jobbe på helg. Ta deg sammen og møt opp på jobb hver dag!!!

Mannsdominert yrke er tøfft. Damer må jobbe ekstra hardt for å bli likeverdige. Sånn er det, men det blir bedre og bedre.

Plutselig står de og beundrer hvor flink du er, men det må en jobbe for.

Er ikke forskjell på jenter og gutter som ikke møter opp på jobb. Det er ikke akseptabelt. Lærlingetid er ikke skole, der en skulker når en har lyst.

En må vise at en møter opp, og er til å stole på.

En kan ikke være svak og ikke tåle litt motgang når en velger slike yrker, da mister du all respekt.

Vil du fortsette, slutt å synes synd i deg selv, møt opp på jobb, og jobb så svetten renner. Da oppnår du respekt.

Hvis du ikke klarer det så slutt.

Anonymous poster hash: e20de...964

Skjerp deg!

Evner du ikke å se at dette er mer komplekst enn som så og vil kunne påvirke enhver ansatt sin helse, så burde du aldri ta på deg lederansvar.

Hadde du bedt hun som ble slått i forholdet sitt om å ta seg sammen? Tenkte ikke det nei.

Anonymous poster hash: 7d96a...56f

Skrevet

Dette er absolutt ikke greit HI.

Er selve lederen involvert, eller kan du snakke med denne? Har dere et verneombud?

Og har du hatt større problemer med arbeidsutførelsen på en måte som har betydning for andre og kan være en kilde til frustrasjon? Eller oppleves det du opplever som helt uten forklaring? 

Skrevet

Det er ikke mobbing at en lærling ikke blir spurt om å jobbe i helgen. Lærlinger skal heller ikke være aleine.

Hva er de frekke kommentarene går ut på?

Det er vanlig med ganske røft miljø og humor på slike plasser. Man får ikke sydd puter under armene.

Jeg har også vært lærling og jobbet mange år i mannsdominert miljø. Jeg husker jeg hadde en del episoder som jeg syntes var tøffe da jeg var lærling.Ikke alle av dem ville jeg reagert på i dag.

Anonymous poster hash: 0f741...a65

Skrevet

Meg over her.. Vil bare si at i arbeidslivet blir dem med mye fravær,ikke særlig verdsatt..det gir nok ikke godt inntrykk at du ikke kommer på jobb.

Skrevet

Meg over her.. Vil bare si at i arbeidslivet blir dem med mye fravær,ikke særlig verdsatt..det gir nok ikke godt inntrykk at du ikke kommer på jobb.

I mange slike saker har det vært ille i svært lang tid mens den ansatte fremdeles pliktoppfyllende har dratt seg på jobb, og så oppstår fravær etter hvert som følge av at den ansatte blir utslitt av situasjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...