Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #1 Skrevet 7. januar 2016 Kjenner 2 som har blitt sykmeldt etter å ha blitt sagt opp, fordi de ikke taklet å jobbe videre følelsesmessig/psykisk. Begge er damer som er veldig sosiale og positive. Kan det være en sammenheng med at de som er veldig positive og glade og godt likt til vanlig takler dårligere å bli sagt opp (avvist)? Andre jeg kjenner som er blitt sagt opp og er "mer normale" har gått ut oppsigelsestiden på jobb. (Rogaland, så masse oppsigelser her for tiden) Hvilken typer folk synes du typisk blir sykmeldt i en slik situasjon? Anonymous poster hash: acd6f...9ac
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #2 Skrevet 7. januar 2016 Er jo smart å bli sykemeldt om man tenker økonomisk på det.. Da får du jo gjennomsnitt av hva du har tjent.. Mens dagpenger er på 66% av lønnen eller noe... Anonymous poster hash: 4ea96...8b0
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #3 Skrevet 7. januar 2016 Det er bare en unnskyldning de bruker for å unngå nedgang i lønn. Som sykemeldt beholder de samme lønn På dagpenger får de bare 66% av lønnen sin. Anonymous poster hash: ee71d...403
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #4 Skrevet 7. januar 2016 Jeg vurderer å gå til lege selv. Men hadde aldri forestilt meg å få sykmelding for tiden etter arbeidsforholdet er avsluttet. Er jo det å møte opp på en jobben en har blitt sagt opp ifra som gjør meg syk nå. Ser ikke for meg å være syk når jeg slipper møte opp på jobben lenger. Synes det er flaut å gå til lege pga dette, men vurderer det som sagt sterkt. HI Anonymous poster hash: acd6f...9ac
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #5 Skrevet 7. januar 2016 Det er bare en unnskyldning de bruker for å unngå nedgang i lønn. Som sykemeldt beholder de samme lønn På dagpenger får de bare 66% av lønnen sin. Anonymous poster hash: ee71d...403 Hvordan kan du si det? jeg er ikke populær eller sosial, men jeg er familiens eneste forsørger. Hadde jeg mistet jobben ville vi ha mistet huset, bilen og ungene måtte ha sluttet på aktiviteter osv. Det ville ha vært et så stort sjokk og så stor påkjenning for meg at jeg ville ha gått rett i kjelleren. Anonymous poster hash: c9a5b...c79
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #6 Skrevet 7. januar 2016 Er det sykemelding i oppsigelsestiden du tenker på? Gikk noen dager, og syns der var pyton. Heldigvis er det såpass lite å gjøre at de som er sagt opp i min runde stort sett får gå hjemme, og heller bli kalt inn ved behov. Hater situasjonen, men tror ikke jeg ville ha blitt sykemeldt, heller bitt tennene sammen og holdt ut. Disse folkene skal være referansene mine, og ønsker å forlate bedriften med hodet hevet og godt inntrykk. Anonymous poster hash: 435e4...84a
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #7 Skrevet 7. januar 2016 Det er bare en unnskyldning de bruker for å unngå nedgang i lønn. Som sykemeldt beholder de samme lønn På dagpenger får de bare 66% av lønnen sin. Anonymous poster hash: ee71d...403 Riktig. 👍🏻 Anonymous poster hash: c7a5c...d63
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #8 Skrevet 7. januar 2016 Jeg vurderer å gå til lege selv. Men hadde aldri forestilt meg å få sykmelding for tiden etter arbeidsforholdet er avsluttet. Er jo det å møte opp på en jobben en har blitt sagt opp ifra som gjør meg syk nå. Ser ikke for meg å være syk når jeg slipper møte opp på jobben lenger. Synes det er flaut å gå til lege pga dette, men vurderer det som sagt sterkt. HI Anonymous poster hash: acd6f...9ac Er du syk da, eller er det bare såret stolthet? Anonymous poster hash: 102e2...4e4
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #9 Skrevet 7. januar 2016 Jeg vurderer å gå til lege selv. Men hadde aldri forestilt meg å få sykmelding for tiden etter arbeidsforholdet er avsluttet. Er jo det å møte opp på en jobben en har blitt sagt opp ifra som gjør meg syk nå. Ser ikke for meg å være syk når jeg slipper møte opp på jobben lenger. Synes det er flaut å gå til lege pga dette, men vurderer det som sagt sterkt. HI Anonymous poster hash: acd6f...9ac Er du syk da, eller er det bare såret stolthet? Anonymous poster hash: 102e2...4e4 Er kvalm, klam i hendene (ikke hele tiden), sviktende hukommelse, dårlig konsentrasjon/glemmer hva jeg holder på med, ustø (sjangler ved kopimaskina) Føler meg rett og slett uvel. Ikke vanlig for meg. Derfor greit å sjekke med lege. Anonymous poster hash: acd6f...9ac
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #10 Skrevet 7. januar 2016 Det er bare en unnskyldning de bruker for å unngå nedgang i lønn. Som sykemeldt beholder de samme lønn På dagpenger får de bare 66% av lønnen sin. Anonymous poster hash: ee71d...403 Hvordan kan du si det? jeg er ikke populær eller sosial, men jeg er familiens eneste forsørger. Hadde jeg mistet jobben ville vi ha mistet huset, bilen og ungene måtte ha sluttet på aktiviteter osv. Det ville ha vært et så stort sjokk og så stor påkjenning for meg at jeg ville ha gått rett i kjelleren. Anonymous poster hash: c9a5b...c79 Kanskje på tide å tegne en forsikring som dekker mellomlegget mellom dagpenger og vanlig lønn da? Anonymous poster hash: ee71d...403
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #11 Skrevet 7. januar 2016 Kunne lett vurdert det selv hvis jeg ble sagt opp. Lite lystbetont å stå i en jobb der du har blitt vurdert ikke verdig å gå videre. Anonymous poster hash: 886c9...d5b
the amazing spidermamma Skrevet 7. januar 2016 #12 Skrevet 7. januar 2016 De jeg kjenner som har vært sykemeldt i oppsigelsestiden, har vært det av andre grunner enn at de er sosiale og positive. I bedrifter som nedbemanner, er det ofte lange perioder med uro og usikkerhet i perioden før de begynner nedbemanningen. Da blir det grobunn for mye mistenksomhet, engstelse, mistro osv. Man går rundt og lurer på hvem som blir valgt og hvem som må ut, og man blir redd for å gjøre feil. Hvis man da er en av de som mister jobben, er det ganske tøft å skulle møte på jobb hver dag og vite at man er en av de som var for 'dårlig' til å få bli igjen, mens du kanskje til og med må lære opp de kollegaene som overtar oppgaver som blir igjen når du slutter. Jeg kjenner også en som ble mobbet ut av en jobb av sjefen. Hun sa opp selv, men var sykemeldt ut oppsigelsestida.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #13 Skrevet 7. januar 2016 Jeg vurderer å gå til lege selv. Men hadde aldri forestilt meg å få sykmelding for tiden etter arbeidsforholdet er avsluttet. Er jo det å møte opp på en jobben en har blitt sagt opp ifra som gjør meg syk nå. Ser ikke for meg å være syk når jeg slipper møte opp på jobben lenger. Synes det er flaut å gå til lege pga dette, men vurderer det som sagt sterkt. HI Anonymous poster hash: acd6f...9ac Blir man oppsagt på en ufin måte (slik jeg ble) går man rett i kjelleren. Da trenger man tid for å bygge seg opp psykisk før man søker nye jobber. Hadde ingenting med økonomi å gjøre for min del. Jeg fikk sjokk av at jeg ble sagt opp (trodde jeg skulle bli permittert) og måten det ble gjort på (skikkelig iskaldt og ondskapsfult). Anonymous poster hash: cd9a4...fe4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå