Gå til innhold

smalt bekken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Fødte min førstefødte i høst, og fødselen endte opp i ks pga. trangt bekken (stort barn).

Vi planlegger to tette, men jeg vil nødig gå gjennom en slik fødsel igjen. Samtidig ønsker jeg selvfølgelig å føde vaginalt. har vært å tatt mål av bekkenet mitt og det viser at jeg har en sum utgang på 29,5.

Noen med erfaringer rundt normal fødsel med trangt bekken? Hva er målene dine?

Tusen takk for alle svar

Anonymous poster hash: 95700...1c0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg aner ikke målene mine, men jeg produserer barn på nærmere 5 kg og det er det for smalt til.

Ble planlagt snitt med yngste

Anonymous poster hash: 0213a...d9a

Skrevet

Altså maks 29,5 i hodeomkrets? De færreste babyer har vel så lite hode. Sa de ingenting der du var og måkte bekkenet? Jeg ville kontaktet fødeavdelingen du var på sist og bedt om en samtale med en fødselslege. De kan si noe om det er realistisk at du kan føde vaginalt eller bør ha planlagt keisersnitt. Det har nok ingenting å si hvor lenge det er mellom barna.

Skrevet

fikk tilsendt målene etter undersøkelse, så de sa ingenting da jeg var der. :/ 

Skrevet

fikk tilsendt målene etter undersøkelse, så de sa ingenting da jeg var der. :/

Men det er vel målt når du ikke er gravid, før en fødsel glir jo bekkenet fra hverandre for å gi plass til barnet...?

Anonymous poster hash: 0213a...d9a

Skrevet

ja, det er målt etter fødsel. :) 

Skrevet

Har smalt bekken selv (ikke røntgenmålt, bare vurdert av lege/gynekolog. 47 kg og 162 cm. Men det gikk greit å føde begge barna på 3,2 og 3,5 kg. De sa at det var veldig sjelden barnet ikke var tilpasset den moren det skulle fødses av i størrelse, men i ditt tilfelle høres det jo ut som den teorien sprakk. Var barnet større enn gjennomsnittet? Hvis det var et ekstra stort barn denne gangen så er det vel mulig at det kan gå bedre neste gang. Vil tro de følger med på og gjør vektestimering i såfall. Hvis dette barnet ikke var noe over snittet så vil jeg kanskje tro at planlagt keisersnitt neste gang er en løsning?

Anonymous poster hash: 07852...0e7
Skrevet

barnet var over fire kilo, så større enn gjennomsnittet. tusen takk for alle svar. :) 

Skrevet

dytter i håp om flere erfaringer :) 

Skrevet

Fikk rtg av bekken etter at fødsel endte i katastrofe snitt. Viste at bekkenet var for trangt, fikk planlagt KS neste gang.

Anonymous poster hash: cdf6b...908

Skrevet

Fikk rtg av bekken etter at fødsel endte i katastrofe snitt. Viste at bekkenet var for trangt, fikk planlagt KS neste gang.

Anonymous poster hash: cdf6b...908

husker du hva målene dine var? :) 

Skrevet

Husker ikke målene, men fikk planlagt ks med begge pga dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...