Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #1 Skrevet 7. januar 2016 Jeg har gått til en flott psykolog noen ganger pga problemer i ekteskapet. Og la merke til t det var en flott mann på alle måter allerede første timen, men klarer da som regel å kunne omgås det motsatte kjønn uten å ta helt av. Jeg har nå hatt fem timer, og for hver time merker jeg at jeg blir mer og mer betatt av mannen. Jeg drømmer meg totalt bort og det tar mye fokus. Han er dyktig, så det er ingenting han har sagt eller gjort feil for å få meg til å tro at han er på samme plan som meg. Med ekteskapsproblemer blir også sex et tema, og det å snakke med denne mannen jeg liker så godt om akkurat sex...Det gjør det ikke akkurat enklere å stoppe å drømme. Jeg skal bare gå til han et par ganger til, og så ser jeg han sannsynligvis aldri igjen. Men jeg lurer på om det er riktig av meg å ta opp dette "problemet" uansett? Jeg føler nesten for å få hjelp til å forstå det jeg føler nå. Jeg vet det er komplett idioti av meg å føle på denne måten, og jeg er fullstendig klar over at han ikke kommer til å kaste seg over meg på neste time (I wish ;-)) Ville dere tatt det opp på neste time eller bare holdt kjeft? Vet ikke om det er slike ting man tar opp en gang, eller om man bare vil bli sett på som alvorlig mentalt forstyrret ;-) Selv om det kanskje hadde vært greit å få klarhet i det eventuelt! Haha Anonymous poster hash: a255f...133
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #2 Skrevet 7. januar 2016 Ville ikke tatt det opp. Du er snart ferdig der Anonymous poster hash: b51c3...9c3
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #3 Skrevet 7. januar 2016 Det er foresten heller ikke så vanskelig å forstå følelsene om du ser gode kvaliteter i han og sliter i ekteskapet. Bare husk at han er på jobb, han er ikke en du har truffet ute som lytter til alt du har å si og som du kran prate om sex med. Ikke nødvendigvis en reell "forelskelse" Anonymous poster hash: b51c3...9c3
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #4 Skrevet 7. januar 2016 Er nok et vanlig fenomen det der. Anonymous poster hash: 79bbb...23e
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #5 Skrevet 7. januar 2016 Takk! :-) Nei hadde en slik mann eksistert i virkeligheten hadde jeg rømt fra mannen for lenge siden. Haha neida, men jammen hadde det gitt meg problemer. Jeg får prøve å tenke at han sikkert er helt grusom privat, men det er vanskelig å forestille seg. Puuih skikkelig hardt å være betatt Anonymous poster hash: a255f...133
Iiiiik Skrevet 7. januar 2016 #6 Skrevet 7. januar 2016 Det er jo veldig vanlig å bli betatt eller forelsket i terapeuten sin. Tror det blir tematisert i utdanningen til mange i den typen yrker også. Man møter et menneske som forstår, lytter, gjør sitt aller beste for å hjelpe til når livet er vanskelig. Dessuten inneholder jo ofte forelskelse også en idealisering, og det er ikke jevnt fordelt hvor mye makt man har. Denne følelsen av å trenge den andre (altså terapeuten) kan også forsterke en forelskelse. Vet ikke helt hva det skal føre til å snakke med ham om det. Han kan kanskje hjelpe deg å sortere, men det høres ut som om du klarer det fint selv.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #7 Skrevet 7. januar 2016 Det er helt vanlig og noe han garantert opplever hele tiden. Han har sikkert 10 andre kvinnlige pasienter som føler akkurat som du. Den kjekke, empatiske og forståelsesfulle "redningsmannen" i en vanskelig tid... Anonymous poster hash: 3969d...77b
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #8 Skrevet 7. januar 2016 Takk for svar :-) Det hadde kanskje ikke føltes bra å si det høyt! Jeg klarer meg helt bra i timene, men kjenner jeg sliter max når vi står i døra for å avslutte. Han står cm unna, ser meg i øynene og spør om jeg har det bra. Og stryker meg på armen. Det er i de øyeblikkene jeg kjenner at jeg nesten dør, og får lyst til å buse ut med at det ikke er det minste ok å føle slik. I stedet nikker jeg, smiler og går min vei. Så grunnen til å si i fra ville være at det hadde vært et ærlig svar i stedet for å si at alt er ok. Men så ser jeg at det er dumt tema når det kun er et par ganger igjen. HI Anonymous poster hash: a255f...133
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #9 Skrevet 7. januar 2016 Men det er jo ikke unormalt og galt at du føler tiltrekning mot et menneske som utviser omsorg Ove for deg, selv om det er profesjonelt fra hans side. Så hva tenker du poenget med å fortelle er? Du har fler som har fortalt at det er vanlig, ingenting å skamme seg for, du skal straks avslutte. Jeg kan ikke helt se hensikten med å ta opp temaet, men kan forstå følelsen din. Anonymous poster hash: b51c3...9c3
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #10 Skrevet 7. januar 2016 Takk kjære dere! :-) Alt føles litt enklere etter man har sagt det til noen, og kanskje godt jeg skrev det her istedet for å si det til han. Når man er betatt brenner man ofte etter å fortelle noen, og dette kunne jeg ikke fortalt min aller nærmeste venninne en gang. Anonymous poster hash: a255f...133
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #11 Skrevet 14. januar 2016 Like håpløst betatt enda, eller enda mer... Nå sist time fortalte han meg at han syntes jeg var vakker og intelligent. Han kommenterte også utstrålingen min, og da timen var over fikk jeg en lang og god klem. Sukk! Dette hjelper jo ikke i det hele tatt for å bli mindre betatt :-( Vet det er jobben hans å få meg til å føle meg bra, men pokker heller da! Hahaha Hvordan komme over et crush? Ta en iskald dusj før og etter neste time? Jeg vet at jeg ikke kan prøve meg på psykologen min, men dette opptar tankene mine noe så til de grader! Anonymous poster hash: a255f...133
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #12 Skrevet 14. januar 2016 Jeg ble fryktelig betatt av gynekologen som fulgte meg opp i svangerskapet. Dette er straks 3 år siden, men jeg er fortsatt like betatt😳 Anonymous poster hash: 3c0d3...263
Snart 4 små!!! Skrevet 14. januar 2016 #13 Skrevet 14. januar 2016 Er det sånn at du vil at det skal skje noe da?
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #14 Skrevet 14. januar 2016 Jeg har aldri fått klem av psykologen. Ikke vært i nærheten engang! Han har aldri tatt på meg, kanskje med unntak av første gangen, da vi muligens håndhilste. Han har heller aldri sagt jeg er vakker, enda jeg er det 😛 Så han din høres ikke helt profesjonell ut, spør du meg 🙊 Anonymous poster hash: dff16...932
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #15 Skrevet 14. januar 2016 Et klassisk tilfelle. Ta det opp om du vil,han har garantert hørt det samme mange ganger før,og har sikkert et standardsvar til deg. Anonymous poster hash: 4157d...39c
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #16 Skrevet 14. januar 2016 Jeg har aldri fått klem av psykologen. Ikke vært i nærheten engang! Han har aldri tatt på meg, kanskje med unntak av første gangen, da vi muligens håndhilste. Han har heller aldri sagt jeg er vakker, enda jeg er det Så han din høres ikke helt profesjonell ut, spør du meg Anonymous poster hash: dff16...932 Jeg fikk klem av psykologen min da jeg skulle slutte der. Han sa også masse fint til meg, helt klart et ledd i å få meg til å føle meg bedre da jeg hadde veldig lav selvtillit. Og jeg var også betatt. Tok det ikke så tungt da, jeg visste det var normalt og ikke "ekte følelser", bare nøt følelsen så lenge det varte. Gikk over noen uker etter at jeg sluttet hos han. Anonymous poster hash: 2eb9b...8f0
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #17 Skrevet 14. januar 2016 Jeg må kanskje si ifra nå, for da kan han kanskje hjelpe meg å styre unna det som gjør meg enda mer betatt. Jeg må jo innrømme at jeg ikke hatt strittet i mot akkurat om han prøvde seg. Vi går alltid over den oppsatte tiden, og neste gang har han satt meg opp på den siste timen han har på ettermiddag. At det er siste timen den dagen vet jeg fordi han sa det da han satt opp timen. Jeg må bruke alt jeg har av viljestyrke for å ikke kaste meg over mannen nå, men skal selvfølgelig holde meg. HI Anonymous poster hash: a255f...133
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå