Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #1 Skrevet 7. januar 2016 Hei!2. juledag ble jeg sendt på sykehuset av jordmorvakta fordi jeg hadde vondt i fundus (midten, mot høyre side), litt høyt blodtrykk og var kvalm.De tok blodprøver, sjekket fosterlyd o.l., og fant ut at jeg ikke har svangerskapsforgiftning, og de konkluderte med at jeg hadde fått influensa eller noe. Det har nå gått to uker, og jeg har ennå vondt i fundus, er kvalm, ser stjerner og er i generelt dårlig form. Har egentlig alle symptomene på svangerskapsforgiftning, men har sjekket blodtrykk og urin to ganger bare den siste uken. Ingen utslag, og BT er fint.Er det flere som har opplevd dette?Er i uke 33+1 forresten :-) Anonymous poster hash: 09578...817
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #2 Skrevet 7. januar 2016 Smerter øverst i magen på høyre side er for det første ikke et tegn på preeklampsi, men et tegn på HELLP. HELLP innebærer at blodplatene har begynt å bryte sammen og at leveren ikke har det bra, får du HELLP vil man ganske så kjapt stryke med, det at du har hatt dette er par uker vil jo tyde på at det ikke er HELLP, all den tid du fortsatt er i live. Svangerskapsforgiftning Indikeres v at 3 av følgende symptomer er tilstede samtidig; Protein i urin Hodepine Ser stjerner Økende BT/høyt BT Vann i kroppen Da må man foreta en ul for å sjekke motstrøm i navlestrengen og blodårene til livmor. Om du er urolig bør du be om å få en slik undersøkelse for å utelukke svangerskapsforgiftning. Jeg har hatt HELLP i første svangerskapet og preeklampsi i det andre svangerskapet. Anonymous poster hash: bc9b8...1ff
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #3 Skrevet 7. januar 2016 Smerter øverst i magen på høyre side er for det første ikke et tegn på preeklampsi, men et tegn på HELLP. HELLP innebærer at blodplatene har begynt å bryte sammen og at leveren ikke har det bra, får du HELLP vil man ganske så kjapt stryke med, det at du har hatt dette er par uker vil jo tyde på at det ikke er HELLP, all den tid du fortsatt er i live. Svangerskapsforgiftning Indikeres v at 3 av følgende symptomer er tilstede samtidig; Protein i urin Hodepine Ser stjerner Økende BT/høyt BT Vann i kroppen Da må man foreta en ul for å sjekke motstrøm i navlestrengen og blodårene til livmor. Om du er urolig bør du be om å få en slik undersøkelse for å utelukke svangerskapsforgiftning. Jeg har hatt HELLP i første svangerskapet og preeklampsi i det andre svangerskapet. Anonymous poster hash: bc9b8...1ff Takk for svar! Spørs om jeg må spørre om en UL da, for jeg bekymrer meg naturligvis :-/ Synes bare det er så rart at jeg har symptomer, og at BT går opp, for så å gå ned igjen.. Glemte å nevne at jeg har vann i kroppen, forresten! Anonymous poster hash: 09578...817
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #4 Skrevet 7. januar 2016 Smerter øverst i magen på høyre side er for det første ikke et tegn på preeklampsi, men et tegn på HELLP. HELLP innebærer at blodplatene har begynt å bryte sammen og at leveren ikke har det bra, får du HELLP vil man ganske så kjapt stryke med, det at du har hatt dette er par uker vil jo tyde på at det ikke er HELLP, all den tid du fortsatt er i live. Svangerskapsforgiftning Indikeres v at 3 av følgende symptomer er tilstede samtidig; Protein i urin Hodepine Ser stjerner Økende BT/høyt BT Vann i kroppen Da må man foreta en ul for å sjekke motstrøm i navlestrengen og blodårene til livmor. Om du er urolig bør du be om å få en slik undersøkelse for å utelukke svangerskapsforgiftning. Jeg har hatt HELLP i første svangerskapet og preeklampsi i det andre svangerskapet. Anonymous poster hash: bc9b8...1ff Smerter i magen mellomgolvet kan være symptom på preeklampsi ja. HEELP starter ofte med preeklampsi og har mange like symptomer. Anonymous poster hash: a68a6...ef0
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2016 #5 Skrevet 8. januar 2016 Smerter øverst i magen på høyre side er for det første ikke et tegn på preeklampsi, men et tegn på HELLP. HELLP innebærer at blodplatene har begynt å bryte sammen og at leveren ikke har det bra, får du HELLP vil man ganske så kjapt stryke med, det at du har hatt dette er par uker vil jo tyde på at det ikke er HELLP, all den tid du fortsatt er i live. Svangerskapsforgiftning Indikeres v at 3 av følgende symptomer er tilstede samtidig; Protein i urin Hodepine Ser stjerner Økende BT/høyt BT Vann i kroppen Da må man foreta en ul for å sjekke motstrøm i navlestrengen og blodårene til livmor. Om du er urolig bør du be om å få en slik undersøkelse for å utelukke svangerskapsforgiftning. Jeg har hatt HELLP i første svangerskapet og preeklampsi i det andre svangerskapet. Anonymous poster hash: bc9b8...1ff Smerter i magen mellomgolvet kan være symptom på preeklampsi ja. HEELP starter ofte med preeklampsi og har mange like symptomer. Anonymous poster hash: a68a6...ef0 Var det jeg mente også, og mente det var det jordmor sa, men jeg ble litt stressa da hun ringte til føden osv, så tenkte bare jeg hadde hørt feil.. :-) Men takk for svar! Anonymous poster hash: 09578...817
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå