Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #1 Skrevet 7. januar 2016 En på skole og en i barnehage. Skolebarnet går selv til skolen. Hvem drar i barnehagen om pappaen starter 7.30? Hvem står opp med ungene og lager frokost? Anonymous poster hash: 69a8a...d58
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #2 Skrevet 7. januar 2016 Far tar barna til bhg når jeg er i permisjon og omvendt når han går ut. Anonymous poster hash: 27d36...cc2
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #3 Skrevet 7. januar 2016 Og hvem gjør det når pappaen har permisjon eller når begge starter i jobb igjen? Anonymous poster hash: 69a8a...d58
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #4 Skrevet 7. januar 2016 Jeg leverer når far går ut i permisjon. Når begge begynner i jobb, leverer vi sammen. Vi samkjører til jobb. Anonymous poster hash: 27d36...cc2
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #5 Skrevet 7. januar 2016 Jeg leverer begge. Meg og tre unger ut av huset og følger eldstemann til skolen til 8.25, så går vi i barnehagen. Men så er vi så så heldige at vi har alt bare minutter unna... Anonymous poster hash: bfc60...632
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #6 Skrevet 7. januar 2016 For meg er det en selvfølge at jeg gjør det, hvorfor i alle dager skal barnehagebarnet i barnehagen så tidlig når mamma er hjemme? Jeg har levert i barnehagen mellom 9 og 9.30 (kjernetid fra 9.30) og hentet igjen klokken 15 når jeg har hatt permisjon. Har latt barnet få en fridag i uken også, noen ganger to. Noe av det beste med permisjon er jo rolige morgener uten stress og kortere dager i barnehagen for eldre søsken. Anonymous poster hash: b8c01...c02
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #7 Skrevet 7. januar 2016 Far leverer i bhg. Kjører hjemmefra 7.30 Ordner også matpakke og frokost. Anonymous poster hash: 9ab20...e66
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #8 Skrevet 7. januar 2016 Jeg både kjører og henter. Fordi jeg vil de skal ha korte dager. Men noen dager hadde det vært kjekt med litt hjelp på morgenen. Anonymous poster hash: a2338...3d2
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #9 Skrevet 7. januar 2016 pappa leverer i bhg, de drar sånn 06.50, så står jeg opp med bror 07.20 med storebror som skal med buss. Jeg henter i bhg så hun ikke får så lange dager. Så henter far på sfo når han kommer fra jobb, storebror vil gjerne være på sfo til minst 15.30, og det syns jeg er greit da det ikke er noen barn i nabolaget som ikke er på sfo. Anonymous poster hash: a3e48...d51
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #10 Skrevet 7. januar 2016 For meg er det en selvfølge at jeg gjør det, hvorfor i alle dager skal barnehagebarnet i barnehagen så tidlig når mamma er hjemme? Jeg har levert i barnehagen mellom 9 og 9.30 (kjernetid fra 9.30) og hentet igjen klokken 15 når jeg har hatt permisjon. Har latt barnet få en fridag i uken også, noen ganger to. Noe av det beste med permisjon er jo rolige morgener uten stress og kortere dager i barnehagen for eldre søsken. Anonymous poster hash: b8c01...c02 Fordi vi kun har en bil og den er vi avhengig av for å levere og kjøre på jobb. Og da må pappaen levere ettersom han trenger bilen på jobb. Jeg henter tidlig da. Det kan jeg ta som del av lang gåtur + buss et stykke. Anonymous poster hash: 78786...79c
Serepta Skrevet 7. januar 2016 #11 Skrevet 7. januar 2016 Jeg leverte og hentet selvsagt i bhg da jeg var hjemme med minste. Da fikk eldste et år med roligere morgener og kortere dager.
**snuskeluska** Skrevet 7. januar 2016 #12 Skrevet 7. januar 2016 Da jeg var i permisjon leverte pappan (slik at alltid gjør ellers også) i barnehagen ca 08 og jeg hentet tidlig hver dag. Hentet 13.30-tiden.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #13 Skrevet 7. januar 2016 Permisjon med nr fem. To i bhg og to på skole. Mannen drar tidlig på jobb. Jeg står opp og ordner alt med barna. Sender skolebarna på skolen, og koser meg med de minste. Leverer 0930, da bhg ønsker at barna skal være der til den tiden. Anonymous poster hash: 60f7f...c62
TPK Skrevet 7. januar 2016 #14 Skrevet 7. januar 2016 Jeg leverer, fordi far begynner på jobb kl 7. Bhg åpner 7. Han henter hvis ikke jeg allerede har gjort det. Ellers har de fri innimellom også, og null terskel for å holde de hjemme når de er småsyk o.l.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #15 Skrevet 7. januar 2016 Jeg, leverer 9.30-10.00. Men skulle ønske at faren kunne levere, da jeg har en baby som ikke sover på natten, best på morgenkvisten. Når jeg henter/leverer går den første og siste duppen til babyen bort på dette (funker ikke å legge over i vogn når vi kommer hjem, bare våkner) dvs 20 min dupp formiddag og ettermiddag. Blir ikke mulighet for å ta igjen litt søvn på dagtid. Anonymous poster hash: 2db3a...fb8
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #16 Skrevet 7. januar 2016 Vår BHG og SFO åpner ikke før 7:30, så om far startet på jobb da ville han uansett ikke hatt mulighet til å levere. Hos oss må far dra hjemmefra før BHG åpner (før kl 7) så det er jeg som følger til BHG og SFO. Far står opp tidlig og ordner med stell og frokost til de største mens jeg ordner med babyen og meg selv. De største setter seg for å spise når han går og jeg ordner da vider med pakking av sekker og følging. Om far kunne dratt senere til jobb ville det vært naturlig at han også fulgte de største til BHG og SFO. Begge våre er oppe ca kl 6:00 og liker å komme tidlig i BHG/SFO så å levere dem sent er ikke aktuelt (har forsøkt noen ganger men de liker det ikke, så respekterer derfor dette og leverer dem tidlig.) Far er ikke hjemme før 16:30 til vanlig så det er også jeg som henter. Om han slutter tidligere henter ham dem eller vi går sammen. Anonymous poster hash: edcf1...7a6
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #17 Skrevet 7. januar 2016 Jeg har levert. Vil ikke sende bhgbarnet i bhg så tidlig som når pappaen drar. I tillegg har han arbeidsbil, som egentlig ikke barnet kan sitte i.. (Mye styr med å skru av airbagen osv.. ) Når han var i perm, så leverte jeg. For jeg hadde bilen.. Han kunne ikke bruke arbeidsbilen i permisjonen sin, det hendte på fine dager at han syklet til bhg med sykkelvogn og leverte han da.. Anonymous poster hash: 8047b...014
Snøfnugg75 Skrevet 7. januar 2016 #18 Skrevet 7. januar 2016 Far leverer når eg har permisjon og eg hentar tidleg. Unntak når det passar seg slik og storesøsken har hatt behov for lange morgonar.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #19 Skrevet 7. januar 2016 Jeg er hjemme med 2 åring. Kjører de eldste og ordner alt med barn og hus. Mannen jobber og tjener penger til familien 😊 fungerer veldig bra her. Han tar de 2 eldste på svømming, kino , etc minst 1 gang i uken. 😊 jeg gjorde alt med barna +hus når jeg var i permisjon også. Han kjører de eldste kun om minste er syk etc. Veldig glad i denne ordning 😊 Anonymous poster hash: 6394d...d5a
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #20 Skrevet 7. januar 2016 Han kjører skolebarnet til skolen på vei til jobb, mens jeg følger barnehagebarnet til bhg litt senere (9.30) Anonymous poster hash: 8037a...6f6
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #21 Skrevet 7. januar 2016 Varierer ser jeg. Vi varierer her også. Ofte går jeg til barnehagen før 9.30 en gang, og når faren har ettermiddagsvakt er han hjemme med babyen mens jeg kjører til bhg. Jeg står opp med alle ungene hver dag og fikser matpakker (lunsj og evt frokost) dersom far skal kjøre før jobb. Han står opp fem minutter før de må dra. Jeg bare lurte på om jeg var et '8.mars-troll' (som han kalte meg i morges) fordi heg ville han skulle kjøre til bhg og han hadde dårlig tid. (Kom seg seint opp) Det er-14 grader og vind i dag og jeg ville ikke ta ut babyen. Hi Anonymous poster hash: 69a8a...d58
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #22 Skrevet 7. januar 2016 Varierer ser jeg. Vi varierer her også. Ofte går jeg til barnehagen før 9.30 en gang, og når faren har ettermiddagsvakt er han hjemme med babyen mens jeg kjører til bhg. Jeg står opp med alle ungene hver dag og fikser matpakker (lunsj og evt frokost) dersom far skal kjøre før jobb. Han står opp fem minutter før de må dra. Jeg bare lurte på om jeg var et '8.mars-troll' (som han kalte meg i morges) fordi heg ville han skulle kjøre til bhg og han hadde dårlig tid. (Kom seg seint opp) Det er-14 grader og vind i dag og jeg ville ikke ta ut babyen. HiAnonymous poster hash: 69a8a...d58 Hjelpes -jeg hadde sagt tydelig ifra at jeg ikke ville gått med på en slik fordeling om ikke han hadde en meeeeget god grunn til å ikke gidde å stå opp med barna på lik linje! F.eks om han hadde vært oppe med babyen på natta, kommet sent i seng pga jobb el. Tipper heller det er du som er oppe på natta med babyen? Er ikke rettferdig at han ikke skal "jobbe" like mange timer som du -og det å ordne med barn kan godt sammenlignes med jobb mange ganger... Håper dere finner en løsning som fungerer for dere begge -lykke til Anonymous poster hash: edcf1...7a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå