Gå til innhold

Noen som kan litt om bytte av vakter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobbet nyttårsaften (natt til 1.dag) for min kollega. Tok den kun pga det er 133% pga helligdag. Men ser nå at det ikke er lagt inn noe helligdagtillegg på timelisten min, og at det står bytte på vakten. Det var ikke noe bytte, hun gav bort vakten til meg. Regner med det er hun som får helligdagtillegget da siden den var i hennes turnus? Blir så irritert....

Anonymous poster hash: d3614...2d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må jo si fra til de som sitter med lønnen.

Skrevet

Vakten er jo allerede lagt inn i hennes turnus, så hun får tillegget, mens du får timelønn. Du må jo avklare slikt på forhånd, jeg hadde ikke betalt deg for den vakten, hvis det ikke allerede foreligger en avtale om betaling da....

Anonymous poster hash: 765ff...351

Skrevet

Ja, hun ville gi bort vakten til meg. Noe som var greit. Selvfølgelig skal jeg ha tillegget, det var jeg som var på jobb og ikke hun. Om hun så må betale meg fra egen lomme så skal jeg ha de pengene. Ellers hadde jeg aldri tatt vakten.

HI

Skrevet

Hun får tillegg. Vi har fast avtale oss imellom på jobb å betale hverandre ved bytte.

Anonymous poster hash: e356a...3e5

Skrevet

Hvis bytte er godkjent av leder, skal du få tilleggene. Det skal de ordne i det datasystemet dere har.

Skrevet

Det er godkjent ja, snakket med leder før jeg dro av vakt så de skulle se på det :) takk for svar.

Skrevet

Det er ikke verre enn at du snakker med damen du byttet med. Hvis hun får tillegget betaler hun deg det du skal ha, hvis ikke får du det på neste lønn😊

Anonymous poster hash: 1f448...aaf

Skrevet

Den som går vakta skal ha tillegget :)

Hilsen tillitsvalgt NSF

Anonymous poster hash: b2b7a...ab6

Skrevet

Man får selvfølgelig ikke tillegg om man ikke er på jobb.. Så du skal ha det! Gikk hun ikke vakta regner jeg med den ble slettet inni datasystemet? Her må vi godkjenne bytte med avdelingsleder..

Anonymous poster hash: 39747...019

Skrevet

Vakten er jo allerede lagt inn i hennes turnus, så hun får tillegget, mens du får timelønn. Du må jo avklare slikt på forhånd, jeg hadde ikke betalt deg for den vakten, hvis det ikke allerede foreligger en avtale om betaling da....

Anonymous poster hash: 765ff...351

Kjære verden. Er det bra arbeidsmiljø hos dere da? Vanskelig å få byttet vakter? Jeg hadde ikke vært din kollega lenge ihvertfall, og det hadde vært litt synd for deg og arbeidsplassen din.

Du skal ha tilleggene HI det var du som gikk vakten.

Anonymous poster hash: cb6ff...aab

Skrevet

Klart den som har gått vakten skal ha tillegget, om så det må gjøres opp privat.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Bruker dere gat? Det må isåfall legges inn i systemet at bytte skal påvirke lønn.

Det ligger ikke inne i vår GAT.

Hadde noen nå som bytta og da fikk ikke hun som jobba kveld nyttår tilleggene. Det jeg gjorde da var å legge inn helligdagstilegg på hun som jobba manuelt og ga beskjed til HR at de måtte trekke hun andre.

Selvfølgelig kan dere og velge og betale privat

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...