Gå til innhold

Hvordan hadde du reagert dersom du ble beskyldt for...

Anbefalte innlegg

Skrevet

å være "skyldig"/medskyldig i barnefars selvmord fordi han ikke kunne ha samvær uten tilsyn pga hans dårlige og ustabile psykiske helse?

Hvordan skal man liksom reagere på noe sånt??

Anonymous poster hash: 5b102...c4d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hadde jeg glatt ignorert.

Anonymous poster hash: 19c13...b2b

Skrevet

Er det noen som beskylder deg for noe slikt?

Jeg håper jeg hadde greid å forholde meg rolig og bare sagt at ditt hovedansvar var, er og blir dine barns sikkerhet, og at far dessverre ikke var stabil nok psykisk til å ha ansvar for barna alene. At du dessverre ikke kan ta ansvar for hans mentale helse, at det kunne bare han selv gjøre. At det er trist at han var så syk at han endte med å ta selvmord, men at det dessverre ikke var noe du kunne gjort til eller fra.

Om de fortsetter så ville jeg spurt om personen(e) mener det er ansvarlig å overlate barn til en voksen som er så psykisk ustabil?

Og sier de at din eks var ustabil fordi han ikke fikk ha barna uten tilsyn, da ville jeg bedt dem om å ta en realitetssjekk - at man må ha gode grunner for å få innvilget at samvær kun er med tilsyn, og at de kanskje heller skal akseptere disse grunnene enn å prøve å skylde hans død på deg.

De som ev. beskylder deg for skyld føler trolig skyld selv for at de ikke greide å stoppe ham og derfor trenger de noen andre å skylde på - det er lettere å være sint på deg enn å ta inn over seg sorgen at ikke noe de gjorde eller kunne gjort hjalp.

Anonymous poster hash: 1195f...eb0
Skrevet

Vil anta at dette kom i fra foreldre i sorg og tenkt at de ikke evner og se sannheten, men letter etter en syndebuk. Alle andre skjønner jo at. Noen som er så psykisk ustabil ikke kan ha barn allene.

Anonymous poster hash: 86ef7...36a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...