Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #1 Skrevet 6. januar 2016 Hvor mange kalorier skal gravide spise ca? Fins det app'er for kaloritelling som r å anbefale, evt som er beregnet for gravide? Ønsker å unngå å bli tjukk, da det er det verste som kan skje meg - av ting jeg selv kan styre. (Så ikke begynn å skrik om at barnet kan få for lite næring osv.) Jeg ønsker kun å unngå unødvendig vektoppgang over det som er anbefalt, ikke unngå å gå opp i vekt generelt. Kan ikke trene og kan knapt gå pga bekkenløsning - legen mener det er reel sjans for at jeg blir sengeliggende/krykker/rullestol etterhvert. Derfor er regulering av matinntak den beste måten å unngå å gå opp 15kg+. Hadde trening vært et alternativ hadde det blitt brukt. "Trener" i basseng enn så lenge, men det er ikke akkurat trening føler jeg. Anonymous poster hash: 6d742...d11
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #2 Skrevet 7. januar 2016 Fikk beskjed om å ete ca 1200 kcal ekstra, men eg har tvillingar i veke 25. Så ca 600 kcal ekstra pr dag kanskje, sånn etterkvart iallefall, spørst litt kor langt du er koma i graviditeten din;-) Anonymous poster hash: 88824...b82
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #3 Skrevet 7. januar 2016 Hør heller med en ernæringsfysiolog. Pga det lave aktivitetsnivået du kan få etterhvert er det greit å spise riktig slik at du ikke blir slapp i tillegg. Og gå til behandling. Kanskje kan en fysio eller manuellterapeut gi deg noen tips til hva du kan gjøre for å holde deg i bevegelse uten at det belaster hofter/bekken. Anonymous poster hash: 00031...481
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #4 Skrevet 7. januar 2016 Hør heller med en ernæringsfysiolog. Pga det lave aktivitetsnivået du kan få etterhvert er det greit å spise riktig slik at du ikke blir slapp i tillegg. Og gå til behandling. Kanskje kan en fysio eller manuellterapeut gi deg noen tips til hva du kan gjøre for å holde deg i bevegelse uten at det belaster hofter/bekken. Anonymous poster hash: 00031...481 Takk for svar begge to. Jeg legger meg på 2100-2000kcal og ser hvordan det går. Er i uke 25 nå, gått opp 5-6kg. Tenker at det er helt greit? Eller er det mye? Får finne meg en app. Noen som har en å anbefale? Legen min er ikke så hjelpsom med dette, han sier at jeg bare skal spise det jeg vil 😱 Har fått noen øvelser, men det er ikke noe som hjelper ifht kaloriforbruk. Anonymous poster hash: 6d742...d11
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #5 Skrevet 7. januar 2016 2100-2200kcal mener jeg. Anonymous poster hash: 6d742...d11
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #6 Skrevet 7. januar 2016 Vel, hva med å google deg frem til en skikkelig kilde? Kildekritikk og slikt... Er ikke så veldig vanskelig. https://helsedirektoratet.no/folkehelse/graviditet-fodsel-og-barsel/kosthold-for-gravide Anonymous poster hash: 71bea...143
Pobie Skrevet 7. januar 2016 #7 Skrevet 7. januar 2016 Jeg har lest at man skal spise 300 kalorier ekstra per dag i 3. trimester. Dvs det er ikke mange ekstra kalorier man trenger. Sørg for at kaloriene kommer fra skikkelig mat, ikke godteri og brus osv.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #8 Skrevet 7. januar 2016 Vel, hva med å google deg frem til en skikkelig kilde? Kildekritikk og slikt... Er ikke så veldig vanskelig. https://helsedirektoratet.no/folkehelse/graviditet-fodsel-og-barsel/kosthold-for-gravide Anonymous poster hash: 71bea...143 Fordi jeg lurte på om folk her inne har erfaring ang emnet, råd eller app'er de kunne anbefale. Så tenkte jeg skulle høre. Trodde det var det som var poenget med et slikt forum. Jeg har lest litt ymse, legen og JM sier at jeg ikke skal tenke på vekten og spise det jeg vil (innenfor normalen). Det fungerer ikke for meg, jeg vil gjerne ha noe form for kontroll på hvor mye osv. Anonymous poster hash: 6d742...d11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå