Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #1 Skrevet 6. januar 2016 Men så lei man blir av å kun kle ungene i ullundertøy og kun det! I barnehagen er det (heldigvis) så varmt at om de har ulltrøye og stillongs så kan de ikke ha noe over. Og siden man ikke kan forvente at personalet skal skifte fra vanlig bukse og genser til ull når de skal ut, ja, så springer de rundt som små supermenn i longsene sine. Og alle de fine (og myke og lekevennelige) klærne blir liggende i skapet og kun brukt i helgene. Det er ikke noe stort problem, og mange i verden har større bekymringer enn dette (jeg også, forsåvidt, men det var dette som irriterte meg nå), men jeg lengter mot vår og varmere tider. Anonymous poster hash: 2e0aa...f37
sug lut Skrevet 6. januar 2016 #2 Skrevet 6. januar 2016 Du blir lei av at ungen din har gode klær på for du får ikke brukt de andre kalde klærne? Akkurat.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #3 Skrevet 6. januar 2016 Skal vi bytte liv, Hi. Jeg tar gjerne dine irritasjoner i bytte mot mine reelle problemer! Anonymous poster hash: 9db77...53f
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #4 Skrevet 6. januar 2016 Skal vi bytte liv, Hi. Jeg tar gjerne dine irritasjoner i bytte mot mine reelle problemer! Anonymous poster hash: 9db77...53f Haha jeg har høyst reelle problemer, men jeg har også tenkt tanken at det er synd med alle de fine klærne som blir liggende ubrukt hele vinteren. Litt sløsing liksom. Men det er jo ikke mer enn det - en tanke. Anonymous poster hash: 70913...767
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #5 Skrevet 6. januar 2016 Du blir lei av at ungen din har gode klær på for du får ikke brukt de andre kalde klærne? Akkurat. Neida. Du skjønner sikkert hva jeg mener hvis du prøver? Jeg skriver (som du sikkert såg) at jeg er lei av å kun bruke ullklær når barnet har så mange fine, gode klær som er varme nok til innendørs bruk nå på vinteren, men som blir valgt bort av praktiske årsaker. Jeg er evig takknemlig for å kunne kle barna mine i varme og gode klær (spesielt med tenke på bildene vi får fra andre steder med iskalde og våte småbarn), men den overfladiske delen av meg har lyst å bruke klær som er kjøpt fordi de er både pene og praktiske. Det var et overfladisk innlegg, det vet jeg, men ikke alle irritasjonsmomenter er like store eller alvorlige. Anonymous poster hash: 2e0aa...f37
soleia Skrevet 6. januar 2016 #6 Skrevet 6. januar 2016 Skjønar kva du meinar. Synes det er deilig når våren kjem og ulltøyet kan parkerast til fordel for meir fargeglade klede. Du kan nok kutte ned på innkjøp av fine og leikevenlege klede til vinterbruk. Her går det stort sett i joggebukser utanpå stillongsen ved levering, som så vert liggande i hylla resten av dagen.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #7 Skrevet 6. januar 2016 I og med at vi er så heldige å arve masse klær, har jeg nesten sluttet å kjøpe bomullsklær, for jeg skjønner godt hva du mener For oss er ull gull! men jeg gleder meg til de vår/sommerdagene barna kan bruke andre klær også Anonymous poster hash: 4b7d1...170
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #8 Skrevet 6. januar 2016 Enig, og et annet problem er at ullklærne blir utrolig fort utslitte når de kun går i dette inne i barnehagen. For å gjøre vondt verre, så spiser gutten min på kneet på stillongsen sin mens han leker (en uvane han har lagt seg til) og nå har han hull på alle ulltrøyene! Jeg må begynne å sy på teflonlapper 😂 Anonymous poster hash: 7b680...7c0
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #9 Skrevet 6. januar 2016 Men så lei man blir av å kun kle ungene i ullundertøy og kun det! I barnehagen er det (heldigvis) så varmt at om de har ulltrøye og stillongs så kan de ikke ha noe over. Og siden man ikke kan forvente at personalet skal skifte fra vanlig bukse og genser til ull når de skal ut, ja, så springer de rundt som små supermenn i longsene sine. Og alle de fine (og myke og lekevennelige) klærne blir liggende i skapet og kun brukt i helgene. Det er ikke noe stort problem, og mange i verden har større bekymringer enn dette (jeg også, forsåvidt, men det var dette som irriterte meg nå), men jeg lengter mot vår og varmere tider. Anonymous poster hash: 2e0aa...f37 Jeg har tenkt akkurat det samme! Jeg trodde det bare var jeg som hadde det "luksusproblemet" Syns de blir kjedelig å ha på småen ull hver dag når vi egentlig har så mange andre fine klær. Godt å høre at vi er flere Anonymous poster hash: 5b971...1c7
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #10 Skrevet 7. januar 2016 Godt at noen forsto hva jeg mente uten å bite hodet mitt av Det er klart at det er et filleproblem, men har man ikke noen av dem også da? Ikke alt kan gjelde liv og død. Jeg måtte smile litt da jeg leverte i barnehagen i dag, det var ullongs i alle farger og merker. Det er nok riktig at vi er en ullnasjon hvor man har lett for å følge strømmen Hi Anonymous poster hash: 2e0aa...f37
Gjest Sekretøsa Skrevet 7. januar 2016 #11 Skrevet 7. januar 2016 Jeg har heldigvis lært etter 3 unger så nå kjøper jeg knapt vanlige klær til vinteren. Blir aldri brukt likevel! Var kjekt med jenta da, hun kunne ha kjoler over!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #12 Skrevet 7. januar 2016 Jeg er også lei av å bruke bare den mørkeblå active-ulla fra Devold, men jeg pynter den opp med fargeglade t-skjorter over. Da spares ulla også for noen vask. Ikke blir det for varmt heller 😊 Anonymous poster hash: 75bf7...37e
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #13 Skrevet 7. januar 2016 Guttungen insisterer på og ha tskjorter over ulla. Kan jo ikke gå ut uten angrybirds vet du. Anonymous poster hash: c00ae...99f
Gjest Darwinia:-) Skrevet 7. januar 2016 #14 Skrevet 7. januar 2016 (endret) Skal vi bytte liv, Hi. Jeg tar gjerne dine irritasjoner i bytte mot mine reelle problemer! Anonymous poster hash: 9db77...53f Haha jeg har høyst reelle problemer, men jeg har også tenkt tanken at det er synd med alle de fine klærne som blir liggende ubrukt hele vinteren. Litt sløsing liksom. Men det er jo ikke mer enn det - en tanke. Anonymous poster hash: 70913...767 Da kjøper du mindre "fine" klær og mer ullklær. Problemet løst😊Har vært der selv:-) Endret 7. januar 2016 av Darwinia:-)
Mostly Harmless Skrevet 7. januar 2016 #15 Skrevet 7. januar 2016 Men er det noen som har gode tips til lapping av ullklær? Jeg lapper allerede alle joggebuksene preventivt, fordi guttungen sliter dem sønder og sammen på null komma svisj. Synes det er vanskelig å få sydd lapper på knærne på ulla uten at det blir ny svakhet i sømmen. Og den er hull på knærne etter tre dager i barnehagen... Du som nevnte teflonlapper, det var en spøk, eller? Haha, litt desperat, her...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå