Gå til innhold

Takknemlighet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lager liste hver kveld på hva jeg er takknemlig for.

I dag fylte jeg en side med 29 linjer. Det er godt å tvinge seg til å finne det fokuset i hverdagen.

Anonymous poster hash: 33f91...987

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig bra! Viktig å tenke på.

Anonymous poster hash: b2757...33d

Skrevet

Så flott, det er nok noe de fleste burde bli flinkere til.

Tror jeg skal starte med det og, bare ikke i dag. For har en skikkelig dritt dag.

Anonymous poster hash: 71671...989
Skrevet

For en flott ting. Det skal jeg også begynne med👍🏻

Anonymous poster hash: 222bd...f58

Skrevet

Det har jeg "alltid" gjort. Skriver ikke liste, men tenker over det når jeg legger meg. Så blir en slags mental liste i stedet for fysisk :) Viktig å være bevisst på alt det gode man har i livet, uansett om det ser mørkt ut. Hjelper meg til å sove bedre også :)

Anonymous poster hash: 965ec...87d

Skrevet

Skal prøve det jeg også, selv om livet er mørkt nå. Men kanskje nå jeg trenger det mest da

Anonymous poster hash: c6f0b...399

Skrevet

Jeg gjør det med barna også slik at de lærer seg å se at de små tingene også gir glede. Vi kaller det for "3 fine ting".

Jeg begynte med det når livet var litt mørkt. Og ja, det er da man trenger det mest. Det var de mest banale ting som kunne kommer på den lista som: i dag frøs jeg ikke på beina når jeg la meg eller i dag våkner jeg før klokka osv. Men det hjelper utrolig mye og man blir flinkere etterhvert. Det lærte meg også å sette litt mål for neste dag, for eksempel at det hadde vært fint og klart å gå en tur. Dette brukte jeg ikke bevisst, men jeg ser i ettertid at jeg tenkte tanken og så var det en utrolig tilfredsstillelse når jeg hadde klart det om dere skjønner.

Å så ble jeg mye mer glad i hverdagen og gikk ikke bare på vent til helg eller ferie.

Anonymous poster hash: ee9fa...4e8

Skrevet

Jeg gjør det med barna også slik at de lærer seg å se at de små tingene også gir glede. Vi kaller det for "3 fine ting".

Jeg begynte med det når livet var litt mørkt. Og ja, det er da man trenger det mest. Det var de mest banale ting som kunne kommer på den lista som: i dag frøs jeg ikke på beina når jeg la meg eller i dag våkner jeg før klokka osv. Men det hjelper utrolig mye og man blir flinkere etterhvert. Det lærte meg også å sette litt mål for neste dag, for eksempel at det hadde vært fint og klart å gå en tur. Dette brukte jeg ikke bevisst, men jeg ser i ettertid at jeg tenkte tanken og så var det en utrolig tilfredsstillelse når jeg hadde klart det om dere skjønner.

Å så ble jeg mye mer glad i hverdagen og gikk ikke bare på vent til helg eller ferie.

Å så måtte det være minimum 3 fine ting om den dagen. Kunne være flere, men minimum 3. Brukte en gammel almanakk som jeg skrev i. Utrolig fint å lese tilbake på nå. Man ser at det er litt årstidsavhengig det man skriver ☺

Skrevet

Skal prøve det jeg også, selv om livet er mørkt nå. Men kanskje nå jeg trenger det mest da

Anonymous poster hash: c6f0b...399 [/quote

Skriv det gjerne her💐

Anonymous poster hash: 33f91...987

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...