Gå til innhold

Avvenne amming på dagtid først?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermor påstår at det er vanlig å avvenne amming på dagtid før natterstid. Med argument om at på dagtid spiser babyen mat og drikker vann (9mnd).

Jeg har aldri hørt om denne vrien før. Er det virkelig vanlig? Høres litt forlokkende ut

Anonymous poster hash: 53ae1...222

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel ikke direkte snakk om avvenninng, men når babyen etterhvert spiser mer mat, blir det automatisk mindre tid og behov for pupp siden maten overtar plassen til melka pg de også begynner å utforske litt av verden bort fra mamma. :)

Anonymous poster hash: 2455f...1b1

Skrevet

For oss fungerte det best å avvenne på dagen først. Det å gi mat og drikke som fyller opp magen hemmer melkesulten slik at baby ikke maser så ofte på pupp, gjorde produksjonen min mindre. Det var også lettere å distrahere baby slik at pupp blir glemt, på dagtid. Vi dro mye på tur, til venner, familie, shopping, biltur, osv. bare for å distrahere. Gikk fort før barna ikke lenger ammet om dagen.

Nattamming var mye værre. Eldste brukte 4 måneder fra dag slutt til nattslutt, men det var ikke pga sult, men pga vane og kos.

Yngste var mye lettere på natt da vi bestemte å bare kutte nattamming tvert (og det gikk overraskende bra) da han ble så glupsk og hardhendt etter å ha sluttet på dagtid. Var grusomt vondt.

Skrevet

For oss fungerte det best å avvenne på dagen først. Det å gi mat og drikke som fyller opp magen hemmer melkesulten slik at baby ikke maser så ofte på pupp, gjorde produksjonen min mindre. Det var også lettere å distrahere baby slik at pupp blir glemt, på dagtid. Vi dro mye på tur, til venner, familie, shopping, biltur, osv. bare for å distrahere. Gikk fort før barna ikke lenger ammet om dagen.

Nattamming var mye værre. Eldste brukte 4 måneder fra dag slutt til nattslutt, men det var ikke pga sult, men pga vane og kos.

Yngste var mye lettere på natt da vi bestemte å bare kutte nattamming tvert (og det gikk overraskende bra) da han ble så glupsk og hardhendt etter å ha sluttet på dagtid. Var grusomt vondt.

Spennende... tror jeg skal prøve dette :)

Skrevet

Hvorfor slutte så tidlig. Ammer fortsatt 2 åring. Koselig. De slutter selv,når de er moden for det mener jeg. Mor til 4.

Anonymous poster hash: 93a9b...482

Skrevet

Hvorfor slutte så tidlig. Ammer fortsatt 2 åring. Koselig. De slutter selv,når de er moden for det mener jeg. Mor til 4.

Anonymous poster hash: 93a9b...482

Hehe..er nok ikke i nærheten av å slutte. Svært melkeglad baby.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...