Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #1 Skrevet 6. januar 2016 Barnet mitt blir sjeldent inviter hjem til andre, blir sjeldent spurt om h*n vil være med andre hjem. H*n har mange venner på skolen, de leker sammen på skolen og sfo. Flere av dem går også på sammen idretten. Ser flere av de barna besøker hverandre ofte, gjerne flere som kommer til en. Mange av disse barna går ikke på sfo, men det gjelder ikke alle. Hva kan jeg/ vi gjøre annerledes. Har prøvd litt, men føler at det aldri passer for de andre barna å komme på besøk når jeg spør(spør på vegne av barnet mitt). Anonymous poster hash: b9a72...4c4
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #2 Skrevet 6. januar 2016 Alder? Læreren kan bruke undervisning og gruppearbeid til å bygge relasjoner. Veldig effektivt. Anonymous poster hash: 6e300...e0a
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #3 Skrevet 6. januar 2016 Alder? Læreren kan bruke undervisning og gruppearbeid til å bygge relasjoner. Veldig effektivt. Anonymous poster hash: 6e300...e0a 8 år Anonymous poster hash: b9a72...4c4
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #4 Skrevet 6. januar 2016 Dette er et sårt og vanskelig trma for mange... vi føler det også sånn en del. Vi jobber hardt for å legge til rette, men det virker ofte som om andre foreldre synes det er et stort tiltak å ha barn på besøk. De må liksom ha en hel dag ledig for at besøk skal skje. I mens vi heller legger planer på is hvis vi får besøk. Samme med å ta med andre barn på ting.. vi tar gjerne med andees barn på ting, inens andre bruker de fleste aktiviteter som grunn til å ikke treffes. Vet ikke hva vi skal gjøre, annet enn å prøve å være positive og ikke tenke så mye over at det er vi som inviterer. Vi tar veldig gjerne i mot tips til hva som jan gjøres. Burde vi være mer direkte, f.eks, og ta det opp i foreldregruppa? Føler vi blir for synlige da. Usikker... Anonymous poster hash: 54980...75f
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #5 Skrevet 6. januar 2016 Først og fremst må du spørre barnet om han/hun ønsker å bli med andre hjem eller ha besøk. Det er det ikke alle som vil. Noen har behov for tid alene også. Min eldste ønsker for eksempel sjelden å være sammen med venner utenom skole og aktiviteter. Hun har mer behov for å være alene. Hvis barnet ikke klarer å spørre selv kan du alliere deg med andre foreldre. Avtal at dere drar sammen i svømmehaller eller på skøytebanen. Avtal samkjøring der barna går gjem til hverandre før aktiviteter ol. Anonymous poster hash: 7f9b9...bf2
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #6 Skrevet 6. januar 2016 Så lenge dere fortsetter å telle og lete etter rettferdighet i antall besøk og hvem som ber hvem, vil det fortsette å være sårt. Hva med heller å se på relasjoner? Har barnet venner generelt, uavhengig av antall besøk på en uke? Trives barnet på skolen og idretten? Og så lenge dere som voksne fortsetter å overta dette for barnet deres vil dere fremmedgjøre de andre barna. Å gjøre avtaler på vegne av barnet vil gjøre vennemangelen (hvis det er det det er) mye mer tydelig. De andre barna vil etter hvert lure på hvorfor det alltid er mammaen til X som ønsker at de skal leke og ikke X selv... Anonymous poster hash: 3d4f9...3e9
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #7 Skrevet 7. januar 2016 Jeg synes det er vanskelig å skulle bestemme hvem mine barn skal være sammen med. De har klare meninger om det, 8 og 10 år. Jeg har prøvd å styre de litt, få de til å være sammen med de som ikke har så mange venner. 8-åringen er veldig bestemt på hvem han vil være sammen med, så der møter jeg motstand. Foreldre kan påvirke og tilrettelegge. 8 åringen har en gutt som spør innimellom om å få komme til oss. Min gutt vil ikke ha besøk av han. Det er vanskelig å formidle på en fin måte... Denne gutten banner, slår og er ikke grei mot min sønn. Så jeg forstår hvorfor. Anonymous poster hash: efdd0...174
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå