Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #1 Skrevet 6. januar 2016 Jeg har 2 barn på 2 og 4 år, vi har lurt på å få et barn til, men usikker på om vi skal.. Min mann jobber mye. Så ønsker fordeler og ulemper med 3 barn?? Og er det stor forskjell fra 2 til 3 barn? Anonymous poster hash: 22f82...3ce
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #2 Skrevet 6. januar 2016 Synes ikke det var noen forskjell fra 2-3 jeg. Alle gode ting er 3 Anonymous poster hash: 9be65...57e
Tantrum Skrevet 6. januar 2016 #3 Skrevet 6. januar 2016 Bil.... Må ha plass til tre barnestoler baki. Vi har tre, digger det til tross for at det var lite planlagt med den tredje... Litt tett mellom de to siste, under to år. Blir jo ikke ett problem for trådstarter
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #4 Skrevet 6. januar 2016 Det blir dyrt med tre tenåringer som skal ha moteklær, aktiviteter, konfirmasjon, førerkort, alpinutstyr, pc, mobil +++++ Dessuten tenker jeg og at om man blir alene er det tungt å være trebarnsmor. Men om dette ikke skremmer så kjør på! Anonymous poster hash: cf849...c1c
It's all about me Skrevet 6. januar 2016 #5 Skrevet 6. januar 2016 Ulempene: Du trenger nok større bil. Du har bare 2 hender når 3 vil leie. Du har bare 2 armkroker når 3 vil kose. Samlingen med strykede Hamas perlekunst blir enda større. Det er alltid en som trenger nye bukser.... Fordeler: Flere søsken, flere å leke med på ferier. Du har enda en sovende klump å kose på og legge dyna rundt når du går runden om kvelden Du får enda mer kjærlighet. Å se tre søsken leke og passe på hverandre betaler for alt slitet. Den ekstra jobben: Er ikke store forskjellen fra 2 til 3. Vaskemaskinen går uansett og maten kommer på bordet som vanlig. Du må bare rope et ekstra navn.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #6 Skrevet 6. januar 2016 Eneste ulempen jeg kan tenke meg er ferie, de fleste feriereiser, familierom på hotell osv osv er lagt opp til 2 voksne og 2 barn. Fordelene vil jo ta resten av kvelden å ramse opp Vi har 4 barn Anonymous poster hash: 6d10a...c7e
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #7 Skrevet 6. januar 2016 Forskning viser at de med tre barn er mest stresset (har jeg hørt) så gå for fire hvis du først skal satse Anonymous poster hash: a686b...471
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #8 Skrevet 6. januar 2016 Viss det blir tvillinger er eneste bilen som har plass til alle barnestolene og tvillingvogn wv caravelle (Hilsen en som leter etter akkurat det;-)) Anonymous poster hash: 81139...488
Gjest Antarctica Skrevet 6. januar 2016 #9 Skrevet 6. januar 2016 Kanskje mannen kan vurdere å jobbe litt mindre først?
Meg og alle gutta Skrevet 7. januar 2016 #10 Skrevet 7. januar 2016 Merket lite forskjell fra 2-3. Var verre fra 1-2, men nå var aldersforskjellen mellom de to minste et år mer. (2 år mellom eldste og mellomste og 3 år mellom mellomste og yngste) Vi har en avensis stasjonsvogn. det har gått helt fint å få plass til alle 3. De eldste sitter I hver sin Britax beltestol og minste I en bakovervendt britax hiway i midten. Litt trangt er det jo, men enn så lenge går det fint. Ellers blir som noen nevner ferie litt større utfordring. Det er jo Så klart dyrere med et ekstra barn, samtidig som det ofte er lagt opp til 2 voksne og 2 barn på hotell. Men alt går. Minste kan sove i reiseseng de første årene og det går helt fint for 3 barn å dele en sovesofa/dobbeltseng. Evt ha minste i senga med dere. Her var ikke nr 3 planlagt og vi var ferdige etter to barn (trodde vi) Alt har gått som en drøm og jeg er ikke mer sliten idag enn jeg var da vi bare hadde to. Alt løser seg. Vi har hytte hvor det er to soverom. 2 enkel senger på det ene og dobbeltseng på det andre. De to eldste sover i enkeltsengene, babyen i reiseseng. Etterhvert setter vi inn køyeseng på rommet til ungene slik at det blir 3 senger der. Vi har en liten campingvogn også, der er det dobbeltseng i sittedelen og en sove alkove. Nå som de er små, får alle 3 plass i sovealkoven på rekke og rad på tvers. Når de blir større så får barna ta den store sengen i sittedelen og jeg og mannen senga i sovealkoven. Vi bruker kun vogna til småturer hit og dit over noen få dager, er jo mest ute eller i fortettet så selve vogna blir kun brukt til å sove i. Ser ikke noe poeng i å lage problemer ut av småting så lenge det funker. Ja det er trangt, både i bilen, på hytta og i campinvogna, men det går jo bra og vi har det hyggelig. Barna har mye selskap og glede av hverandre. Jeg ser egentlig ikke så mye negativt med å få nr 3. Det er bagateller som ikke betyr noe. Jeg elsker å være 3 barns mamma. Det er akkurat passe for meg. Men fler blir det ikke. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå