annonymus1 Skrevet 6. januar 2016 #1 Skrevet 6. januar 2016 Noen her som har tatt lappen i "godt voksen" alder? Prøvde for 6 år siden men strøyk 1 mnd før jeg fødte,dermed var det gort... Vil ta det opp igjen men blir reddere og reddere føler jeg... Vil kanskje bare ha litt oppmuntring;-)
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #2 Skrevet 6. januar 2016 Tok det som 36 åring 😃 tok alt på ca 3 mnd. Anonymous poster hash: d18d2...5ec
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #3 Skrevet 6. januar 2016 Noen her som har tatt lappen i "godt voksen" alder? Prøvde for 6 år siden men strøyk 1 mnd før jeg fødte,dermed var det gort... Vil ta det opp igjen men blir reddere og reddere føler jeg... Vil kanskje bare ha litt oppmuntring;-) Tok den da jeg var litt over 30. Brukte enormt mange kjøretimer for å føle at jeg kunne kjøre opp. Først tok jet timer i 6 Mndr og hadde et langt stopp på nesten et år. Hadde mer enn nok med jobb og barn. Så startet jeg igjen og da kjørte jeg opp og bestod første oppkjøring. Jeg hadde da hatt 30 (minst kjøretimer) og siste tre månedene kjørte jeg minst en gang i uka med svogeren min og de siste to ukene kjørte jeg litt nesten hver dag. Kjørelæreren min mente at med mindre man var et naturtalent trengte man 300 timer bak rattet før man klarte oppkjøring. Altså både timer og øvelseskjøring. Han mente ungdommen klarte ikke klarte det kjappere, men var besatt på å kjøre og dermed raskt fikk mye mengdetrening. Det med mengdetrening er i alle fall utrolig viktig for å automatisere kjøringen og dermed kunne følge mer med på trafikkbildet. Jeg har kjørt veldig mye etter jeg tok lappen, både privat og i jobb, på nye steder, langkjøring, ulike tettsteder osv og har blitt en ok sjåfør nå tre år etter. Har fortsatt mye å gå på ifht mannen som har hatt lappen i 20 år, men det er nok bare sunt å føle på. Jeg er ikke god på Oslo-kjøring, men blir stadig bedre. Som min kjære kjørelærer sa: Oslo er bare et litt stort gatekryss, men med flere stressa og hissige sjåfører . Anonymous poster hash: 0c8b7...9d8
annonymus1 Skrevet 6. januar 2016 Forfatter #4 Skrevet 6. januar 2016 Takk for svar!Trenger nok ett spark eller ti i røva for å komme igang igjen... Da jeg strøyk for 6 år siden ble kjørelæreren min overraska da jeg ikke bestod,han trodde jeg skulle bestå med glans.. Det var en skikkelig nedtur å stryke for å si det mildt.. Har alt obligatoriske så trenger ikke ta det igjen,kun teori så bare måååååå få kommet igang igjen,men blitt reddere bak rattet og haler ut tiden..
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #5 Skrevet 6. januar 2016 Jeg er som deg...tok alt obligatorisk men strøk på oppkjøring. Nå 10 år senere måtte jeg ta alt på nytt Men hadde da bare 15 timer og bestod på første forsøk, nåde teori og oppkjøring og det bare på 2 mnd (!) Hopp i det HI!!!! Det kommer til å gå strålende Anonymous poster hash: 5ae6f...52e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå