Gå til innhold

Ang. strikking.... hjelp :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke strikket sokker på flere år. Nå holder jeg på med noen babysokker med mye mønster. Har strikket dem før, men altså flere år siden sist, og nå trenger jeg hjelp til å tenke ;)

De strikkes med ett mønster på hæl/fotsålen og et annet oppå. Mønsteret på "leggen" er likt hele veien rundt.

Nå skal jeg begynne på hælen/fotsåle-delen. Det står at jeg skal strikke dette på første og fjerde pinne. Men spiller det egentlig noen rolle hvilke pinner jeg strikker det over?

Hvis jeg i stedenfor velger fjerde og tredje pinne så slipper jeg å klippe av tråden og begynne på nytt.

Jeg greier ikke tenke helt logisk akkurat nå, men kommer ikke på noen god grunn til at det skulle spille noen rolle hvilke pinner jeg fortsetter med hæl/fotsåle på og hvilke pinner som får "toppmønsteret" på. Leggdelen på sokken er jo avsluttet på fjerde pinne og ikke noe mønster som forskyves om ulike pinner velges.

Håper noen forstår hva jeg mener og kan hjelpe meg å tenke logisk :)

Anonymous poster hash: 0d0f5...d65
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Greia med å strikke hælen på 1. og 4. pinne er at da får du overgangen i mønsteret midt bak på leggen. Bortsett fra det, spiller det ingen rolle hvilke pinner du strikker hæl på.

Skrevet

Greia med å strikke hælen på 1. og 4. pinne er at da får du overgangen i mønsteret midt bak på leggen. Bortsett fra det, spiller det ingen rolle hvilke pinner du strikker hæl på.

Det var det, ja! Takk :)

Overgangen er såpass lite synlig så jeg tror jeg velger å få den på siden likevel akkurat nå, for enkelhets (og latskapens) skyld ;)

Takk for svar! :D

Anonymous poster hash: 0d0f5...d65

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...